Itse olen joutunut säännöllisin väliajoin lisäämään syöttöä, että olen saanut pidettyä tasaisen painonnousun yllä. Aloittaessa n. 70 kg heinäseipäänä jo 3300/2800 kcal (treeni/-lepopäivät) riitti kasvuun ja nyt lähempänä 90 kg:n rajapyykkiä joudun nappailemaan helposti 4000/3500 kcal että sellainen max. kilon kuukausitahti pysyy yllä. Satunnaista lisäliikuntaa sitten tietenkin kompensoidaan syömällä enemmän ja mahan kurninnan perusteella otetaan ekstravälipalaa vaikka ennen nukkumaanmenoa jos katabolia pelottaa.
Ei siinä auta kuin miehistyä ja syödä enemmän. Omasta lähtö- ja nykyrasvaprosentistani en ole perillä, mutta tällä hetkellä esim. vatsojen erottuvuus on parempi kuin aloittaessa (joo joo, rasvaa on tietenkin tullut mutta hillitysti) ja pidän todennäköisenä että järkevä makrojen ajoitus ja puhdas ruokavalio ovat olleet suurena apuna tähän. En syö nopeita hiilareita juuri muulloin kuin treenin yhteydessä, suurimmat hiilaripommit ajoitan aamuille ja treenin jälkeisille aterioille, ja viimeiset ~6h valveillaoloajasta keskityn mahdollisimman hitaisiin protskuihin maitorahkan, raejuuston ja kananmunien muodossa. Viinan välttely on varmasti auttanut myös, mutta toki silloin tällöin on suotavaa kupitella, ellei nyt aivan sosiaalielämätön badimunkki ole.
Sen läskipelon takia ei todellakaan kannata tyytyä millintarkkaan viilaukseen sillä laihduttaminen ei ole vaikeaa kunhan ei nyt millekään sikamätölle ala, eli terve järki mukana.