Tänään tuli sitten ensimmäistä kertaa testattua saatuja tekniikkavinkkejä käytännössä. Kaiken A ja O tuntuu oleva se, että ottaa tangon jo alussa riittävän lähelle jalkoja, niin selän saa pidettyä pystymmässä ja jalat enemmän koukussa ilman, että tasapaino pettää. Mä kun olin aikoinaan hevosmiesten tietotoimistosta oppinut, että tanko ei missään nimessä saa olla liian lähellä jalkoja...
Kun aloitusasennossa otin vähän leveämmän jalkoasennon kuin ennen, tangon lähemmäksi itseäni ja jalat kunnolla kyykkyyn, tuntui asento jo kohtuullisen luontevalta. Uskaltaisin jo tässä vaiheessa sanoa, että se on ainakin alaselän kannalta terveellisempi tyyli kuin tää mun (toivottavasti) entinen. Isoin ongelma tuli siitä, ettei kroppa aloitusasennossa oikein "tiennyt", millä lihaksilla tanko pitäisi ottaa maasta irti. Yritin myös painon ottamista kantapäiden varaan alussa, mutta siltä osin oikeaa touchia ei oikein löytynyt vielä.
Pienillä painoilla tekniikka pysyi jopa yllättävän hyvin kasassa, mutta 155 kg isommilla en viitsinyt edes kokeilla, koska siinä vaiheessa tekniikka alkoi jo hajoilemaan. Uskon kuitenkin, että jo kohtuu pienellä treenillä raudat nousevat tälläkin tyylillä samalle (säälittävälle
) tasolle kuin ennenkin.
Kokonaisuudessaan kokeilusta jäi erittäin positiivinen kuva, joten nyt täytyy muutama viikko panostaa maven osalta tekniikan kohennukseen ja opetella nostamaan oikein, niinkuin täällä on neuvottu. :kippis1: