Matkakertomus: Malediivit - mieletön paratiisi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Meah
  • Aloitettu Aloitettu
Joo no siis vaihtoehtona jos on Suomi niin ei se sillain varmasti pitkäks käy, mutta itseainakin tykkäsin juuri siitä vaihtelusta kun mentiin joka päivä eri saarelle. :) Vajaa viikko tuolla ois ollut mulle kyllä ihan liian lyhyt aika..
Ainakin mitä tuli ilmasta omaan kohteeseen lentäessä katsottua niin aika samankokoisia hiekkatöyräitähän nuo kaikki resort-saaret ovat, joten en välttämättä itse haluaisi jatkuvasti vaihtaa paikkaa, varsinkaan pikaveneellä. Jollain purkkarilla pikkuhiljaa keljunta ympäriinsä sopisi ehkä paremmin. Viikko ei ollut meille ihan niin lyhyt aika kun Malen lento kesti vajaat kaksi tuntia silloisesta kotikaupungista...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin mitä tuli ilmasta omaan kohteeseen lentäessä katsottua niin aika samankokoisia hiekkatöyräitähän nuo kaikki resort-saaret ovat, joten en välttämättä itse haluaisi jatkuvasti vaihtaa paikkaa, varsinkaan pikaveneellä. Jollain purkkarilla pikkuhiljaa keljunta ympäriinsä sopisi ehkä paremmin. Viikko ei ollut meille ihan niin lyhyt aika kun Malen lento kesti vajaat kaksi tuntia silloisesta kotikaupungista...

Mie oon yleensä tottunut sellasiin aika aktiivilomiin, missä tehdään joka päivä jotain erilaista ja mennään paikasta paikkaan. Tuolla toi veneily paikasta b paikkaan c oli sitten se ainut aktiviteetti. :D Mulle jokainen saari ja ranta on aina erilainen ja todellakinm jaksan käydä kurkkimassa joka saaren, miltä sielä näyttää. :lol2:

En olekaan aikasemmin oikeen ollut pelkillä ns. löhölomilla, mutta tuolla oli kyllä ihanan rentoa kun ei ollut mihkään kiire ja tuntu kun aika ois pysähtynyt. Me ei menty pikaveneellä kun vissii 2 kertaa, muutoin sellasella niiden omalla hassulla botskilla, mikä oli kyllä hitaampi. Mikäs siinä delfiinejä katellessa! :)

Mie oon yleensä tottunut sellasiin aika aktiivilomiin, missä tehdään joka päivä jotain erilaista ja mennään paikasta paikkaan. Tuolla toi veneily paikasta b paikkaan c oli sitten se ainut aktiviteetti. :D Mulle jokainen saari ja ranta on aina erilainen ja todellakinm jaksan käydä kurkkimassa joka saaren, miltä sielä näyttää. :lol2:

En olekaan aikasemmin oikeen ollut pelkillä ns. löhölomilla, mutta tuolla oli kyllä ihanan rentoa kun ei ollut mihkään kiire ja tuntu kun aika ois pysähtynyt. Me ei menty pikaveneellä kun vissii 2 kertaa, muutoin sellasella niiden omalla hassulla botskilla, mikä oli kyllä hitaampi. Mikäs siinä delfiinejä katellessa! :)

Sama juttu ja lisäksi oon vielä tottunut järkkäämään reissut alusta asti itse - pakettimatkalla oon viimeksi ollut teininä vanhempien kanssa :) Mielenkiinnolla siis odotan, miten aika kuluu kahden viikon pakettimatkalla. Tällä hetkellä ajatus löhölomasta pimeimpään vuodenaikaan työkiireiden keskellä tuntuu taivaalliselta, fanelmoin päivittäisestä höpökirjojen lukemisesta, auringonpalvonnasta ja uimisesta. Sittenhän sen näkee, kuoleeko siellä tylsyyteen ;) Mielestäni kuitenkin tietynlainen tylsistyminenkin on välillä ihan hyvästä - osaapahan sitten nauttia kotona arkisista askareista ja työnteostakin ihan eri tavalla.

Nähtäväksi siis jää, kokemus tulee kuitenkin varmasti olemaan aivan ainutlaatuinen ja upea!

Sama juttu ja lisäksi oon vielä tottunut järkkäämään reissut alusta asti itse - pakettimatkalla oon viimeksi ollut teininä vanhempien kanssa :) Mielenkiinnolla siis odotan, miten aika kuluu kahden viikon pakettimatkalla. Tällä hetkellä ajatus löhölomasta pimeimpään vuodenaikaan työkiireiden keskellä tuntuu taivaalliselta, fanelmoin päivittäisestä höpökirjojen lukemisesta, auringonpalvonnasta ja uimisesta. Sittenhän sen näkee, kuoleeko siellä tylsyyteen ;) Mielestäni kuitenkin tietynlainen tylsistyminenkin on välillä ihan hyvästä - osaapahan sitten nauttia kotona arkisista askareista ja työnteostakin ihan eri tavalla.

Nähtäväksi siis jää, kokemus tulee kuitenkin varmasti olemaan aivan ainutlaatuinen ja upea!

Et sinä siellä tylsisty!! :) Se on niin mielettömän hieno paikka.

Prkl, mitä maisemia! Olis kiva polskia tuolla ja tiirailla tähtösiä öisin, kun olen vanha tähtiharrastaja.

Prkl, mitä maisemia! Olis kiva polskia tuolla ja tiirailla tähtösiä öisin, kun olen vanha tähtiharrastaja.

Tuli kyllä katsottua tähtiä tuolla, oli nättiä! :)

Meah, millainen toi lento Aeroflotilla oli? Ilmeisesti siis Helsinki-Moskova (Sheremetyevo) ja Moskova-Male eiks niin?

Tuliko Travelstarin ilmoittamaan hintaan vielä jotain lisäyksiä erikseen Aeroflotilta?

Oliko koneissa omia viihdejärjestelmiä et voi kattoo leffaa itekseen ja millaista palvelu oli muuten? Joskus kuullut niitä kauhutarinoita Aeroflotista niin sillä kyselen uskaltaako sieltä varata lentoa :)

Tosi hienoja kuvia muuten! :)

Meah, millainen toi lento Aeroflotilla oli? Ilmeisesti siis Helsinki-Moskova (Sheremetyevo) ja Moskova-Male eiks niin?

Tuliko Travelstarin ilmoittamaan hintaan vielä jotain lisäyksiä erikseen Aeroflotilta?

Oliko koneissa omia viihdejärjestelmiä et voi kattoo leffaa itekseen ja millaista palvelu oli muuten? Joskus kuullut niitä kauhutarinoita Aeroflotista niin sillä kyselen uskaltaako sieltä varata lentoa :)

Tosi hienoja kuvia muuten! :)

Lento oli ihan kiva. Ei tullut ylimääräsiä kustannuksia. Hemskatisti tuli ruokaa ainakin..Varmaan 5 kertaa jotain syötävää. :D Oli jokaisel oma näyttö, mist pysty kattoo leffoi/kuunnella musaa. Itellä oli mp3, joten en tohon kauheesti keskittynyt. Ei mitään negatiivista sanottavaa Aeroflotista, enemmänkin paluulennosta jolloin ei ollut niitä viihdejuttuja lainkaan. :)

Kiva että tykkäsit kuvista! :)

Tosi kaunista! Tuonne kun joskus pääsisi. Näyttää ihan paratiisilta nuo maisemat.

Onko tuolla meressä minkälaisia eliöitä? Voiko ihan rauhallisin mielin uiskennella vai pitääkö pelätä jotain valkohaita tai meduusoja tms?

Tosi kaunista! Tuonne kun joskus pääsisi. Näyttää ihan paratiisilta nuo maisemat.

Onko tuolla meressä minkälaisia eliöitä? Voiko ihan rauhallisin mielin uiskennella vai pitääkö pelätä jotain valkohaita tai meduusoja tms?

Mä näin ainakin delfiineitä, pari haita, muutama stingray, isoja kilpikonnia, eli kyllä sieltä kaikkea kivaa löytyy!

Haita vedessä oli runsaasti, mutta pieniä riuttahaita ne olivat kaikki ja niiden kanssa voi turvallisin mielin uiskennella samassa vedessä - eivät vaikuttaneet kovin kiinnostuneilta. Rauskuja oli vähemmän, mutta ne kannattanee kiertää vähän kauempaa. Meduusoja ei ainakaan me nähty minkään kokoisia. Merisiilejä on riutan päällä aika paljon, mutta ei siellä riutan päällä kävellä voi/saa muutenkaan joten aika peelo pitää olla että saa itsensä tökättyä piikkiin.

Mä näin ainakin delfiineitä, pari haita, muutama stingray, isoja kilpikonnia, eli kyllä sieltä kaikkea kivaa löytyy!

Haita vedessä oli runsaasti, mutta pieniä riuttahaita ne olivat kaikki ja niiden kanssa voi turvallisin mielin uiskennella samassa vedessä - eivät vaikuttaneet kovin kiinnostuneilta. Rauskuja oli vähemmän, mutta ne kannattanee kiertää vähän kauempaa. Meduusoja ei ainakaan me nähty minkään kokoisia. Merisiilejä on riutan päällä aika paljon, mutta ei siellä riutan päällä kävellä voi/saa muutenkaan joten aika peelo pitää olla että saa itsensä tökättyä piikkiin.

Minä pelkään KAIKKIA vesikaloja, joten saattaisi jäädä kyllä uiskentelematta. Näyttää kuitenkin, että tuonne on rakennettu joku tuollainen allas ihan meren viereen, ehkä pelkurit uskaltautuu sinne. Voisin toki maata tuolla hiekassakin tai istua tuossa laiturin nokassa ja tuijottaa kaukaisuuteen. Nuo kuvat on ihan kuin unesta!

Tuonne jos lähtisi, pitäisi kotona ja työssä olla hoidettu kaikki asiat kuntoon. Tuolla ei saisi painaa mieltä tekemättömät työt. Hyvällä omalla tunnolla voisi sitten vain nauttia ja jättäytyä pois arjesta. Samoin puhelimet pitäisi jättää pois ja ei mitään sähköpostin tarkistelua tai facebookin päivittelyä.

Noissa kuvissa nuo maisemat ja värit; kookospalmujen vihreys, valkea hiekka, sininen taivas ja tuo meri….

ja tuossa olisi ihan hyvä ottaa olutta :)
79403d1333966207-matkakertomus-malediivit-mieletoen-paratiisi-535863_10150693673239471_609639470_9764341_1463143678_n.jpg

Saa kyllä melkoinen uraohjus olla, että pystyy Malediiveilla miettimään duuniasioita. Meidän hotlassa oli WLAN, mutta jo ensimmäisenä iltapäivänä autuaasti unohdin, miksi känny välillä piippailee. Sitä ei oikein pysty kuvailemaan sitä fiilistä, kun aivan kaikki on ympärillä täydellistä.

Petitelle kalakammoon antaisin neuvon ottaa snorkkeli ja maski naamalle kun menee veteen ja katsella kaloja veden alla - ne kalat pelottavat paljon vähemmän kun ne näkee jo kaukaa kirkkaassa vedessä. Tässä vielä tuolta toisesta ketjusta Mirihillä kuvaamaani videomatskua, josta siis iso osa sieltä veden alapuolelta:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ollaan mietitty tyttöystävän kanssa Malediivien matkaa heinäkuulle. Matkan pituus jotain viikon ja kahden viikona välillä.

Paljonko kannattaa varata rahaa pelkästään kuljetuksiin lentokentälle ja ruokiin jos majoittuu jollekkin saarelle? Onko nuilla saarilla muita ruokailupaikkoja kuin hotellin omat ravintolat? Onko saarilla esim. ruokakauppoja jos haluaa hieman venyttää penniä eikä syödä kahdesti päivässä ravintolassa.

Miten nuo lauttakuljetukset pelaa eri saarilta lentokentälle? kulkeekohan noita 3 dollarin lautta kyytejä ihan joka saarelta vai onko se 100 dollarin pikavene käytännössä ainoa kulkuväline?

Meah kirjoitti aikaisemmin että 100 Eur/päivä kahdelta hengeltä on hyvä budetti mutta ymmärsin että siihen hintaan kiertää muita saariakin jo ihan kohtuudella.

Multa pääsee kohta poru. On niin ikävä palmuja, aurinkoa ja hiekkarantoja. Toi on niiiiin hienon näköinen paikka, että tonne tai johonkin vastaavaan on pakko päästä. Isona kun musta tulee lottovoittaja, niin pakkaan kamppeeni ja lähden litomaan Suomesta johonkin palmun alle. Joskus tuntuu, että oon syntyny väärään paikkaan.

Toi Maadhoo Island vaikutti aika unelmamestalta. Ettei oo rannalla ku sillit suolassa ja joku vähän väliä kaupustelemassa jotakin. Menee kyllä kohde harkintaan ja unelmalistalle, jolle vois oikeesti koittaa tehdäkin jotain. Mihin aikaan vuodesta tuonne kannattaa mennä tai onko joku tietty aika, jolloin ei kannata?

Iso osa noista resorteista kattaa koko saaren, eli kaikki palvelut tulevat hotellilta. Näillä atolleilla ei siis asu ketään muuta pysyvästi kuin hotellin henkilökunta. Malediivien asukkaat asuvat pääosin Malessa, mutta joillakin saarilla on paikallista asutusta enemmän ja sitä kautta vähemmän tuota turismipuolta. Pikavene on tosiaan satkun ja vesitaso muutaman sata taalaa. Hotellit ovat aika hinnakkaita ruokia myöten, mutta monsuunikaudella voi saada diilejä. All-inclusiven kun ottaa niin ei tule pihiysharmituksia (tai nälkä).

Ollaan mietitty tyttöystävän kanssa Malediivien matkaa heinäkuulle. Matkan pituus jotain viikon ja kahden viikona välillä.

Paljonko kannattaa varata rahaa pelkästään kuljetuksiin lentokentälle ja ruokiin jos majoittuu jollekkin saarelle? Onko nuilla saarilla muita ruokailupaikkoja kuin hotellin omat ravintolat? Onko saarilla esim. ruokakauppoja jos haluaa hieman venyttää penniä eikä syödä kahdesti päivässä ravintolassa.

Miten nuo lauttakuljetukset pelaa eri saarilta lentokentälle? kulkeekohan noita 3 dollarin lautta kyytejä ihan joka saarelta vai onko se 100 dollarin pikavene käytännössä ainoa kulkuväline?

Meah kirjoitti aikaisemmin että 100 Eur/päivä kahdelta hengeltä on hyvä budetti mutta ymmärsin että siihen hintaan kiertää muita saariakin jo ihan kohtuudella.

Toi Maadhoo Island vaikutti aika unelmamestalta. Ettei oo rannalla ku sillit suolassa ja joku vähän väliä kaupustelemassa jotakin. Menee kyllä kohde harkintaan ja unelmalistalle, jolle vois oikeesti koittaa tehdäkin jotain. Mihin aikaan vuodesta tuonne kannattaa mennä tai onko joku tietty aika, jolloin ei kannata?

Suuri osa saaristo on pieniä, muutaman sadan metrin mittasia. Saarilla ei ole muuta käytännössä kun hotelli ja hotellin palvelut/ravintola jne. Jos haluaa venyttää penniä niin ei kande lähtee Malediiveille, se ei meinaan siellä ole oikeen mahdollista. Turha haaveilla paikallisista ruokakaupoista, ei sellasia ole. :D Rannoilla ei ole lainkaan mitään kaupustelijoita ja tilaa on yllin kyllin. Saaria ei ole siis bookattu täyteen.

Maadhoo Island oli tosissaan autio saari ja parhaimmillaan meitä oli koko saarella 6 tyyppiä. Sai olla aika rauhassa. Yöpymismahdollisuutta siellä ei tosin ole, mutta toisaalta juuri se koskemattomuus tekeekin paikasta niin ihanan.

Itse sijoittaisin matka-ajankohdan tammi-huhtikuun välille koska sillon on vähä-sateisinta. Ite en lähtisi noin kalliiseen ja hienoon mestaan riskeeramaan säiden suhteen, potuttas meinaan aika lailla jos vettä ropisis koko reissun ajan. :D

3 dollarin kyytejä ei tietääkseni ole kauheasti muualla, joten pikavene tai sitten se Dhoni mikä oli myös tossahinnastossa mainittu. Jokatapauksessa, venematkan hinta jaetaan matkustajien kesken, eli se ei ole 100 dollaria per naama.

Vesitasot tais olla jtn 400-500 dollaria kun kysästiin. Jätettiin väliin..

Kaikenkaikkiaan ihana paratiisi jossa todellakin unohtuu työkiiret, vaikka ois kuinka työnarkomaani. Suosittelen. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom