Mave ja selkä not poks.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by strong
Leveä haara-asento.
:lol1:

En ois kyllä paljon huonommin tota kysymystä esittää:D

Mine kaipaa neuvo myös... Varsinaisesti on tullut aloitettua maastanostoa ja jalkakyykkyä treenaamaan tänä syksynä. Sitä ennen joskus muinoin mave ja kyykky olivat vaan täydennyksenä ja lämmittelypainoilla. Oli nähkääs ihan vaan kämpillä sellainen vinyylipainosarja (86kg). Sinänsä hyvä niin, koska selän tukilihakset vahvistuvat sillä tapaa kestävyyden osalta.

Tuossa ihan alussa en ainakaan hätäillyt noiden rojujen kanssa, vaan tein ihan pitkää sarjaa.

Mave-päivä mulla on tällainen:
mave
kulmasoutu
eteenveto
selkäpenkki
sivut

Siirryn pikkuhiljaa sumoon, joka alkaakin kulkea kohtuullisesti tekniikan osalta. Nostovyö tuli myös hankittua, koska harjoituspaino liikkuu tällä hetkellä välillä 100-130.

Omakohtaisesti pidän tärkeänä noita tukiliikkeitä ja lisäksi hyvää lämmittelyä. Esim. viimeksi näin:
15*20+8*70+6*100+4*120+3*130+4*120
Jostakusta tuo lämmittely saattaa näyttää naurettavalta, mutta sitä se ei todellakaan ole. Kyllä salilla saa raudat kilistä. Tiytysti nuo parfyymi-/"onko tukka hyvin"-salit ovat asia sinänsä.

Voi voi, kun kyykky ja mave laahaavat kehityksen jäljessä :( Ääh: mulla mikään kiire oo...

Re: tekniikkaa..

Originally posted by punnertaja
Tärkeetä on se että aloitat liikkeen niin läheltä itseäsi että noustessaan tanko melkeinpä hieroo säärikarvasi pois.
aika lievästi ilmaistu... katsokaas anon vasenta säärtä. tällaisia sääriä näkee aika paljon maastavetokuvissa. eli liike tosiaan aloitetaan LÄHELTÄ
anodead3.jpg

Tuossa ihan alussa en ainakaan hätäillyt noiden rojujen kanssa, vaan tein ihan pitkää sarjaa.

Mave-päivä mulla on tällainen:
mave
kulmasoutu
eteenveto
selkäpenkki
sivut

Itte jättäsin puolet liikkeistä puis jos voimaa hakee. Itsellä on ollut yleensä veto päivänä enintään 3 liikettä.

1.Välistäveto
2.kapee veto
3.???? millon mitäkin.

ja kierto on ollut 5 -7päivää riippuen jaksosta ja jakson toisto määristä. jakson pituus n.4vko eli 4 reeniä per jakso. Ekat reenit n.60% ja nousu 30kg aina seuraavaan treeniin. Maltti on valttia ei pidä olla jakson alussa liian isot sarjapainot sillä vetää ittensä tukkoon helposti sillä pitäähän vielä jaksaa kyykätä samalla periaatteella.

Viimeisiin reeneihin jo tulee sarjapainoa. Ainakin itse olen todennut reenit hyviksi. veto onkin kehittynyt kohtuullisille lukemille vaikka motivaatiota ei kauheasti ole ollut reenailla.

Eikun tsemiä ja omankehontuntemusta.

Ite on tehny tuota maastavetoa siten että en painot ei oo lattiassa kun sarjan alussa ja lopussa, lattian ja painojen väliin jää sarjan suurinpiirtein joku vajaa sentti. Ennen tein siten että painot kävi lattiassa mutta siinä aina tahtoo painot väkisellä ottaa vähän pomppua joka ainakin minulla vei tuntumaa pois. Aikaisemmin sain myös tuolla lattiassa käytöllä selän kerran viikoksi jumiin mutta nyt ei ole mennyt kertaakaan vaikka sarja painot on kaksinkertaistunut.

Jep, ja julle

Tuntuman hakeminen on tärkeää. Jos vetää sivulta, painot kiinni sääriin, perse alas, alaselkä kaarelle, hartiat eteen oikkumaan ja pää lievästi rintaa kohti - siitä kantapäät lattiasta läpi ja nosto lähtee jaloilla. Kuulostaa helpolta, mutta on sitä vasta sitten, kun kaikki nostossa käytetyt lihasryhmät ovat tasapainossa.

Takareidet narahtavat aika monella nopeasti siksi, että tanko pääsee liikaa eteen. Asentoa voi vahvistaa ottamalla jullea kerran viikossa, joka toinen viikko kovat lyhyet (viitoset, kuutoset) ja joka toinen viikko pidemmät (kymppejä, pienemmällä painolla) venyttävät. Tämän pitäisi riittää natulle sen viikottaisen vetotreenin ja kyykyn lisäksi. Ovat alaselkä ja takareidet varmasti hieronnan tarpeessa.

Älkää ottako mallia Anon vedosta muuten kuin tangon liikeradasta pystysuunnassa. Jätkä vetää niin puhtaasti selällä kuin olla ja voi, mutta onhan sillä yksi maailman vahvimmista selistä. Perse alas!

Re: Jep, ja julle

Originally posted by Salidyykkari

Älkää ottako mallia Anon vedosta muuten kuin tangon liikeradasta pystysuunnassa. Jätkä vetää niin puhtaasti selällä kuin olla ja voi, mutta onhan sillä yksi maailman vahvimmista selistä. Perse alas!

Katsoin kanssa että tosi pahalta näyttää mutta en viitsinyt kommentoida tuon kokoisen jätkän tekniikasta :kippis1:

Originally posted by Byron
Täysin samaa mieltä kun geg. Ei painoja lattiaan asti niin pysyy selkä jännityksessä koko sarjan ajan.

Mä yritän laskea painot kokonaan lattiaan, eli semmoinen pieni tauko siinä kun lähtee vetää uudestaa. Mulla ainakin se alkuveto on kaikista hirvein, niin josko tuolla taktiikalla sais siihen alkuvetoon puhtia. Voimapainotteisessa varmaan ihan hyvä taktiikka, bodyssa ehkä ei kannnata laskea maahan asti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Re: Jep, ja julle

Originally posted by Salidyykkari

Miksiköhän kaikki (perinteisen tyylin) huippuvetäjät vetää tuolla tyylillä...

Re: Re: Jep, ja julle

Originally posted by Maza
Miksiköhän kaikki (perinteisen tyylin) huippuvetäjät vetää tuolla tyylillä...

Eivät muuten vedä. Anon veto lähtee minimaalisella polvien niiauksella, yläselkä pyöreänä ja heti jalkojen ojennuksen jälkeen selällä hinaten. Pari, kolme nimeä tulee mieleen, mutta hiljan kisoja kiertäneenä väitän kyllä, että tavan mukaan kilpailijoilla on "terveempi" tekniikka. Myös niillä huipuilla.

Yhteenveto: sama se, miten vetää, jos on muita vahvempi eikä selkä pauku.

mave ja selkä not poks

Originally posted by tappara
Mä yritän laskea painot kokonaan lattiaan, eli semmoinen pieni tauko siinä kun lähtee vetää uudestaa. Mulla ainakin se alkuveto on kaikista hirvein, niin josko tuolla taktiikalla sais siihen alkuvetoon puhtia. Voimapainotteisessa varmaan ihan hyvä taktiikka, bodyssa ehkä ei kannnata laskea maahan asti.

Jeps, samaan tyylin paitsi kun painot laskettu alas niin kädet irti tangosta ja takas seisontaasentoon ja siitä sit uusi toisto (eli jokainen toisto on kuin max nosto). Olen tehnyt tota noin kuukauden ja mulla ainaskin tulee paikat eritavalla kipeiks ku tos jatkuvas jännityksessä ja tuntuu et saa puhtia juuri siihen alotukseen. Huono puoli siin on et tarvi tiputtaa harjotuspainoja aluks n.30kg mutta kuukauden jälkeen oon samois jo :D

Back
Ylös Bottom