Ihan mielenkiinnosta kysyn että minkälainen harjoituspohja sinulla on? Noiden kirjoitustesi perusteella olet kuitenkin kookas/kova kaveri. Ja kiitos kovasti ohjelmastasi toisessa threadissa, alkaa käsivarret olemaan kesäkunnossa. Potki todella hyvin!
Ja itse ketjuun, itse olen ollut useamman kuukauden vähähiilihydraattisella. Olo on ollut todella paljon parempi kuin ennen. En usko että runsashiilariseen tulee ihan heti palattua. Kiloja ei kovainkaan paljon ole lähtenyt, mutta olo on ollut niin paljon parempi ja energisempi.
Olen nuorena harrastanut nyrkkeilyä SM-tasolle asti niistä ajoista on tarttunut mentaliteetti kovaan harjoitteluun.
Treenailin myös punttia vuoden pari epäsäännöllisesti lopetettuani nyrkkeilyn ja sen jälkeen olikin 15 vuoden totaali tauko sohvaperunana.
Lihoin tietysti ja olin paska kunnossa kunnes vasta noin 37- vuotiaana otin itseäni niskasta kiinni ja pudotin painoani 112,5kg:sta noin 16,5 kg Thaiboxingin avulla ja aloitin taas treenaamaan punteilla.
Sainkin vielä lähes 40-kymppisenä itseni aika lyhyessä ajassa niin kovaan kuntoon että ihmiset olivat alkaneet kysellä salin omistajalta miten joku voi muuttua noin paljon ja aika nopeassa ajassa. Olen joskus peruskoulun alemmilla luokilla juossut 60 metriä alle 7 sekunnin täysin ilman harjoittelua, eli nopeita lihassolujakin ilmeisesti löytyy.
Treenailin 1,5h thainyrkkeilyteerin ja päälle pari tuntia salia. Salin omistaja entinen alle 90kg kehonrakennuksen SM-kulta mies antoi treenata ilmaiseksi, koska olin kuulemma hyvää mainosta kyseiselle salille. Juoksentelin vielä välipäivinä metsälenkkejä ja energiaa riitti kummasti.
Sitten tuli loukkaantumisia, meni kännikädenväännössä hauis ja myöhemmin teloin olkapääni ja treenit loppuivat toistaiseksi vajaan kahden vuoden session jälkeen.
Olen nyt taas aloitellut uudestaan reilun kymmenen vuoden jälkeen ja ikääkin on jo 49 vuotta. Painoa oli vuoden 2010 kuhtikuun alussa 122kg :(
Treenailin ensin dietillä omaa ruumiinpainoa vastaan kyykyillä punnerruksilla leuanvedoilla yms. ja pudotin painon 95kg:lon laihaläski kuntoon.
Sen jälkeen kehtasin taas ryömiä salille jossa sain nopeasti painoa takaisin tuon 18 kg mukana myös läskiä, mutta voimatasojen nuosusta päätellen myös mukavasti lihasta.
Nyt olen pudotellut painoa ja tiivistellyt lihaa. Pituutta on 182cm ja tavoite on päästä syksyyn mennessä 10% rasvoilla noin 95kg lihasmassaan.
Painoa on mennyt alas kilon tasaista viikkovauhtia alun nesteiden hävitessä nopeammin. Tarkoitus on ottaa vielä yksi voima-/massakausi dietin jälkeen ja palautella dietillä menetettyjä voimatasoja takaisin ennen lopullista kiristystä syksyllä. Toivon mukaan saan takaisin noin reilussa 3kk:ssa nopean painonpudotuksen aikana menetetyt treenipainot. Oikeastaan vain penkki ja kapea penkki ovat kärsineet, lähes kaikkien muiden liikkeiden pysyessä lähellä massakauden tasoja.
Hyvät mahdollisuudet ylittää penkissä se 200% haamuraja on kuitenkin lähellä ja naturaalina. Jalat alkavat palautua ja hackissa olen lähellä ennätystä (12x200kg) vaikka dietti jatkuu vielä tämän kuun.
Dieetti:
11.00
5 kanamunaa: 2 keltuaista, 5 valkuaista
100g keittokinkkua tai kalkkunaleikettä
Kurkkua, tomaatti ja/tai paprikaa
1 rkl soijalesitiinirakeita ja 3 kpl kalaöljykapseleita
14.00
100g savulohta/uunilohta tms.
2 dl (74g) heraproteiinia
1 tomaatti, kurkkua ja/tai paprikaa
17.30
1 prk raejuustoa
100g pakastevihanneksia (ei maissia)
20.00 TREENI
2dl (74g) heraproteiini-isolaattia
hedelmä( 1 banaani 84 kcal, *1.5=126 kcal)
Omena 60 kcal, *2=120 kcal
100% omenamehu (sokeroimaton) 45 kcal/dl, 3dl(135kcl)
22.00
250g lihaa tai kanaa
(vain treenipäivinä 3 palaa hiivatonta 100% ruisleipää 114 kcal)
200g pakastevihanneksia (ei maissia)
24.00
1 prk maitorahkaa
74g (2dl) proteiinijauhoa
1dl vähäkalorista sokeritonta Valion mehukeittoa
2 rkl vehnäleseitä
2 rkl pellavansiemenrouhetta
Hermesetas makeutusliuosta makeudeksi
1 rkl soijalesitiinirakeita ja 3 kpl kalaöljykapseleita
Energiaa n. 2800/ treenipäivinä +200 kcal
Hiilihydraatteja n. 50 g/ treenipäivinä n.80g
Proteiinia n. 350 g /treenipäivinä +4,5g
Rasvaa n. 80 g /treenipäivinä + 2-5g
Ruokia joilla säätelen proteiini hiilihydraattitasoja tarvittaessa
Whey-80 37g (1dl)
kcal 152
hiilihydraatteja 1,85g
proteiinia 28g
rasvaa 3g
Uotilan maalaisruislimppu viipale 25g
38 kcal
proteiinia 1,5g
hiilihydraatteja 7,3g
rasvaa 0,3g
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Paino putoaa yhä tuolla noin 3000kcal dietillä.
Juoksen pari kertaa viikossa kovavauhtisia lyhyitä maastolenkkeja, tyliin mäet samaa vauhtia ylös.
Teen myös 2x viikossa HIIT:ttiä crostrainerilla, 5min lämmittely + 14min intervallia minuutin syklein.
Vatsoja teen kotona ja parhaimmillaan olen tehnyt 1100 vatsalihaspuristusta yhtenä sarjana, joka toistolla kyynärpäät reisiin koskettaen.
Kahdeksan kuukauden päästä täytän 50 ja silloin on tarkoitus olla kovassa kunnossa. :D