Mave & hyvvee huomenta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kerpele
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli nyt on tarkoituksena vähän aikaa keskittyä jalkatreenissä prässäilyn muodossa etureisiin ja selkätreenin puolella alaselkään ja vähän takareisiä samalla. Eli mitenkä kannattaisi treenata samassa treenissä maastaveto ja hyvää huomenta? Maastavetoa kapealla asennolla ja hyväähuomenta miten? Sitä voisi ottaa vaikka vetoa yhden sarjan koivet suorana takareisien rasittamiseksi? Entä mikä on tehokkain tapa venytellä noita lonkan koukistajia?
Tälläistä tällä kertaa.

tee hyvää huomenta vaikka sillä asennolla millä kyykkäät. itse kyllä teen jullen kapeammalla kuin kyykkään, mutta makuasia vissiin...

lonkan koukistajia venytellään näin: mene toiselle polvelle lattialle. sitten painat lantiota alaspäin ja pidät selän suorana ja tunnet kivun. eli siis askel eteen polvelle. noperkele en osaa selittää toivottavasti jollain on kuva

Mites tuo hyvää huomenta muuten? Kannattaako se tehdä selkä aivan suorassa ja tehdä liike lonkan & takareisien sallimalla pituudella vai antaa selän hieman pyöristyä? Ilmeisesti selkä tikkuna se rasittaa enemmän takareisiä & pakaroita? Kuis on?

Selkä tikkuna rasittaa enemmän alaselkää. Pyöreällä selällä enemmän takareisiä.

sumotyylin maastavetäjille kai suositellaan jullea selkä tiukalla kaarella. perinteisellä vetävät saavat suuremman hyödyn jullesta selkä pyöreänä, koska kapeassa vedossa tarvitaan enemmän selkää. sitä selkä pyöreänä tehtävää ei sitten kannata opetella itse, vaan parasta on olla joku neuvomassa miten liike tehdään, sillä on nimittäin melko helppo rikkoa selkä jos on väärä tekniikka

Ja sitten kun vielä muistaa ettei pidä polvia lukossa huomenta-liikkeessä. En nyt muista mikä oli tarkka tieteellinen perustelu tuolle, mut ainakin oma kokemus on osoittanut että kun pitää polvet pikkusen koukussa niin liike on mukavampi tehdä.

Teetkös Strong jullea kuinka aktiivisesti? Kumma juttu, mutta mulla kyllä pyöreällä selällä tehtynä ottaa enemmän takareisiin. Selkä rottingilla tehdessä taas alaselkään ottaa kovasti, takareidet ei kuitenkaan tuu kovin kipeiksi (jos ollenkaan)... Painot on luonnollisesti pyöreellä selällä aika rapiasti pienemmät. Onko itelläs toisinpäin? Kyllä se mun mielestä on ihan yleinen laki että julle selkä jännitettynä on nimenomaan alaselkäliike.

Originally posted by CCCP
Teetkös Strong jullea kuinka aktiivisesti? Kumma juttu, mutta mulla kyllä pyöreällä selällä tehtynä ottaa enemmän takareisiin. Selkä rottingilla tehdessä taas alaselkään ottaa kovasti, takareidet ei kuitenkaan tuu kovin kipeiksi (jos ollenkaan)... Painot on luonnollisesti pyöreellä selällä aika rapiasti pienemmät. Onko itelläs toisinpäin? Kyllä se mun mielestä on ihan yleinen laki että julle selkä jännitettynä on nimenomaan alaselkäliike.

Se on toisinpäin. Romanialaiset vedot ja selkä notkolla jullet on takareisille ja jullet pyöreällä selällä tanko niskassa ja suorinjaloinvedot(jalat suorana=>selkä pyöreänä)on sitten alaselälle. Tämän voi tarkistaa vaikkapa lukemalla WSB-kirjallisuutta. Lisäksi loukkaantumistilastot varmasti puoltavat tuota käsitystä, että pyöreällä selällä vetäminen/julle on aiheuttanut jopa liian paljon sitä rasitusta sinne selkään. :)

Jos haluaa saada alaselkään rasitusta, pitää tehdä dynaamisia liikkeitä, mitä ovat juuri nämä missä se alaselkä pääsee liikkumaan ja nämä arched back goodmorningit on sitten niitä staattisia alaselän liikkeitä. Huomaahan sen jo kuormastakin kumpi rasittaa enemmän, staattiset vai dynaamiset liikkeet. Pyöreällä selällä ei kauheasti väännä. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu taitaapi minulle riittää nuo pelkät maastavedot ja hieman ojentelua päälle. Jullea sitten joskus myöhemmin, kun on ensin tottunut jälleen tähän maastavetoon.
Tuntui kyllä tod mukavalta pitkästä aikaa... Aikanaan luisti suhteessa niin hyvin, että ei ole tullut tehtyä kunnolla vähään aikaan. Täytynee ottaa taas loppuvuodeksi veto mukaan treeniin.

Huu, hittolainen, päätin kokeilla sumo-maastavetoo, ja ei voi muuta kuin ihmetellä. Pystyin lyömään heti parikyt kiloa lisää verrattuna kapeeseen, ja tuli ihan heittämällä, siis kasin sarjasta on kyse. Mun ruumiinrakenne ehkä soveltuu tohon leveeseen paremmin kun on lyhyet jalat ja pitkät kädet, tai mene ja tiedä. Kiva piristys kuitenkin, ajattelin et jos rupeis joka toinen viikko vetää kapeeta ja joka toinen sumoo.

Veivatkaa tätä

Originally posted by tappara
Mun ruumiinrakenne ehkä soveltuu tohon leveeseen paremmin kun on lyhyet jalat ja pitkät kädet, tai mene ja tiedä.

Heitä jalat KUNNOLLA leveälle niin ei tarvitse kuin ojentaa kädet kiinni tankoon-- but seriously, folks, Strong puhui pelkkää asiaa romanialaisesta ja pyöreistä selistä. Perään näihin liikkeisiin voisi survoa TODELLA veemäisesti selkää vahvistavia liikkeitä kuten pukilla seisten veto kapealla asennolla, selkä pyöreänä ja polvet vain hieman koukussa. Tätä ei pidä tehdä isoilla painoilla, ennen kuin kyljet, vatsa, takareidet ja alaselkä tottuvat. Sitten voi VAROVASTI kokeilla jollain 200 - 250 kilolla, jos patti riittää.

Kasituuman piirulta vetäminen ylipainoilla puree myös hyvin alaselkään. Tanko lähtee melko tarkkaan polvilumpion alapuolelta, joten jo lähdössä tarvitaan puristusta. Testatkaa huviksenne ja ilahduttakaa samalla paikallista puutavaraliikettä.

- Tarttisin kasituumasta.
- Eiks me kaikki?
- Eikun piirua.
- Ja paljonko?
- Jos jotain tollasta vähän toista metriä. Ja kahdessa pätkässä.

Ja onhan meillä reverse hyperit, jotka purevat kovemmin kuin pärekopallinen bostoninterrierejä. Siteet nilkkoihin, levyt dippivyöllä jalkaterien väliin ja mahalleen vanhanaikaiselle selkäpenkille (lähes jokaisella kunnallisella salilla on yksi) jota on korotettu matoilla tai mitä nyt löytyy. Ja menoksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom