Matkakertomus: sukeltelua thain maassa, lisäksi Bangkok

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TJJ
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenkäs tuo vedenalainen kuvaus? Oliko oma kamera/sukelluskotelo, vai vuokrasitko joka sukellukselle erikseen? Millä laitteilla saisi tuon tasoisia kuvia?
Itsellä pian edessä reilu puolen vuoden reissu ja sukellella ajattelin niin paljon kuin lompakko antaa myöten. Ostoslistalla Canonin 550D peruskuvaukseen, mutta olisi mukava saada muistoja myös veden alta - viimeistään kun eksyy Richelieu Rockille valashaita ja muita kaunottaria bongailemaan.

Itsekkin olen ollut Thaimaassa, Phuketissa. Hieno mesta oli vaikka yöelämään en alaikäisenä tutustunut. Hemmetin hyviä pannukakkuja myytiin kadulla:kuola:. Myös eräänä päivänä kun olimme Big Buddha-patsaan luona niin eräs vanhahko nainen tuli ja sanoi meille "te olette viisiinkin Harjavallasta" (nainen asui itse myös samassa "kaupungissa"). Sinänsä hauska juttu kun toisella puolella maapalloa tulee paikkakuntalainen morottamaan.

Mitenkäs tuo vedenalainen kuvaus? Oliko oma kamera/sukelluskotelo, vai vuokrasitko joka sukellukselle erikseen? Millä laitteilla saisi tuon tasoisia kuvia?
Itsellä pian edessä reilu puolen vuoden reissu ja sukellella ajattelin niin paljon kuin lompakko antaa myöten. Ostoslistalla Canonin 550D peruskuvaukseen, mutta olisi mukava saada muistoja myös veden alta - viimeistään kun eksyy Richelieu Rockille valashaita ja muita kaunottaria bongailemaan.

Mulla on näköjään menny ohi kysymys..

Mun sukelluskuvat on otettu omalla Canon Ixus 100IS pokkarilla joka on tungettu canonin omaa tuotantoa olevaan sukelluskoteloon (40m asti lupaavat, itse koeponnistettu 37,5m). Kamera maksoi sen ~200e ja kotelo ~250e. Vähän ahdas ja pimeähän tuo on veden alla, mutta kun ei ole vielä ollut varaa yskäistä sitä tonnia tai paria järkkärin sukelluskoteloon.

edit: sukelluskuvien salaisuus nro 1 on se, että pitää päästä LÄHELLE. Ja nro 2 on aktiivinen wb:n säätäminen.

Hukkasimpa kerran tuon kameranikin sukeltaessa. Kameran lainaamisen jälkeen unohtu vissiin laittaa rannelenkki ranteen ympärille ja tiukalle. Eli "tippui", ja kun kotelossa ei ole painoja niin nousi pintaan. Onneksi tarkkasilmäinen mauritiuslainen venekuski bongasi sen kellumasta merellä, tarjosin pullon viskiä kiitoksena.

Suositut

Back
Ylös Bottom