Mave ohjelmaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Steroidi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itse olen jättänyt aina muutaman toiston varastoon SJMV:a tehdessä ja pyrkinyt keskittymään siihen tuntumaan toistovälillä 10-15. Harmittavasti tämä tuntuma nyt vaan tuppaa olemaan aika minimaalinen. Avuksi voisinkin kokeilla nyt sitten raskaampia sarjoja äärimmäisellä venytysvaiheella toistoväliä 6-10 käyttäen. Ans kattoo, miten äijän käy. Varmaan ihan käypää sijoittaa liike heti ensimmäisen raskaan puristuksen eli kyykyn tai prässin jälkeen, jotta paukkuja vielä riittäisi?

Kyllä se silti perille menee se SJMV vaikkei se tuntuma aina hääppönen olekkaan. Jos on vaikka viikonkin tauko niin on takareidet tuskasen kipeet SJMV:n jälkeen seuraavina päivinä ja tuntuu ne kuitenkin tosta hiljalleen kasvavan. Kait vähän sama juttu kun hauiksillakin, niihin saa kyllä tuntuman ja pumpin, mutta eivät oo seuraavina päivinä yhtään kipeenä ja silti kasvaa.

Mulla paisuu perse ku mummon sokeripullataikina, mutta takareisissä mättää. Itseasiassa valehtelinkin. Ei mulla mitään mainitsemisenarvoista tuntumaa edes ole. Perinteiset koukistukset toimivat, mutta SJMV on rasituskohdettaan ajatellen varsinainen kompastuskivi. Tekniikan pitäisi olla kyllä suhtkoht mallillaan. Tais olla ensimmäinen SJMV-kokeilu, kun takareidet ilmoitti olemassaolostoon kipuilulla useammankin päivän ajan, mutta siihen sitten jäi. Sen jälkeen ei ole kuulunut. Jos nyt kuitenkin lähtisin hakemaan uusia uria ultimaalisilla raudoilla. Sais selkäkin samalla höpöä. Pärskele. :)

matrix sanoi:
Itse teen SJMAVEn jalkapäivänä, kun sillä saan takareidet vttumaisen kipeäksi.
Eli selkäpäivänä mavea ja jalkatreeneissä sjmavea.

Minkälaista ohjelmaa käytät? Mulla on vaikeuksia saada mave ja sjmv mahtumaan mun ohjelmaan, käyn kolme kertaa viikossa salilla, maks. neljä kertaa.

Wildemar sanoi:
Mulla paisuu perse ku mummon sokeripullataikina, mutta takareisissä mättää. Itseasiassa valehtelinkin. Ei mulla mitään mainitsemisenarvoista tuntumaa edes ole. Perinteiset koukistukset toimivat, mutta SJMV on rasituskohdettaan ajatellen varsinainen kompastuskivi. Tekniikan pitäisi olla kyllä suhtkoht mallillaan. Tais olla ensimmäinen SJMV-kokeilu, kun takareidet ilmoitti olemassaolostoon kipuilulla useammankin päivän ajan, mutta siihen sitten jäi. Sen jälkeen ei ole kuulunut. Jos nyt kuitenkin lähtisin hakemaan uusia uria ultimaalisilla raudoilla. Sais selkäkin samalla höpöä. Pärskele. :)

Oletko kokeillut romanialaistamaastavetoa? Liikerata on lyhempi ja ainakin itse saan paremman tuntuman.

Pentele sanoi:
Oletko kokeillut romanialaistamaastavetoa? Liikerata on lyhempi ja ainakin itse saan paremman tuntuman.

Hmm. Onkos tässä nyt muuta huomioitavaa muutosta kuin tuo jalkojen ohjeistettu lievä koukistaminen tähän tapaan? Voisi myös kokeilla panostaa venytysosaan oikein korokkeen kera.

Löytyipä tämmöinenkin vaihtoehto takareisitreeniin, koska ainoa ns. laiteliike on tällä hetkellä koukistus istualteen. Alla oleva liike suoritetaan ojennuslaitteessa.

LVStandingLegCurlonExt.gif

Wildemar sanoi:
Hmm. Onkos tässä nyt muuta huomioitavaa muutosta kuin tuo jalkojen ohjeistettu lievä koukistaminen tähän tapaan? Voisi myös kokeilla panostaa venytysosaan oikein korokkeen kera.

Ei siinä kyllä mitään korokkeita millään voi käyttää...
Selkää vaan mahdollisimman kaarelle. Älä ajattele laskevasi painoja, ennemminkin ajattele työntäväsi persettäsi mahdollisinmman taakse. Tanko putoaa samalla. Jalkoihin sopiva koukistus. Tekniikan oppii suht helposti kuivaharjoittelemalla ilman painojakin. Sen venytyksen tuntee! Itse en laske painoja kuin hieman polven alapuolelle, alemmas ei vaikuta/voi laskea. Myös tuota tangon alaslaskun kohtaa kannattaa kokeilla mikä toimii parhaiten. Itse en laske sääriä pitkin, vaan tangon ja polvien väliin jää n. 10-20cm ilmaa.

Wildemar sanoi:
Löytyipä tämmöinenkin vaihtoehto takareisitreeniin, koska ainoa ns. laiteliike on tällä hetkellä koukistus istualteen. Alla oleva liike suoritetaan ojennuslaitteessa.

itse tein viime jalkatreenissä samaa liikettä mutta vain ristikkäistaljassa...melko mielenkiintoinen liike kun liikerata on puolivakio ja täten hieman luonnollisempi kuin koneessa suoritettu versio...ei ole mikään massaliike mutta eristää mukavasti takareidet

eli siis joku remmi tai vastaava ristikkäistaljan alaosaan kiinni ja eikun koukistelemaan.

Pentele sanoi:
Ei siinä kyllä mitään korokkeita millään voi käyttää...
Selkää vaan mahdollisimman kaarelle. Älä ajattele laskevasi painoja, ennemminkin ajattele työntäväsi persettäsi mahdollisinmman taakse. Tanko putoaa samalla. Jalkoihin sopiva koukistus. Tekniikan oppii suht helposti kuivaharjoittelemalla ilman painojakin. Sen venytyksen tuntee! Itse en laske painoja kuin hieman polven alapuolelle, alemmas ei vaikuta/voi laskea. Myös tuota tangon alaslaskun kohtaa kannattaa kokeilla mikä toimii parhaiten. Itse en laske sääriä pitkin, vaan tangon ja polvien väliin jää n. 10-20cm ilmaa.

Oukkidoukki, pitääkin tosiaan kokeilla hommaa seuraavalla kerralla. Tuo koroke oli oikeastaan normaalia SJMV:a varten, romanialaisessa luonnollisesti turhempi. SJMV:n olen itseasiassa tehnyt suorin selin minimoiden pyöristymisen suorituspuhtauden nimissä. Annetaanpa mennä ens kerralla turvallisuuden rajoissa notkolle ja katotaan mitä tapahtuu!

itse tein viime jalkatreenissä samaa liikettä mutta vain ristikkäistaljassa...

Periaattessahan nuo kaikki koukistukset ovat samanlaisia. Ainoastaan liikkeen suoritusasento käytännössä muuttuu. Yhden jalan taljaversio tosiaan on hieman pumppailupainotteista eristämistä eikä todellista hampaat irvessä vääntöä saa aikaiseksi. Siksi tuo kuvan ojennuslaiteversio toisikin hieman vaihtelua siihen ainaiseen koukistuslaitepuristamiseen.

Tässä pari taljaversiota, joista etenkin ensimmäinen näyttäisi mielenkiintoiselta:
CBLyingLegCurl.gif

CBStandingLegCurl.gif

Wildemar sanoi:
SJMV:n olen itseasiassa tehnyt suorin selin minimoiden pyöristymisen suorituspuhtauden nimissä. Annetaanpa mennä ens kerralla turvallisuuden rajoissa notkolle ja katotaan mitä tapahtuu!

Toivottavasti tarkoitat notkolla ns. normaalia selän kaarta. RMV:ssa ei missään nimessä saa päästää selkää kaartumaan eteenpäin. Itse pidän selän "yliryhdikkäässä" asennossa, eli voimakas kaari taaksepäin. Perse taakse ja selkä kaarelle...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pentele sanoi:
Toivottavasti tarkoitat notkolla ns. normaalia selän kaarta. RMV:ssa ei missään nimessä saa päästää selkää kaartumaan eteenpäin. Itse pidän selän "yliryhdikkäässä" asennossa, eli voimakas kaari taaksepäin. Perse taakse ja selkä kaarelle...

Näin minäkin olen tämän tehnyt. Enkä ees uskaltas koittaa mitään selkä kaarella taktiikkaa...

xjussix sanoi:
Minkälaista ohjelmaa käytät? Mulla on vaikeuksia saada mave ja sjmv mahtumaan mun ohjelmaan, käyn kolme kertaa viikossa salilla, maks. neljä kertaa.

Treenaan 4-jakoisella ohjelmalla.

1. Selkä, vatsa (tässä mavea)
2. Lepo
3. Rinta, Pohkeet
4. Lepo
5. Jalat (tässä sjmavea)
6. Lepo
7. Hauis,Olkapäät,ojentajat
8. Lepo

Pentele sanoi:

No justiinsa näin. Tuo kaari vaan kuulosti korvaan jotenkin alla olevan tapaiselta, mitä vähän kummaksuinkin, koska romanialaisessa ei niin alas tavallisen maven tapaan pyritä/voi laskeutua ensinnäkään ilman koroketta. Yliryhdikkäästi ns. paska jäykkänä on tullut aina treenattua.

Pelottavan näköistä vähänkään isommilla romuilla:
BBStraightLegDeadlift.gif

Mä en vois ees harkita tekeväni noin, kun toi "atleetinen mieshenkilö ;) " tossa edellisen postauksen kuvassa tekee. Hirvittää jo pelkkä katsominenkin, ehkä jollakin tangolla toi menis, mutta vähänkin painoja niin varmasti tekis kipeetä selässä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom