Maven loppuveto pinnoilta

Eli kun tarkotuksena on hommata selkään paksuutta niin toi maven loppuveto pinnoilta on vissii suht ässä liike ja ois tarkotuksena ottaa kokeiluun. Toisin kuin aluksi luulin ennen kuin näin videomatskua niin se tanko tulee suht ylös eli polven yläpuolelle ja jalathan on melkeen jo suorassa tuolla ala-asennossa. Liikehän näyttää suht simppeliltä ja sitä romua saa vissiin ihan kivasti laitettuu siihe tankoon. Mahtaakohan tähän olla jotain hyviä pointteja mitä pitäs muistaa ja jotka ei tuu ilmi kun kattoo vierestä?
Entä kuinka raskaasti toi sitä selkää kurittaa eli voiko tolla korvata esim kulmasoudun. Enkä tarkota et kulmiksesta kokonaan luopuisin vaan jos teen vaikka kaksjakosella ohjelmalla jossa on joku päivä kulmasoutu 3x ni voikohan ton laittaa suoraan siihen tilalle et tekee sillä kertaa loppuvetoja 3x sarjaa?
Entä mikä mahtaa olla suorituksen nimi englanniks? Joku deadlift ending?

Ohessa vielä kaks linkkiä, ekassa Hulkki näyttää mallia pe 10.6.2011-päivän blogimerkinnässään:

http://hulkki.gym-space.fi/

Ja toisessa BIG J näyttää mallia youtube-clipissään kevyehköllä 300+ kg kuormalla:

http://www.youtube.com/jooce79#p/a/u/2/Wih9xEmMrnk

P.s ^^ Oletettavasti herrojen vetokorkeus on varmaan juurikin se parhaiten liikkeeseen soveltuva?

No jos mietit kuinka paljon tossa tekee selän lihakset työtä niin liikehän on vedon apuliike eli selkä tekee juuri niin paljon työtä kuin vedoissa normaalisti. Ainoa liike minkä kanssa vaihtaisin olisi juuri maastaveto ja sekin jos loppuvaiheessa on ongelmia.

Eikös tuo ota lähinnä alaselkään? Eli miten tuo voisi korvata kulmasoudun?

No ei, se kun paksuntaa sitä koko selkää (ymmärtääkseni). Ja jos katoit ton Hulkin clipin ni kaveri siinä just sanoo et ottaa erityisen hyvin latseihin hänen tapauksessaan..

No jos mietit kuinka paljon tossa tekee selän lihakset työtä niin liikehän on vedon apuliike eli selkä tekee juuri niin paljon työtä kuin vedoissa normaalisti. Ainoa liike minkä kanssa vaihtaisin olisi juuri maastaveto ja sekin jos loppuvaiheessa on ongelmia.

No joo se jäi tosiaan kertomatta, et mavea en pysty tällä hetkellä tekemään. SJMV menee ihan normaalisti ja sen takia aattelin loppuvedon ottaa koska se korvais just sitä normi maven selkään kohdistuvaa kuritusta.

edit: ja jalkaosastoa rääkkään ihan normaalisti..

Mun mielestä hangbar on paljo parempi tuohon, luonnollisempikin eikä tartte vetää kuolleesta pisteestä. Hangbarissakin saa aika reippaasti jo punaisissa kumeissa lastata extrapainoja (40+kg). Itellä ottaa trapseihin ja tosiaan paksuntaa selkää, jep ja hauiksen alajänteet katkee helposti kun saa lastata epäluonnollisia painoja.. EDIT: varmaan siksi sitä vedetäänki vetoremmeillä ja myötäote, ristiote ei fiksua. Ite oon tehny ristiotteella, tyhmä minä.

Mun mielestä hangbar on paljo parempi tuohon, luonnollisempikin eikä tartte vetää kuolleesta pisteestä. Hangbarissakin saa aika reippaasti jo punaisissa kumeissa lastata extrapainoja (40+kg). Itellä ottaa trapseihin ja tosiaan paksuntaa selkää, jep ja hauiksen alajänteet katkee helposti kun saa lastata epäluonnollisia painoja.. EDIT: varmaan siksi sitä vedetäänki vetoremmeillä ja myötäote, ristiote ei fiksua. Ite oon tehny ristiotteella, tyhmä minä.
Jees mä en ookkaa mihinkää hangbarii ikinä törmänny, vissiin ton näköstä toimintaa mitä nyt tubesta tuli vastaa
http://www.youtube.com/watch?v=_IOKRJNjRik

Trapseihin just kaipaisin sitä jerkkua, toi on kyl totta et romut saattaa kyl kasvaa suht luonnottomiks, en kyl yhtään tiiä et paljo esim toho loppuvetoon pitäs lyödä mut varmaan joku 150-200kg ja ei kyl tod oo pysymäs käsis ilman remmei... Ehkä tätä nyt pitää viel harkita ja koittaa vaik jonku selkäreenin loppuu suht maltillisil painoil jollo esirasitusta jo alla...

Jees mä en ookkaa mihinkää hangbarii ikinä törmänny, vissiin ton näköstä toimintaa mitä nyt tubesta tuli vastaa
http://www.youtube.com/watch?v=_IOKRJNjRik

Trapseihin just kaipaisin sitä jerkkua, toi on kyl totta et romut saattaa kyl kasvaa suht luonnottomiks, en kyl yhtään tiiä et paljo esim toho loppuvetoon pitäs lyödä mut varmaan joku 150-200kg ja ei kyl tod oo pysymäs käsis ilman remmei... Ehkä tätä nyt pitää viel harkita ja koittaa vaik jonku selkäreenin loppuu suht maltillisil painoil jollo esirasitusta jo alla...

Joo mut ristiotetta pitää välttää. Se hauiksen alajänne sanoo naps siinä niin kevyesti ettei uskokaan. Varsinkin just kun painot nousee hurjasti yli sen totutun. Sitte kun hauis sanoo naps tulee leikkaus ja treenitaukoa. Se on sitten yksilöllistä miten nopeasti kukakin nostaa mavea tai tekee haukkari/selkäliikkeitä. Minimissään sen kuukauden se vie, leikkauksen jälkeen.

Mutta ei siihen loppuvetoon niin pirusti tarvi laittaa painoja. Kuolleesta pisteestä kun vedetään niin se vaikeuttaa vähän, 20-60kg varmaankin extraa. Vähän yksilöllistä ja riippuu missä se vahva piste kullakin on.

teen sitä lähinnä siks että saan yläselkään ja hartioihin kunnon tuntuman isommilla raudoilla. ja kovien räkkivetojen jälkeen selkä on kyllä ku rautaputkilla hakattu :D siinäki voi vaihdella vähä sitä kohtaa mistä vetää, raskain on vetää just vähän polvien alta.. ainaki mulla on helvetin vaikee irrottaa siittä, tosin mullahan nyt mave ei oo mikään paras mahdollinen muutenkaan ku en oo edes 300 saanu ylös. ja räkkivedot kannattaa vetää ehdottomasti remmeillä myötäotteella että tulee tasainen rasitus molemmille puolille

teen sitä lähinnä siks että saan yläselkään ja hartioihin kunnon tuntuman isommilla raudoilla. ja kovien räkkivetojen jälkeen selkä on kyllä ku rautaputkilla hakattu :D siinäki voi vaihdella vähä sitä kohtaa mistä vetää, raskain on vetää just vähän polvien alta.. ainaki mulla on helvetin vaikee irrottaa siittä, tosin mullahan nyt mave ei oo mikään paras mahdollinen muutenkaan ku en oo edes 300 saanu ylös. ja räkkivedot kannattaa vetää ehdottomasti remmeillä myötäotteella että tulee tasainen rasitus molemmille puolille
Jeps, mites noi sun räkkivedot esiintyy siinä päivän treenissä eli alotatko tolla liikkeellä vai teetko alle jotain selkäjumppaa? Entä ottaako tosta polven yläpuolelta vedettäessa paljon perseeseen? Aattelin et jos edeltävänä pvnä o jalkareeni ni ei välttist paras vaihtehto pakara-takareiska- akselin palautumisprosessille?

Räkkiveto, tai polvistaveto, jos ymmärrän liikkeen oikein. Erittäin yleisesti tehty liike. Mavessa lattiasta irrotus on useimmille se raskain vaihe, joten maveen usein ei tästä hyötyä saada, mutta selkää tällä treenataan. Jotkut saavat paljonkin isompia rautoja kuin mavessa. Ja tekevät vasta tyyliin viimeisenäkin selkäliikkeenä.

Entä ottaako tosta polven yläpuolelta vedettäessa paljon perseeseen? Aattelin et jos edeltävänä pvnä o jalkareeni ni ei välttist paras vaihtehto pakara-takareiska- akselin palautumisprosessille?

Ottaa kovasti takareisiin ja pakaroihin. Sieltähän se voima tangon liikuttamiseksi tulee.

ei tota oikeen voi tehdä ku max parikertaa kuussa, menee selkä liian tukkoon. teen yleensä ensimmäisenä raskaana liikkeenä ja lämmittelyt vie aikaa todella paljon ku vetelee raskailla... ja mun mielestä ei kannata tehdä kovin pitkiä sarjoja koska ideana on just isot raudat. itte teen jotain 4-6 toistoa ja joskus jopa ihan ykköseen asti. ja kyllähän se maveenki auttaa jos vetää esim 5cm polven alta, monella jää veto just polviin. huono irrotus sitte taas johtuu heikosta keskikropasta (lähinnä vatsat) ja takareisi perse-osastosta. siihen on sitte taas eri keinoja jos mave takkuaa, mutta ne nyt ei ilmeisesti kuulu suoranaisesti tähän keskusteluun. ja mikä mä penkkimiehenä oon neuvomaan maastavetoa yleensäkkään :rolleyes:
ja kyllähän noissa räkkivedoissa se yläperse tuppaa ottamaan itteensä...

Kerro ny muiden mieliks painot ykkösissä....:rolleyes::)
no se riippuu niin paljon mistä kohtaa vetää, polven alta, keskeltä vai yläpuolelta... sanotaan nyt vaan että yli 300 :rolleyes: ja mavemaksimivideoo ei tuu muuten sitte ennen ku se 300 tulee ylös, että sitä on turha kenenkään odottaa :D senverran pitää olla itsekritiikkiä ettei päästä huonoja suorituksia muiden silmille:jahas:

Ihan tuossa liikkeessä mitä vedit tuossa ensimmäisen postauksen videossa. Vissiin polven yläpuolelta.

Ihan tuossa liikkeessä mitä vedit tuossa ensimmäisen postauksen videossa. Vissiin polven yläpuolelta.
itseasiassa siitä en oo ikinä kiivenny maksimiin asti, mutta uskoisin että liki 350 irtoaa tällähetkellä. polven alta vedin joskus 320 ihan kohtuudella ylös vielä. mutta se nyt ei kerro juuri mitään voimatasoista mun mielestä:rolleyes: vois oikee ensviikolla kokeilla ku ajattelin tiistaina taas kiskoa pinnoista:hyper: maastaveto se on sitte mikä sitä miestä mittaa oikeen oikeesti...

Ookkei, vois ittekki koittaa (maastavedon) maximia parin viikon päästä perjantaina. Ja siittä sitten juhlimaan ja rehvimään huonolla tuloksella... :D

Back
Ylös Bottom