Max. 150€ hintainen laadukas äänikortti tietokoneeseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeKsE
  • Aloitettu Aloitettu
Tilasin tuossa pari kuukautta sitten Sennheiserin HD 555-kuulokkeet. Testasin kuulokkeita tietokoneessa ja sitten kännykässä joka toimii minulla mp3-soittimena. Kauhukseni huomasin, että kännykästä äänenlaatu on parempaa:eek: . Nyt tarvitsisin siis uuden äänikortin tämän nykyisen Creative Audigy 2 ruoskan tilalle . Ehdottakaa max. 150€ hintaista laadukasta äänikorttia, jota käytän lähinnä Sennheisereilla ja MegaWorks THX 2.1 250D kaiuttimilla kuunnellessani. Äänikortissa ei siis tarvitse olla mitään spesiaalitoimintoja, mahdollisimman hyvää äänenlaatua tuottava kortti vain,kiitos nam.
Tässä äänikortit joita olen katsellut:
Sound Blaster X-Fi XtremerMusic 112.90€
E-MU 0404 137.90€
M-Audio Delta Audiophile 2496 116.90€
Näistä vahvimmaksi olisin nostamassa tuota M-Audion äänikorttia joka tuntuu olevan halvinkin jos thormanista tilaisi, mutta mitäs olette te mieltä?
Kysyisin vielä, että millainen peliäänentoisto E-MU:n ja M-Audion korteissa on, kun jostain luin että Creativen kortti olisi ainut oikea vaihtoehto jos pelatakin haluaisi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai siinä voi molemmat äänikortit pitää ja vaihdella kun pelaa ja kun kuuntelee musiikkia. Aika vaikea uskoa, että se Audigyn äänenlaatu nyt niin hirmuisen huono olisi.

Sukulaku sanoi:
Kai siinä voi molemmat äänikortit pitää ja vaihdella kun pelaa ja kun kuuntelee musiikkia. Aika vaikea uskoa, että se Audigyn äänenlaatu nyt niin hirmuisen huono olisi.
Joo, enpä älynnyt tuota :) . Ei se äänenlaatu hirmuisen huono ole, mutta jos kännykästäkin tulee parempi äänenlaatu niin luulisi, että parempaakin on saatavilla.

kiwi^ sanoi:
http://www.verkkokauppa.com/?page=ht...=8736&search=1
toi jos joku kerran noista kyl se creative kanttii olla, en ainakaa yhtää syytä keksi miksei ja tuo kaveril, kyllä popittaa entiseen nähe kirkkaasti varmasti mieluisa joululahja, itelleenki
"Hifistelyfoorumeilla" tiesivät kertoa, että Creativen äänikortit resamplaavat ääntä 44,1khz:stä 48khz:iin jolloin äänenlaatu kärsii heidän mukaansa huomattavasti. Muutenkin on huonoja kokemuksia Creativesta, sillä tämän nykyisen äänikortin ajureita asentaessa on kone kaatuillut monesti ja ajureihin ei saa päivityksiä yms.

Itsellä on kakkoskoneessa TerraTec SS Aureon 7.1 Space joka käsittääkseni ei resamplaa noita ääniä. Hinta siinä 100Eur pintaan. Itsellä kortti on leffojen/tv:n katselussa ja cd/mp3 kuuntelukäytössä vahvistimen kautta.

Corvus sanoi:
Kortista linjaulostulo ja kuulokevahvistin väliin, toimii :rock:
Ja paljonkos laadukas kuulokevahvari maksaa? Ainakin itse käsitin, niin että Sennheiser HD 555:teen kuulokevahvistin ei edes kovin isoa hyötyä toisi sillä sen ohmimäärä on vain 50. Sitten jos on kyse esim HD 650:stä joissa ohmimäärä on 300, on kuulokevahvari jo melkeinpä välttämätön. Korjaa toki jos olen väärässä :)

argh sanoi:
Tuo on itselläni hankinnassa sillä creativea ei tueta ihan periaattesta niin kauan kunnes uudistavat oikeasti niitä korttejaan...

HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD / Dolby Digital Live 98,40€

http://www.web-jussi.com/only4pro/
Se on siellä tuotteet->muut tuotteet->äänikortit
Tuo näyttää olevan 7.1 kaiuttimille tarkoitettu kortti ja itse tarvitsisin vain ihan normaalia 2.0 äänentoistoa. Kuten sanoin ensimmäisessä viestissä, niin kaikki surround-toisto lisäominaisuudet ovat turhia minulle ja ne nostavat kortin hintaa, joten mahdollisimman "karsittua" versiota hakisin

Itsellä oli tuo M-Audion 2496 jonkun tovin eikä kyllä pahaa sanottavaa siitä ole. Tilasin nimenomaan Thomannin kautta. 2496ssa on muuten ainoastaan 2-kanava RCA anto joten vahvarin kauttahan tuo signaali on kierrätettävä ennen kuulokkeita. Sen verran voisin vielä vinkkasta että Turusta sai eräästä alan liikkeestä kyseisen härpäkkeen alle satasella ainakin jokunen kotva sitten.

Kyllähän kuulokevahvari pitäisi olla. Markkoinoilla on käytännössä öpaut kaksi halpaa ja hyvää, Regan ja Creekin mallit, ovh 200egen pinnassa uutena. Kannattanee ostaa käytettynä, siinä ei häviä mitään.

Audigy on pelaajalle ainakin varmavaihtoehto kun EAX ja OpenAL tuet löytyy. Noilla toisilla varmaan tulee ongelmia näiden kanssa. Creativella on jonkin asteinen monopoliasema tässä.

keijo s sanoi:
Itsellä oli tuo M-Audion 2496 jonkun tovin eikä kyllä pahaa sanottavaa siitä ole. Tilasin nimenomaan Thomannin kautta. 2496ssa on muuten ainoastaan 2-kanava RCA anto joten vahvarin kauttahan tuo signaali on kierrätettävä ennen kuulokkeita. Sen verran voisin vielä vinkkasta että Turusta sai eräästä alan liikkeestä kyseisen härpäkkeen alle satasella ainakin jokunen kotva sitten.

Kyllähän kuulokevahvari pitäisi olla. Markkoinoilla on käytännössä öpaut kaksi halpaa ja hyvää, Regan ja Creekin mallit, ovh 200egen pinnassa uutena. Kannattanee ostaa käytettynä, siinä ei häviä mitään.

Siis kuulokkeita ei voi liittää tähän äänikorttiin ilman kuulokevahvaria ollenkaan :eek: ? Onkos tällä Turkulaisella yrityksellä kenties nettisivuja? En mielelläni ostaisi kuulokevahvistinta joka on kalliimpi kuin kuulokkeeni. Suht hyvä tuo äänenlaatu on jo nyt, joten en usko, että kuulokevahvistin siihen 200€ edestä parannusta toisi. Tuota äänikorttia tarvitsen myös kaiuttimilla kuunnellessani, joten se on tällä hetkellä ajankohtaisempi ostos kuin kuulokevahvistin.

demppari sanoi:
Audigy on pelaajalle ainakin varmavaihtoehto kun EAX ja OpenAL tuet löytyy. Noilla toisilla varmaan tulee ongelmia näiden kanssa. Creativella on jonkin asteinen monopoliasema tässä.
Olen uusi näissä "hifistelypiireissä" joten voisitko selittää mitä nämä termit käytännössä tarkoittavat? Olen itse käsittänyt, että näistä ei 2.1 kaiuttimilla kovinkaan suurta hyötyä ole?

PeKsE sanoi:
Siis kuulokkeita ei voi liittää tähän äänikorttiin ilman kuulokevahvaria ollenkaan :eek: ? Onkos tällä Turkulaisella yrityksellä kenties nettisivuja?

Joo ei löydy "kuulokeantoa". Kyseinen turkulainen yritys löytyy Maariankadulta.

keijo s sanoi:
Mutta eikös kuulokkeet voi liittää tuohon samaan kuin mihin kaiuttimetkin laitetaan. Ainakin nykyisessä äänikortissa olen ne siihen tökännyt :D . Asun sen verran kaukana Turusta, että taidan kuitenkin tilata tuolta Thormannilta jos tuohon äänikorttiin päädyn :(

keijo s sanoi:

Lueskelin nyt tuosta lisää juttua, ja en kyllä oikein usko etteivätkö kuulokkeet siihen kävisi. Samanlainen 3,5mm liitinhän noissa kuulokkeissa on kuin normaaleissa tietokoneen kaiuttimissakin ja kyllä tuossa äänikortissa näyttää 3,5mm liitin olevan. Jääkö minulta nyt jotain käsittämättä tässä? :david:

PeKsE sanoi:
...kyllä tuossa äänikortissa näyttää 3,5mm liitin olevan. Jääkö minulta nyt jotain käsittämättä tässä? :david:

audiophile2496.jpg

En kyllä sen kummemmin osaa tietsikkaliitoksia tehdä kun en niiden liittimistä tiedä mutta itse otin signaalin noista rca-annoista.

keijo s sanoi:
audiophile2496.jpg

En kyllä sen kummemmin osaa tietsikkaliitoksia tehdä kun en niiden liittimistä tiedä mutta itse otin signaalin noista rca-annoista.

Joo, en noiden "liittimien" virallista nimeä tiedä, mutta itsen kutsun niitä liittimiksi. Siis nuo mitkä olen tästä kuvasta mahtavalla paint-muokkauksella ympyröinyt.

Jos en siis ole kuulokevahvistinta hankkimassa niin enkö pysty tuota äänikorttia käyttämään ollenkaan kuulokkeideni ja kaiuttimieni kanssa?

PeKsE sanoi:
Siis nuo mitkä olen tästä kuvasta mahtavalla paint-muokkauksella ympyröinyt.

Ympyröimäsi annot on linjatason RCA in ja out, vasen ja oikea. Jos viet nuo aktiivikaiuttimille asia on niinkuin se pitää ollakin, mutta kuulokkeissasi ei mitään vahvistinyksikköä ole joten sähköinen sovitus heittänee itsensä vituralleen.

keijo s sanoi:
Ympyröimäsi annot on linjatason RCA in ja out, vasen ja oikea. Jos viet nuo aktiivikaiuttimille asia on niinkuin se pitää ollakin, mutta kuulokkeissasi ei mitään vahvistinyksikköä ole joten sähköinen sovitus heittänee itsensä vituralleen.

Eli esittämistäni vaihtoehdoista vain Creativeen kuulokkeet ja kaiuttimeni kävisivät suoraan? Eipä tainnut sitten montaa vaihtoehtoa jäädä :)

Enpä nyt uutta Threadia viitsi tehdä niin kysytään tässä:
Onko sinulla Keijo vielä myynnissä tuo äänikorttisi ja kuulokevahvistimesi?
Ja jos ostaisin nuo, niin saisinko liitettyä tietokoneeni kaiuttimet tuohon äänikorttiin suoraan? Niissä on siis tuollainen 3,5mm liitin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom