Matkakertomus: Sveitsi, Genève

Kävin sunnuntaina laskemassa mäkeä La Clusazissa, Ranskan Alpeilla n. 1h ajomatkan päässä Genevestä. Löysin mahtavan paketin paikalliselta bussi-asemalta, 63CHF bussi meno-paluu ja päivin laskettelupassi. Noin 0,7 kertoimella siitä tulee rikollisen vähän. Mun pelastukseni oli se, että mun ystäväni Joe, heitti mut aamusti Geneveen 0730 aikoihin. En ole mikään herttaisin ihminen aamuisin, joten tää lottovoitto siihen verrattuna, että olisin lähteny käveleen Cernin Meyrinin bussipysäkille 0630. Sukset bussiin ja pää lasiin nojaamaan.

Jäin pois Les Aravisissa, mistä La Clusazin mäet kumpuaa. Les Aravisissa asuu porukkaa ympäri vuoden, en tiedä kyllä kuinka paljon mutta Rellu-liike ja Marche U siellä oli. Keli paikan päällä oli aamusti ennen puolta päivää aurinkoinen mutta joskus 13-14 välissä se muuttui puolipilviseksi, jos ketään kiinnostaa. Lumitilanne oli ihan ok, joskin ajettujen mäkien ulkopuolella riipaisi sydämestä aina, kun ruskeita alueita näkyi. Puolen välin krouviin saakka rinteet oli aika Rukan rinteiden oloisia, paitsi pari pitempää rinnettä lukuun ottamatta esim. La Nevé/Guy Parillat.

Puolesta välistä 2500 metriin saakka alkoi mulla suun pielet nousta. Se on vaan niiiiiiiiin kivaa, kun pääsee laskemaan jyrkkää. Joskin tykkään mieluummin laskea jyrkkää ajettua mäkeä ennemmin kuin ajamatonta. Isojen linjoen vetäminen on vaan elämän suola. Näin ollen vähän harmitti, kun uutta puuteria ei ollut satanut vähään aikaan. Mutta so not. Ainoa musta rinne, joka oli auki, oli Lapiaz. Se oli aika jännä heti alusta alkaen. Isoa muhkuraa löytyi sen verran, että freestyle-jampat olis morfiini huuruisissa fiiliksissa.

Jeps, seiskan jälkeen illalla takasin Genevessä ja siitä ratikkalla ja bussilla 5km päähän kämpästä ja tallaamaan katuja. Kerkisin mä kilometrin kävellä, kun joku jamppa pysähtyi tien viereen ja kysyi tarvinko mä kyytiä. Jamppa oli ite kanssa ollut laskemassa mäkeä St. Gervaisissa ja päätti auttaa hengenheimolaista.

Üüberi reissu kaiken kaikkiaan ja ens viikonloppuna jonnein muualle laskemaan.

Liitteet

• P1240001.JPG
    P1240001.JPG
    123,6 KB · Katsottu: 184
  • P1240002.JPG
    P1240002.JPG
    146,7 KB · Katsottu: 251
  • P1240005.JPG
    P1240005.JPG
    198,8 KB · Katsottu: 159
  • P1240008.JPG
    P1240008.JPG
    165,4 KB · Katsottu: 276
  • P1240011.JPG
    P1240011.JPG
    127,2 KB · Katsottu: 199
  • P1240006.JPG
    P1240006.JPG
    134,3 KB · Katsottu: 198
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Knonni

Taas pon vierähtänyt aika tovi ja mitään en oo kerenny tekee...

Zürichissä kävin in-n-out tyylisesti kattelemassa paikat pari viikonloppua sitten. Muuten oon hihhuloinut työpaikan, salin ja rugbyharkkojen välillä. Tosin aloin treenaamaan toukokuun marathoniin.

Aloitetaan Zürichistä. Kuten sanoin kävin la-su reissulla pohjois osissa. Zürich on hienompi kaupunki kuin Bern. Vanha kaupunki on nätimpi ja romanttisempi kuin Bernin ja uudempi osa kaupungista on paljon hienompi. Tietysti Zürichissä liikkuu rahaa paljon enemmän kuin Bernissä ja sen huomaa, että kaupunki on Se keskus, vaikkei ole pääkaupunki. Bern oli ehkä enemmän maanläheinen ja mutta kodikkaampi mutta en minä sellaista kaipaa, kun en kotia etsi.

Bahnhofstrasse oli hieno kauppakatu, kaiken maailman korukauppiata, vaatesuunnittelijoita, kelloseppiä ja Franz Carl Weber löytyy päälle kilometrin pätkältä. Tämän tien ja joen välissä oleva vanha kaupunki oli oikein romanttinen pikkukatuineen ja-puoteineen. Sama homma jatkui joen toisella puolella. Kapeita katuja sikisi joka suuntaan. Cafe Odeonissa piti käydä, kun monet menneet julkkikset ovat siellä kahvitelleet mutta aikas täynnä paikka on suurimman osa päivästä, joten päädyin muualle. Dopple Grand oli jännä paikka erillään muusta vilkeestä. Varmasti rikollispomot laativat laittomuuksi tässä hulppeassa pytingissä. Mutta annan kuvien kertoa loput...

Joo, rupesin sitten juoksemaan tuohon Geneven marathoniin. Tavoitteeksi oon ottanu, että tummemmat pojat peesais mua. :D Tosissaan, jos 4h-elossa maalin selviän, olen tyytyväinen. Tällä hetkellä putki kulkee mainiosti, peruskestävyys tasoilla juostessa 10km on noin 1h, joten enköhän mä saa hilattua kuntoni siihen 4h/4h+ kuntoon. Alkaa vaan tekee tuikkaa näitten muiden harrastuste kanssa, kun salilla pitäis käydä poseeraamassa ja semi-ammattilaisesti pitää riehua rugbykentällä. Eipähän oo ainaskaa tylsää.

Parin viikon päästä Barcelonaan nollaamaan tilanne, että jaksaa taas ja juhlistamaan kauden alkua.

P.S. Tony Salmelainen on tosi symppis jamppa!!!

Liitteet

• P2060005.JPG
    P2060005.JPG
    128 KB · Katsottu: 207
  • P2060006.JPG
    P2060006.JPG
    128,9 KB · Katsottu: 187
  • P2060007.JPG
    P2060007.JPG
    125,8 KB · Katsottu: 172
  • P2060009.JPG
    P2060009.JPG
    154 KB · Katsottu: 183
  • P2060012.JPG
    P2060012.JPG
    104,5 KB · Katsottu: 159
  • P2060019.JPG
    P2060019.JPG
    146,6 KB · Katsottu: 174
  • P2060031.JPG
    P2060031.JPG
    148,3 KB · Katsottu: 173
  • P2060032.JPG
    P2060032.JPG
    138,8 KB · Katsottu: 150
  • P2070033.JPG
    P2070033.JPG
    126,4 KB · Katsottu: 183
  • P2070035.JPG
    P2070035.JPG
    153,3 KB · Katsottu: 151
  • P2070043.JPG
    P2070043.JPG
    133,2 KB · Katsottu: 185
  • P2070044.JPG
    P2070044.JPG
    134,9 KB · Katsottu: 182
Joo, käytiin Barcelonassa nopealla kahden päivän kierroksella. Kuvia ei matkasta ole tai on mutta ne ovat jollain toisella. Minä poika jätin kamerani yleiselle paikalle ja eipä näkynyt enää. Varmasti joku Hispaani nauraaa partaansa, kun katselee humalaisia ja krapulaisia jenkkiä ja suomalaista. So not kivat muistot jäi matkasta ja niin edelleen. Barcelonan marathoni osui samalle viikonlopulle ja katteltiin vähän aikaa siinä laahustaessamme pitkin poikin katuja.

Kärkiporukan pojat juoksivat samaa tahtia kuin minä juoksen, kun saavutan huippunopeuteni. Jäätävää tikkausta ja oliko se voittoaika jotain 2h25min. Muuten en oikein osaa sanoa nähtävyyksistä oikein sen kuin, että Kuninkaan linna oli hieno ja ne rullaportaat ja Sagrada Familia kanssa. Karttaa emme omistaneet joten kohteisiin suunnistuksen kanssa oli vähän niin näin. Tietysti La Ramblasin tunnistin, kun osuimme paikan päälle ja Nou Campin kanssa. Pikku puffina voisin sanoa, että El Café del Victor tarjoaa varmasti Barcelonan parhaimmat sangriat. Mietittiin oikein mikä resepti tässä on kyseessä, kun monta kannullista kumosimme. Myös se ammattimaisuus miten veijari sekoitti ja puristi appelsiinit ilojuoman joukkoon, tuo hymyn kasvoilleni ja hyvän tipin veijarille.

Mitäs muuta? Mulla on perhe-elämä kunnossa ja urheilu on kivaa? LHC pyörii tuossa perseen alla ja rugby on kivaa?

Me ei voida tippua Sveitsin pääsarjasta enää (noustiin takaisin viime vuonna) ja nyt tähyillään play-offseisin. Aika vaikeeta tulee olemaan, kun on kaksi peliä jäljellä ja pari pistettä eroa siihen viimeiseen paikkaan. Cupissa ollaan kuitenkin vielä jatkossa. Niin ja 9. Toukokuuta mä juoksen mun ekan marathonin alle 4h. Ehkä...

Genèvessä kaikki on hyvin, pientä kevät kiimaa näkyvissä. GSHC pelaa jääkiekon finaaleissa ja puntit ovat tasoissa tällä hetkellä. Saas kattoo saanko lipun Lauantain peliin. La Terrassé on avattu ja aprés-work kilauttelut odottavat vielä.

Ehkä seuraavaksi pistän kuvia ja raporttia, kun menen katsasmaan Cinque Terren Italian Rivieralla. Siis tämän. Tuosta voipi tulla aika kiinnostava reissu :rolleyes:

Mutta lähen nyt lounaalle ja sitä rataa.

Tschüß

Uppista.

Bookkasin lennot Geneveen toukokuun alkuun ja pelipaikalla tulisi pyörittyä neljä päivää. Tarkoitus on vuokrata auto lentokentältä ja ajella järven ympäristössä kauniita maisemia lähinnä katsellen ja valokuvaten. Ehkä joku kevyt päiväretki kävellen voisi olla myös ohjelmassa, jos sopivia paikkoja on tarjolla. Yöt tulisi varmaan jokainen vietettyä eri paikassa.

Nähtävyyksistä osui tämä ensimmäisenä silmään, muitakin saa tietävämmät suositella ja samaten kiinnostavia majapaikkoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom