mave

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by vitvall
[avautumista]

olet 17 vuotias ja ekan kerran otit mavea, milloin?

pistää ihmetyttämään kun täältä tuntuu löytyvän näitä nuoria tyyppejä jotka kiskovat (suhteessa) helvetin suuria painoja ja vielä ekoissa treeneissä. sitten kun menen salille näen nämä 17 vuotiaat tyypit ottamassa penkistä 40 kiloa, hyvä jos jalkoja tai mavea edes tehdään!

[/avautumista]

Noh.. Miten tän nyt sanois silleen hienosti..

Eli on tullu pelattua monta vuotta pallopelejä kuten jalkapallo, jääpallo ja jääkiekko. varsinkin kaksi viimeisintä voimistavat alaselkää todella paljon. siis yleensäkin pelkkä luistelu voimistaa alaselkää todella paljon. siihen vielä päälle lajikohtaiset treenit joissa taas alaselkä joutuu koville niin kyllä sitä on kuitenkin tullut treenattua reilusti, muttei maastavedon muodossa. täytyy muistaa kuitenkin että on sitä tullut myös jonkun verran selänojennustakin tehtyä, muttei kyllä niin paljoa että se mitään vaikuttaisi.

Suurin yllätys itselleni on kuitenkin se että vaikka olenkin helvetin nopea luistelemaan ja jaksan juosta tosi kovia tuloksia niin jaloissa ei oikeen riitä prässiin ja kyykkyyn voimaa. prässissä joku 150kg alkaa jo tuntuun vähän ongelmalliselta kun teen kasin sarjoja. saattaa johtua siitä että meillä on salilla huonoin prässi mitä maa päällään kantaa kun vertasin sitä maksullisen salin prässiin jossa sainkin sitten ihan erituloksia.

Yläkroppaa ei tosiaankaan oo tullut muuten treenattua lajikohtaisesti kuin nyrkkeillessä, joten se on monessa suhteessa heikoin. Penkistä menee nyt 85kg ja ois tarkoitus vetää kolme ryssä ohjelmaa (eka menossa) putkeen jotta sais jouluksi tuon sata menemään penkistä. siinä ois mulla jotain tavoitetta.

Siis kyllä se maastaveto voi olla joillekin vaikea. Esimerkiksi minulle. En ole ehkä synnynnäinen vetäjä, mutta tekniikkani on semmoinen että ihmiset luulevat että olen rinnallevetoa tekemässä. Se on IMO kuitenkin parempi kuin että vetää ihan kissanselällä...

2 X omapaino on kyllä ihan OK tulos, kun taas 3 X omapaino on jo kova, pystyy kilpailemaan jopa... 4 X omapaino maastavedossa on jo harvinaisen kova.

Mitä tekniikka eroja on rinnallevedossa ja maastavedossa?:confused: Eikö rinnallevedossa ole vaan erilainen käsiote (myötäote&sormilukko)?

Originally posted by lappari
Mitä tekniikka eroja on rinnallevedossa ja maastavedossa?:confused: Eikö rinnallevedossa ole vaan erilainen käsiote (myötäote&sormilukko)?
vetoa voi myös ottaa sormilukolla, on vaan aika tuskaa.. vetihän noí vahvamiehet havaijin gp:ssä ristiotteella rinnallevedon, käänsi käden vaan vyötärön kohdalla ja olisko painoo ollut joku 170kg ja tanko näytti olevan liki 30mm.:jahas:

Lähinnä yläselkä - jota usein pidetään suorana rinnallevedossa. Ja rinnallevedossa vedetään tavallisesti enemmän jaloilla.

Pyöreä selkätyyli on harvinainen painonnostossa, mutta melko tavallinen maastavedossa...

Siinä ne on suunnilleen, vielä on varmaankin muutama juttu sanomatta.

tää nyt ei liity tähän topikkiin oikein mutta tekeekö kukaan siihen loppuun sellasta lopputaivutusta vai mikä onkaan ?

se mitä gogen yamaguchi sanoi
en tahdo uskoa tuollaisia väitteitä. sanokaa sitä kateudeksi tai ihan miksi vaan.

tuo urheilun hehkuttaminen on muuten naurettavaa. eräs koko ikänsä urheillut (jääkiekkoa ja futista) kaverini väitti ottavansa 15 vuotiaana prässissä +300 kilolla sarjoja.

en usko ennenkuin näen ja näkiessänikin varmaan valittaisin tekniikasta.

No joo pakkohan se enkkakin oli kokeilla.
3x eläessäni oon ennätystä kokeillu mitään muuta mave treeniä en ookkaan sitte tehny. Kyykky on nyt kuulunut noin 6kk treeniin ja päällä 2kk tauko. Sitte eiku vetämään, no ei sieltä sitte häävitulos tuukkaan täysin treenaamaatomalta ja lahjattomalta raudan kolistelijalta. 150kg viimenen ykkönen erittäin huonolla tyyylillä. :(
Niin ja ikää oli se 17v ja painoo vähä alle 80kg.

Eroa on varsinkin vedon loppuvaiheessa. Rinnallevedossa ponnistetaan jaloilla voimakkaasti ylöspäin, jotta tämä olisi mahdolista nostoasennon pitää olla pystympi kuin maastavedossa. Maastavedossa ponnistuksen sijaan käännetään vartalo suoraksi ja tämä on ihan erilaista asennon suhteen kuin rinnallevedossa, maastavedon asennosta ei ponnistusta voi tehdä. Ja muistakaa ettei rinnallevedossa tankoa pompauteta rinnalle mistää reisistä. Ratkaiseva voima rinnallevetoon tulee kun tanko lähellä lantiota ja tehdään se oikeaoppinen ponnistus. Lisäksi rinnalleveto suuntautuu enempi taakseppäin kuin maastaveto vaikkei sekään saa etupainoiseksi jäädä.

http://www.sport-expert.net/video_19.htm

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Prof
tää nyt ei liity tähän topikkiin oikein mutta tekeekö kukaan siihen loppuun sellasta lopputaivutusta vai mikä onkaan ?
joo niin saadaan maastaveto suoritettua loppuun saakka. et kai jätä punnerruksissakaan vetämäti käsiä suoriksi:jahas: :jahas:

Originally posted by Prof

Ethän nyt tarkoita ylitaivutusta, eli sitä, ettei jäädäkään ryhdikkääseen pystyasentoon, vaan mennään yli?

Mun mielestä ei mitään järkeä tehä niin. Mä jään vain siihen ryhdikkääseen pystyasentoon. Ihan snadisti voi nojata taaksepäin, jos sen kokee tarpeelliseksi, mutta ei mitään sellasta kiukkutaivuttamista. Alaselkä ei kiitä...

Originally posted by vitvall
en tahdo uskoa tuollaisia väitteitä. sanokaa sitä kateudeksi tai ihan miksi vaan.

tuo urheilun hehkuttaminen on muuten naurettavaa. eräs koko ikänsä urheillut (jääkiekkoa ja futista) kaverini väitti ottavansa 15 vuotiaana prässissä +300 kilolla sarjoja.

en usko ennenkuin näen ja näkiessänikin varmaan valittaisin tekniikasta.

Kyllä muuten aikaisemmalla taustalla on paljon merkitystä. Meikällä on siis alaselkä kovassa kunnossa kun en sitä oo erikseen treenannu. Mutta sitten meikän kaveri joka tuli kerran käymään mun kanssa salilla nosti 85kg penkistä eikä ollut ikinä ennen käynyt salilla. heppu oli tuolloin 14 vuotias, nyt 15 vuotias. Kaveri oli vain harrastanut uintia koko elämänsä joka kehittää nimenomaan hyvin yläkroppaa. Painoa kaverilla oli 68kg ja pituutta 175cm.

Tarkotithan sä sitä ponnistuksella, että vedon loppuvaiheessa noustaan päkiöille ja vedetään hartiat korviin?

Anteeksi kun vastaan näin myöhään. Tarkoittamani ponnistus alkaa kun polvet ovat vielä hieman koukussa. Saman tapainen liike kuin ylöstyönnössä kun jaloilla otetaan vauhtia, mutta tanko vain roikkuu käsistä ja loppu on kuten kuvasit, eli päkiöille ja hartiat korviin. Katso kuvasarjaa tuosta laittamastani linkistä, siinä näkyy ponnistus melko selvästi. Olen parhaillani itse hiomassa rinnallevedossa juuri tuota ponnistusta, se on pahin virheeni.

Originally posted by pori1980
joo niin saadaan maastaveto suoritettua loppuun saakka. et kai jätä punnerruksissakaan vetämäti käsiä suoriksi:jahas: :jahas:

Riippuu mitä taas kysyjä tarkoitti. Mikäli tarkotti yliojennusta, niin sitä ei ole mitään järkeä tehdä. Kuluttaa vaan turhaan selkarankaa.
Vaikka kisoissakin nostelisi, niin ei siinä silti ole järkeä. Jos se painon saat nostettua ylös asti kunnolla, niin kyllä se yliojennuksenkin siihen saa tehtyä.
En tosin ymmärrä miksi kisoissakin niin tehdään, koska se ei ole mitenkään pakollista. Ei sääntö sellaista määrää.

Originally posted by Gogen Yamaguchi
Kyllä muuten aikaisemmalla taustalla on paljon merkitystä. Meikällä on siis alaselkä kovassa kunnossa kun en sitä oo erikseen treenannu. Mutta sitten meikän kaveri joka tuli kerran käymään mun kanssa salilla nosti 85kg penkistä eikä ollut ikinä ennen käynyt salilla. heppu oli tuolloin 14 vuotias, nyt 15 vuotias. Kaveri oli vain harrastanut uintia koko elämänsä joka kehittää nimenomaan hyvin yläkroppaa. Painoa kaverilla oli 68kg ja pituutta 175cm.

--------------------------------------------------------------------

Tää on kyllä aika uskomatonta että kaikki tuntee tyyppejä jotka 14v nostaa ekalla kerralla 100kg esim penkistä,
Mä vaan olin joku vuosi sitten duunipaikassa jossa sai opastaa näitä 12-16vee hemmoja ja aika harva sai yli 50kypän penkkiä eka kerralla... yleensä 40 koogeen jälkeen jengi pääsi jo vähän kehumaan..

Tai sitten savon seudulla on vaan pirun heikkoja junnuja..

Joo no pistetään nyt omatki tähän.. Pidän itteäni heikkona :itku: ikää 18v, painoa 76kg, pituutta ~180cm ja mavessa ykköne tuli 170kg... Pari kuukautta oon mavettanut... :david:

Originally posted by sterpuska
--------------------------------------------------------------------

Tää on kyllä aika uskomatonta että kaikki tuntee tyyppejä jotka 14v nostaa ekalla kerralla 100kg esim penkistä,
Mä vaan olin joku vuosi sitten duunipaikassa jossa sai opastaa näitä 12-16vee hemmoja ja aika harva sai yli 50kypän penkkiä eka kerralla... yleensä 40 koogeen jälkeen jengi pääsi jo vähän kehumaan..

Tai sitten savon seudulla on vaan pirun heikkoja junnuja..
Itse melkein nostin 100 kiloa kun aloitin treenaamisen salilla noin 15 vuotiaana. En toisiaan kokeillut maksimia silloin, mutta aika nopeasti tein sarjaa 80:llä jne.

Olisinkohan nostanut 16 vuotiaana 110 kiloa... Minulla oli silloin toisiaankin hyvä pohja, (telinevoimistelu) enkä ole ikinä ollut sipsi ja limu dietillä :)

Originally posted by Ämmbee
Itse melkein nostin 100 kiloa kun aloitin treenaamisen salilla noin 15 vuotiaana. En toisiaan kokeillut maksimia silloin, mutta aika nopeasti tein sarjaa 80:llä jne.

Olisinkohan nostanut 16 vuotiaana 110 kiloa... Minulla oli silloin toisiaankin hyvä pohja, (telinevoimistelu) enkä ole ikinä ollut sipsi ja limu dietillä :)

:worship: aika vitun kova tulos tuossa iäissä tietysti tuo tausta selittää asiaa.Yleensä kyllä semmoiset tavalliset pulliaiset jotka eivät ole puntteja ennen nostaneet ,nostavat 15 vuotiaana semmoset 50-40 kiloo penkiltä ainakin minun tuntemani

Suositut

Back
Ylös Bottom