Mave ja polvet paukkuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pyppe
  • Aloitettu Aloitettu
Moro.

Ongelmana on tässä viime viikkoina ollut, kun olen mavea hieman enemmän vedellyt ja sitä myötä painot noussut, se, että polvet on ruvennut paukkumaan. Yleensä polvet paukahtaa siinä vaiheessa, kun tekee sillä ~maksimi painoilla (200kg) sen ensimmäisen toiston - ja nimenomaan ylösvetovaiheessa. Ja yleensä saman treenipäivän illalla sitten mokomat polvet kolottelevat.

Käsittääkseni nämä paukkumiset on kuitenkin suhtkoht normaalia, mutta ei minulla ikinä ennen moisia ongelmia ole ollut ja rupeaa pikkuhiljaa vähän ärsyttämään... Auttaisivatkohan moiseen, jos hommaisi polvisiteet vai liekö tekniikassa jotain hiottavaa? Vai löytyisikö tähän jotain patenttiratkaisua :confused:

Mun ymmärtääkseni se naksuminen on niin kauan vaaratonta, kun kipua ei tunnu.

Pyppe sanoi:
Käsittääkseni nämä paukkumiset on kuitenkin suhtkoht normaalia, mutta ei minulla ikinä ennen moisia ongelmia ole ollut ja rupeaa pikkuhiljaa vähän ärsyttämään... Auttaisivatkohan moiseen, jos hommaisi polvisiteet vai liekö tekniikassa jotain hiottavaa? Vai löytyisikö tähän jotain patenttiratkaisua :confused:

Eipäs ole ensimmäinen kerta kun kuulen että juuri maastaveto saa polvet kolottamaan.. onkohan sulla ns. "yliliikkuva" polvi? jos vedät sen sitten vedossa lukkoon niin tulloo aika vittumainen rasitus. Monilla kenellä polvi yliojentuu tuntuu olevan tuota onkelmaa..

Varmasti auttavat siteet siihen :)

Toisaalta voisit tarkistaa ainakin ensin ettethän vain "lenkota" polvia sievän tyttömäisesti sisäänpäin vetäessä vaan että painat polvia mieluummin ulospäin. Jos tuota polvien sisäänniiaamista tulee niin se ainakin on PAHA PAHA sekä kyykyssä että vedossa polville!

Mistä johtuu jos mavessa tanko hankaa vaan oikean puolen säären verille? Tossa nyt tauon jälkeen alkanu mavea taas reenailemaan ja tollasen ongelman huomasin tekniikassa.

Isoarska83 sanoi:
Mistä johtuu jos mavessa tanko hankaa vaan oikean puolen säären verille? Tossa nyt tauon jälkeen alkanu mavea taas reenailemaan ja tollasen ongelman huomasin tekniikassa.

Teet sen toiselta puolelta oikein. Sen pitäisi hangata molempia puolia :)

Isoarska:

Jos ristiotteella vedät niin selitys varmaan tuohon on, että sie "jäkität" toista kättä ja hartiaa ja kimmerrät sitä eteen niinkö vetäsit kulmasoutua. Varsinkin ristiotteella on hyvä että kekityt vain roikottamaan sitä tankoa käsissä ja koitat siten päästä siitä "puristamisesta" ja "jäkittämisestä" pois.. Kädet vaan pitää kiinni ja muukroppa nostaa :)

Tai sitten sulla on joku supernahka toisessa jalassa :D

Vähän off-topic: Mistähän johtuu, että mulla tuntuu kipua polvissa kun teen kyykkyä pienillä painoilla, kuten esim. 40kg:lla, mutta ei tunnu oikeestaan yhtään kipua kun teen (itselleni) isoilla eli n.90kg:lla?

Nor sanoi:
Vähän off-topic: Mistähän johtuu, että mulla tuntuu kipua polvissa kun teen kyykkyä pienillä painoilla, kuten esim. 40kg:lla, mutta ei tunnu oikeestaan yhtään kipua kun teen (itselleni) isoilla eli n.90kg:lla?

mulla on etukyykyssä aivan sama homma. lämmitellessä vasenpolvi napsuu, ei koske. kun rautaa laittaa sinne lähemmäs 100kg niin napse häviää. siksi vain sanoin että ei tartte miettiä että ootko ainut jolla noin on :)

e: oisin voinu lukea vähä tarkemmin, sorry. mulla siis ei koske, vain napsuu

monesti voi tehdä kun vaan nopeeta tekee lämmittelyjä niin sen teknisesti väärin. polvet menee sisään päin kun et pienillä painoilla niihin keskity ?

Pyppe sanoi:
Käsittääkseni nämä paukkumiset on kuitenkin suhtkoht normaalia, mutta ei minulla ikinä ennen moisia ongelmia ole ollut ja rupeaa pikkuhiljaa vähän ärsyttämään.

Perus naksuminenhan on ihan normaalia, varsinkin kun paine on riittävän korkea. En menisi vannomaan että siteistä mitään ehdotonta apua olisi, mutta eipä kai kokeilulla mitään häviä. Jos annat polville liikettä ennen mavea (vaikka muutama SYVÄ kyykky) voi se myös vähentää naksumista

KKHS sanoi:
Perus naksuminenhan on ihan normaalia, varsinkin kun paine on riittävän korkea. En menisi vannomaan että siteistä mitään ehdotonta apua olisi, mutta eipä kai kokeilulla mitään häviä. Jos annat polville liikettä ennen mavea (vaikka muutama SYVÄ kyykky) voi se myös vähentää naksumista

Juuh, täytyy hommata siteet ja kokeilla. "Outoa" minun mieleeni tuossa on se, että polvet paukahtavat nimenomaan ylösvetovaiheessa. Kyllä minullakin polvet naksuvat usein kyykkyynmenovaiheessa, mutta nämä paukkumiset suoristamisvaiheessa ovat uutta minulle :) Ehkä kyseessä on sitten tuo Gdanen mainitsema lukkoon menevä polvi (väitän, että "lenkotuksesta" ei ole kyse)...

Pyppe sanoi:
"Outoa" minun mieleeni tuossa on se, että polvet paukahtavat nimenomaan ylösvetovaiheessa.

Jos se paukahdus tulee josain 45 asteen kohdalla, niin siinähän on kova momentti ja polvet alkaa olemaan kosassa, eli paine on ehkä kovimmillaan, jolloin kuplat puhkeaa

KKHS sanoi:
Jos se paukahdus tulee josain 45 asteen kohdalla, niin siinähän on kova momentti ja polvet alkaa olemaan kosassa, eli paine on ehkä kovimmillaan, jolloin kuplat puhkeaa

Saattaa olla... En ole ihan varma, kun pamaus oli niin kowa, että korvat meni lukkoon ja stunnaannuin hetkeksi siitä, joten en pystynyt tehdä spesifiä arviota kulmasta ;)

Back
Ylös Bottom