Massanlisääjät?

Eli onko näissä lähinnä hiilaria sisältävissä massan lisääjissä (mm. Fastin MASSA) mitään ideaa vai onko niistä kenties niin iso hyöty että kannattaisi hankkia?? Iselläni paino nousi jossain vaiheessa 5kg, mutta nyt se jumittaa koko ajan 70 vaikka söisin miten paljon.. Tähän asti olen pärjäillyt pelkällä palautusjuomalla (protskua, vitamaxia ja banaani) :rolleyes:

Ei ole ideaa. Turhien sokerien lipittäminen pitkin päivää ei ole millään tavalla hyödyllistä. Syö perusruokaa reippaammin. Jos ei kiinteätä mene tarpeeksi niin tee helppoja pirtelösotkuja. Marjat, hedelmät, leseet, hiutaleet, jukurtti, maito ja ehkä jopa jäätelö on hyvää tavaraa noihin.

No oon sitä just saanu syötyä tollasen 1,5KG:n pussin FAST:in massanlisääjää. Painoa on tullu huimat 1,3KG. Ja ei tuo painonnousu ole kyllä välttämättä tuon massanlisääjän ansiota. Minä ite en tule kyllä toista tollasta pussia ostamaan, sen verran turha oli. Tiiä sitte että söinkö oikeen, mut 100g (2dl) joka päivä, reenipäivinä reenin jälkeen. Ostin ite just kreatiiniä ja palautusjuomia, että pitää kokeilla onko niistä hyötyä!

Juu, Äijä puhuu taas ihan pehmosia... eikun asiaa siis!

Yritä syödä 3 lämmintä ateriaa päivässä ja todella reilu aamiainen. Aamiaiseksi söin kesällä ite kovan kulutuksen aikaan seuraavan setin:

-Paketti pekonia
-6 kananmunaa, joista 4:stä keltuainen pois
-Juomaksi ½ litraa kulutusmaitoa

Siinä on maittava, energiatäytteinen aamiainen. Siihen voisi vielä lisätä vaikkapa 250g maitorahkaa sekoitettuna vaikkapa mansikkahilloon. Tuota mentaliteettia kun sitten sovellat läpi päivän niin varmasti tulee massaa, sekä lihasta että läskiä.

Ei kenenkään suoli päästä läpi kaikkea, vaan kyllä sitä sitten ravintoaineetkin tarttuu mukaan kun syö vain tarpeeksi.

-Reenaa kovempaa ja säännöllisesti :evil:
-Syö aamulla/päivällä/illalla älyttömästi
-Illalla paljon proteiini
-Juo paljon

Mulla itellä oli kanssa paino 3kk samassa... yhtäkkiä se nousi parissa viikossa 3kg. :eek: (nyt on taas ollu 2viikkoo suht samas)

Oon miettiny syitä tohon 3kg:n spurttiin:
-vaihdoin reeniohjelmaa (enemmän lepoo)
-rupesin syömään (rahka, tonnikala, kaurahiutaleet, raejuusto)
-perunaa/riisiä/makaroonia ainakun tarjolla niin söin niin prkleesti
-enemmän vettä/maitoo
-enemmän lisäravinteita (1-3 kertaa päivässä massa tai palautusjuoma)
-nukuin enemmän
-päätin todellakin että nyt rupeen kasvaan :)

ainiin yks vielä

-vähensin reilusti tietokoneilua. :)

joops. kyl se paino nousee kun tekee töitä. Muista että maximaalinen lihas kasvu 70kilosella on 4-5kg 6kk:ssa. <- Ja toi kasvu kai vaatii melkosen paljon työtä.

edit: unostus... niin ja toi fast massa ei oo mun mielestä mitenkään ihanteellinen massapussi... ite totesin paljon paremmaks sf-proteinin massan rakentaja 2:sen joka kyllä maistuu ihan kauheelle verrattuna fastiin :) ... mutta se on toiminut.

Meikäläinen on niin tukossa aamuisin, että mitään kiinteää sapuskaa ei voi harkitakaan ensimmäiseen pariin tuntiin. Olen sitten vetänyt aiemmin omia sekoituksia ja nyttemmin nimenomaan tuota FASTin Massaa 100g, lisuna 1rkl rypsäriä aamupalaksi. Eikä ole mitään valittamista. Tämä vain vastapainona "syö enemmän makaronilaatikkoa"- kommenteille. Ei se sen huonompaa 'sokerilitkua' ole kuin jugurttikaan, jos ei rahka-kaurahiutale-rypsäri-kananmuna-suolasilli-kuravesi- cocktaileja jostain syystä pysty tai ehdi runnoa kurkusta alas.

Palautusjuomat on sitten taas erikseen, tietysti.

- JjP

Originally posted by lepex
Ei kenenkään suoli päästä läpi kaikkea, vaan kyllä sitä sitten ravintoaineetkin tarttuu mukaan kun syö vain tarpeeksi.

Älä sano, itse paskoin kerran kokonaisen banaanin :nolo:

Originally posted by Jyväbroileri
Älä sano, itse paskoin kerran kokonaisen banaanin :nolo:
:offtopic: Hehe, suosittelisin banaanin kuorimista ennen syömistä...

mielestäni kunnon aamiainen:puuroa tai mysliä on kaikkein tärkeintä... ja jos joku ei muka pysty syömään aamiaista niin sitten siihen opetellaan eikä aina ruikuteta että en mä pysty niin kuin joku vitun pelle :curs:

Mitä rahka auttaa aamulla ja minkä kanssa sitä kannattais sekottaa vai mätänkö sellaisenaan? Ja mitäs tonnikalassa ja raejuustossa on ku kaikki vetää niitä? :confused:

Auttaako muuten kaakaojauheen sekottaminen palautusjuomaan (vanilja) jotenkin tähän makuun ja paljon sitä pitäis laittaa tollaseen 7dl pulloon? :kuola:

Syö aamulla puuroa... ota välipalaksi sitten vaikka rahkaa ja mehukeittoa... ja syö kouluruoka!! ja kotiruoka... tonnikalassa on protskua ja niin myös raejuustossa,,, no auttaa kaakao jauhe siihen makuun pistä oman mielen mukaan... rahkan kanssa on kans aikas hyvää noi sekahedelmät mitä saa niissä purkeissa.

mielestäni kunnon aamiainen:puuroa tai mysliä on kaikkein tärkeintä... ja jos joku ei muka pysty syömään aamiaista niin sitten siihen opetellaan eikä aina ruikuteta että en mä pysty niin kuin joku vitun pelle

Angsti rulettaa hei. Ja se puuro pitää syödä päällään seisten talikko perseessä eikä pöydän ääressä niinkuin vitun neidit tekee.

Tai sitten toinen vaihtoehto on että hankkii ne tarvitsemansa ravintoaineet muualta. Jos en söisi valmiita sotkuja aamiaiseksi niin todennäköisemmin tekisin juurikin rahka-kaurahiutale-rypsäri- pirtelön, mutta en silti vaahtoaisi siitä täällä niinkuin se olisi ainoa oikea vaihtoehto.

- JjP

Kiitosta vaan...

Jätetään sitte ostamatta noi massanlisääjät.. Vuodenvaihteessa voisi harkita lisäprotskua, mutta kyllä syömisessäkin on parantamista.. :)

Riittääkö?

Tällä hetkellä aamupala koostuu 2,5dl puuroa maidon kera, lasi maitoa ja yleensä jotain leipää, koululounas jota tulee syötyä ihan sairaasti, päivällinen (sama juttu) ja joku suht tuhti iltapala.. Aamulla ja illalla 1rkl oliiviöljyä :) Aterioden kanssa aina maitoa.. Paljonkos muut saman ikäiset täällä syö?? :rolleyes:

Back
Ylös Bottom