Okei, eli olen asettanut ns. pitkän aikavälin tavoitteekseni saada painoni lihasmassalla tiettyyn kilomäärään, jossa haluaisin sen sitten pysyvän. Olen tällä hetkellä n. 64kg/178cm ja vartalomalliani voisi kai sanoa ns. "Bruce Lee"-tyyppiseksi - eli lihasta kyllä löytyy sen verran että jonkunlainen sixpack löytyy, ja rasvaprosentti on todella alhainen. Haluan tästä kuitenkin selvästi seuraavalle asteelle, koska olen junnannut mielestäni luikkuna jo tarpeeksi pitkään.
Tavoitekilomäärä olisi siinä 78-80kg:n paikkeilla, se riittäisi... Lisättäköön vielä, että aineenvaihduntani on todella vilkas, joten en tosiaankaan liho helposti. Sen takia pyrinkin syömään itseäni koko ajan aivan ähkyksi, että siitä olisi hyötyäkin, tietenkin niin että proteiinimäärät olisivat hyvät.
Olen ehkäpä joulukuusta asti tehnyt tällaisella ohjelmalla nyt, jonka hiukan muokkasin joltain tyypiltä täältä pakkotoistosta (en ole kyllä saanut sitä oikein vakiintumaan, kun on ollut himo käydä välillä sekapäivinäkin treenaamassa yms. sairasteltuakin tuli), ja sitä aiemmin treenaaminen on ollut parisen vuotta todella epäsäännöllistä:
ma. rinnat+vatsat+kyynärvarret (samana päivänä kamppailulajitreenit)
penkki 2x6
penkki käsipainoilla 3x10
ristikkäistalja 3x10
vatsat 4x20
rannekäännöt 3x10
ti tauko
ke. selkä+hauis
maastaveto 10,8,6
kulmasoutu käsipainoilla 3x10
ylätalja eteen 3x10
selän ojennus 3x15
hauiskääntö käsipainoilla/tangolla 3x10
to. kamppailulajitreenit
pe. tauko
la tauko
su. jalat+olkapäät+ojentajat
kyykky 3x10
prässi 3x10
reiden ojennus 4x10
reiden koukistus 2x10
pohkeet istuen 3x15
pohkeet seisten 3x15
pystypunnerrus 3x10
vipunostot sivuille 3x10
pystysoutu 2x10
ojentajat ylätaljas 3x10
---
Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä onko tuollainen ohjelma lainkaan tarkoitukseeni sopiva/ehdotuksia otan vastaan miten voisin parantaa kokonaissuoritusta. Tietenkin myöskin ymmärän että aerobinen treenaaminen huonontaa mahdollisuuksia massan puolesta, mutta en oikein sitä voi poiskaan jättää.
Yhtenä tärkeimpänä kysymyksenä katsoisin käsieni muuttamista naruista jykeviksi ja "karhumaisiksi" -- hauista minulta kyllä löytyy, mutta käteni eivät kokonaisuutena ole ollenkaan "suuret"-- millaisella treenillä saa käsiä kokonaisuudessaan jykevimmiksi? Tietenkään esim. synnynnäisesti laihat ranteet eivät voi paksuutta kasvaa, mutta...
Viimeisenä kysyisin mahdollisesta niska/kaula-treenistä. Tekeekö kukaan tällaista? Olen nähnyt joskus, että ammattivapaaottelijat yms. treenaavat kaulaansa painoja roikottamalla ja sarjoja näin tekemällä. Onko yleinen ajatus kuitenkin, että kaula kyllä paksunee samalla kun treenaa tosissaan muutenkin?
Kiitoksia jo etukäteen vastailijoille.
Tavoitekilomäärä olisi siinä 78-80kg:n paikkeilla, se riittäisi... Lisättäköön vielä, että aineenvaihduntani on todella vilkas, joten en tosiaankaan liho helposti. Sen takia pyrinkin syömään itseäni koko ajan aivan ähkyksi, että siitä olisi hyötyäkin, tietenkin niin että proteiinimäärät olisivat hyvät.
Olen ehkäpä joulukuusta asti tehnyt tällaisella ohjelmalla nyt, jonka hiukan muokkasin joltain tyypiltä täältä pakkotoistosta (en ole kyllä saanut sitä oikein vakiintumaan, kun on ollut himo käydä välillä sekapäivinäkin treenaamassa yms. sairasteltuakin tuli), ja sitä aiemmin treenaaminen on ollut parisen vuotta todella epäsäännöllistä:
ma. rinnat+vatsat+kyynärvarret (samana päivänä kamppailulajitreenit)
penkki 2x6
penkki käsipainoilla 3x10
ristikkäistalja 3x10
vatsat 4x20
rannekäännöt 3x10
ti tauko
ke. selkä+hauis
maastaveto 10,8,6
kulmasoutu käsipainoilla 3x10
ylätalja eteen 3x10
selän ojennus 3x15
hauiskääntö käsipainoilla/tangolla 3x10
to. kamppailulajitreenit
pe. tauko
la tauko
su. jalat+olkapäät+ojentajat
kyykky 3x10
prässi 3x10
reiden ojennus 4x10
reiden koukistus 2x10
pohkeet istuen 3x15
pohkeet seisten 3x15
pystypunnerrus 3x10
vipunostot sivuille 3x10
pystysoutu 2x10
ojentajat ylätaljas 3x10
---
Olisin erittäin kiitollinen vinkeistä onko tuollainen ohjelma lainkaan tarkoitukseeni sopiva/ehdotuksia otan vastaan miten voisin parantaa kokonaissuoritusta. Tietenkin myöskin ymmärän että aerobinen treenaaminen huonontaa mahdollisuuksia massan puolesta, mutta en oikein sitä voi poiskaan jättää.
Yhtenä tärkeimpänä kysymyksenä katsoisin käsieni muuttamista naruista jykeviksi ja "karhumaisiksi" -- hauista minulta kyllä löytyy, mutta käteni eivät kokonaisuutena ole ollenkaan "suuret"-- millaisella treenillä saa käsiä kokonaisuudessaan jykevimmiksi? Tietenkään esim. synnynnäisesti laihat ranteet eivät voi paksuutta kasvaa, mutta...
Viimeisenä kysyisin mahdollisesta niska/kaula-treenistä. Tekeekö kukaan tällaista? Olen nähnyt joskus, että ammattivapaaottelijat yms. treenaavat kaulaansa painoja roikottamalla ja sarjoja näin tekemällä. Onko yleinen ajatus kuitenkin, että kaula kyllä paksunee samalla kun treenaa tosissaan muutenkin?
Kiitoksia jo etukäteen vastailijoille.