Matkakertomus: Japaniassa vol. 2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sekaisin viime reissusta ja tästä viimeisimmästä reissusta kasattu tämä kuva.

231182_10150193643063895_64601273894_6732082_5416563_n.jpg21.jpg

Croppaus vielä tosta norsusta.

croppi.jpg

Komeita kuvia pitkin linjan! :thumbs:

Aika hämärä toi ghousti :eek:

En päässyt Fujia kuvaamaan, ens kerralla menen varmasti jos Tokioon suunta käy. Olen täysin rakastunut tuohon hassuun kaupunkiin ja surettaa olla Suomessa. Olen jo kelannut ihan vakavissani parin kuukauden oleskelua Tokiossa. Pitäis vain ottaa ainakin yksi valo messiin ja hoidella mallikuvauksia siellä.

^Hieno video. Jotenkin surrealistinen tuo kuvan vääristyminen paikoitellen ja tuo rinnassa(?) kulkeva kameran tuoma kuvakulma sekä kuvaan saatu/laitettu sävy on hieno. Musiikki myös sopii hyvin. Hienoa explorer meininkiä. :thumbs:

Mä tein ton vain huvikseni noista pätkistä enkä tosiaankaan ajatellut, että joku diggais pätkääkään, mut tarkoitus oli just saada tommoinen outsider fiilis, helppo tehdä tuolla kun kukaan ei kiinnitä kamerana huomiota. Näin kerran vastaavanlaisen videon jonkun tekemänä ja diggasin siitä ihan vitusti. Se oli suorastaan spooky. Koitan kaivaa sen jostain.

Mä tein ton vain huvikseni noista pätkistä enkä tosiaankaan ajatellut, että joku diggais pätkääkään, mut tarkoitus oli just saada tommoinen outsider fiilis, helppo tehdä tuolla kun kukaan ei kiinnitä kamerana huomiota. Näin kerran vastaavanlaisen videon jonkun tekemänä ja diggasin siitä ihan vitusti. Se oli suorastaan spooky. Koitan kaivaa sen jostain.

Meinasinkin sanoa, että sellainen "tarkkailija" fiilis tuosta huokuu, eli kutakuinkin outsider. Nättiä. :)

Sama paikka on ollut pitkäaikainen haave, aina vaan tullut erinäisiä syitä olla lähtemättä sinne.
Kun kattoo näitä kuvia ja lukee kehuja enemmän ja enemmän niin kyllä sinne on pakko päästä ensivuoden puolella.

Todella nättejä kuvia, tykkään varsinkin tuosta temppelityöntekijästä ja luonnonpuistosta.
Osaan vain kuvitella minkälaisia kuvia saat aikaan Mt. Fujia kuvatessa..

edit.

Kuinkapaljon oot omakohtasesti joutunut japania käyttämään jotta pääset ihmisten kanssa yhteisymmärrykseen? vai onko sujunu pelkällä englannilla?
Itsellä kun hallussa vaan perusteet.

Viimeksi muokattu:
Kuinkapaljon oot omakohtasesti joutunut japania käyttämään jotta pääset ihmisten kanssa yhteisymmärrykseen? vai onko sujunu pelkällä englannilla?
Englannilla siellä mennään ja ihan hyvin pärjää aina. Jos kukaan ei puhu sanaakaan, niin silti hommat toimii elekielellä viimeistään.

Kuinka paljon oot omakohtasesti joutunut japania käyttämään jotta pääset ihmisten kanssa yhteisymmärrykseen? vai onko sujunu pelkällä englannilla?
Kielitaito on siellä aika huonoa "perusporukan" keskuudessa. Nuoret osaavat ihan hyvin, sillä moni heistä käy ulkomailla vaihtarina juurikin oppiakseen englantia. Vanhempi kansa ei puhu sanaakaan.

Lyhyellä lomalla pärjää hyvin englannilla - tarvittaessa elekieli käyttöön. Jos menet baariin, niin tuskin kovinkaan moni tulee juttelemaan kanssasi. Jos avaat keskustelun, ovat yleensä erittäin halukkaita keskustelemaan vajaallakin taitomäärällä.

Siellä asuttuani sanoisin, että alkaa pidemmän päälle rassaamaan tuo heidän kielitaito. Sitä haluaisi keskustella syvällisempiä, mutta oikeastaan vain yliopistoissa opiskelleet (/opiskelevat) osasivat sen verran että tuo oli edes mahdollista. Muualla, tutustuessani ihmisiin, tuli kielimuuri vastaan casual talkin jälkeen; en osannut tarpeeksi hyvin japania ja he eivät osanneet tarpeeksi hyvin englantia. Tosin ihan perussanoilla pystyy muodostamaan yksinkertaisia lauseita, jotta se ymmärretään - oli kieli mikä tahansa.

Jos sinne muuttaa, niin ehdottomasti kauhea tehokurssi päälle, jotta japani alkaa sujumaan. Itse opiskelin viisi kertaa viikossa ja kyllä se kehitys varsinkin aluksi oli aivan järkyttävän hyvää. Tilannetta helpottaa, että lausuminen on samanlaista kuin meillä. Paljon pystyy asiaan vaikuttamaan, jos oppii helposti sanoja.

Paljon on japani ruostunut itselläni. :(

onko tuo pätkä mike kuvattu millä, järkkärilläkö? kivan väristä kuvaa myös muokattu.

Olin itse puolisen vuotta Japanissa duunissa ja tuli kierreltyä saaristoa pitkin poikin. Kieltämättä suurin yllätys oli se miten vähän siellä puhutaan englantia. Jos Japaniin lähtee lomailemaan niin kannattaa hommata kieltä osaava opas ellei halua pitäytyä pelkissä turistikohteissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom