Massanlisääjät

eli olen kohta 17 vuotias . n. 170-175 ja vajaa 60kg.
salilla on tullut käytyä n. vuosi mutta en sen kummemmin tiedä hyvistä reenaus tavoista vaan teen niin monta toistoa kun jaksan milläkin painoilla. olen tosin kuullut että n. 8-10 toistoa olisi hyvä massaa ajatellen ja olen sitä yrittänyt jonkin verran noudattaakkin.
ravinteita en saa tarpeeksi koska en ole voi vaikuttaa mitä millonki ostetaan. syömme kotona kerran päivässä perus ruuan ja sen lisäksi mitä millonkin löytyy jos edes löytyy joten uskon massanlisääjä jauhojen olevan ainoa vaihtoehto.

ja kun kerran alottelija vielä olen niin neuvoja ja vinkkejä saa antaa reenaukseen ja ravinteihin liittyvistä asiosta.

Etpä taida paljon iloa saada massanlisääjistä, jos et saa tuota perusruokailua kuntoon. Yritppä puhua niille jotka ruuan pöytääsi tuovat, että toisivat vähän enemmän kasvavalle pojalle.

Treeniin kannattaa ottaa käyttöön joku ohjelma jota seuraat niin saat tuloksiakin aikaan ajan kanssa.

Vedät kotona jokaisen kalorinmurusen mikä kaapeista irtoaa. Jos sen verran löytyy varallisuutta, niin käy hakemassa kaupasta pähkinöitä ja kananmunia joita vedät normiruokailun päälle.

Riisiä, pastaa, kaurahiutaleita... (Hiilarit)
Lisukkeeksi raejuustoa, tonnikalaa, maitorahkaa. (Proteiini)
Päälle loraus rypsi- tai oliiviöljyä (Rasva)
Maustaa ketsupilla ja vaikka vähän margariinia lämpimien kyytipojaksi.

Helppoa, halpaa ja toimivampaa kuin jotkut massanlisääjät joista hiilarit menee herkästi läskiksi ellei heti treenin päälle vedä. Ja muista vetää yötä vasten proteiinit+rasvat. Aamulla taas hiilari+proteiini.

^ Iteki oon tota Mutant Massia pari säkkiä vetäny :thumbs: On niit muitakin kelpo gainereita, mut niist löytyy kyl eroja. Ite oon käyttäny niitä missä yhden annoksen prodemäärä on ~30g ja hiilarit 80-90g (ohjeitten mukaan nää on kyl yleensä puolittaisannoksia). Ja jos käyttää tota treenin jälkeen niin kyl ne ihan kohteeseen menee - varsinkin tollasel 60 kilosella jampalla. Ja +500kcal on kova lisäys kenen tahansa ruokavalioon.

Ja toistan täs viel pari edullista ja hyvää ravinnonlähdettä, mitkä voit lisätä päivittäiseen ruokavalioos:

-maitorahka
-kananmunat
-pähkinät
-rypsiöljy (lisää tätä aina loraus maitorahkaan, myslin sekaan ym.)
-täysmaito (vedä kaks lasia joka ruokailulla, jos mahdollista)

Ja edelleen toistoa: Kaiva Pakkikselta joku yksjakonen ohjelma millä alat kerään sitä massaa, esim. G6 tai Starting Strength (mieluummin suorita molemmat). Ilman suunnitelmallista ja nousujohteista ohjelmaa ei niitä tuloksia (lihoja) sieltä salilta koskaan tuu.

Maksimaalinen Hauismies(kielimiehiä,kielimiehiä) Voitko kertoo kuinka hyvin mutant massi oikeen sekottuu? Kun kuulemma aika kökkeröiseksi jää. Entä kasvoko rintakehä sen 5 cm mitä mainoksissa luvattii :p?

Heh ;) No, ensinnäkin sekottuvuus on tosi hyvä, ei muistaakseni jääny käytännös yhtään kokkareita. Ongelma on siinä, että tyypit jotka siitä valittaa on koittanu tunkee sen täyden annoksen (4 desiä jauhoo) yhteen sheikkeriin, mutta ratkasu on sekottaa vaan puoli annosta kerralla niin no problemo. Ja mitä tulee noihin maagisiin kasvuihin, niin niistä en osaa sanoa. Itel vaihtuu jauhomerkit, treeniohjelmat ja kalorimäärät milloin kukin, niin on vaikee sanoo mikä milloinki vaikuttaa ja kuinka paljo :D Sen voin kyl sanoo, et viime vuoden toukokuus ku olin tikeimmässä kunnossa vetelin Mutant Massia, mutta siihen oli muitaki syitä (sähly :D)... Mutta pointti kuitenki, että ei se mitään shittiä ainakaan oo (tosin vedin vaan puoliannosta päivässä). Nyt alan olla taas samas kunnos ku silloon, vaikka painan 2 kiloo vähemmän. Nii, ja nyt vedän Muscle Juicea (se uudempi musta versio). Toi on paperilla aikalailla vastaava ku Mutan Mass, mutta täs on parhaimmasta päästä olevat maut mitä on vastaan tullu - kääntöpuolena ihan jäätävät kokkareet sheikkerin pohjalla! Mut niistä selviää ku laittaa sit lopuks sinne viel desin vettä ja sekottaa armottomasti ni saa ne jämätkin nassuun ;)

Joo :o Hyvää perusteltuu tekstii. Pitää laittaa tilaukseen. Eka ajattelin American mass blastia mut 4kg maksaa sen 50e. Ja 60 e sais 6,8kg mutanttia.

Etpä taida paljon iloa saada massanlisääjistä, jos et saa tuota perusruokailua kuntoon. Yritppä puhua niille jotka ruuan pöytääsi tuovat, että toisivat vähän enemmän kasvavalle pojalle.

Treeniin kannattaa ottaa käyttöön joku ohjelma jota seuraat niin saat tuloksiakin aikaan ajan kanssa.

Vaikuttaa ihan normaalilta perhe-elämältä, että päivässä on yksi lämmin ateria, joka syödään yhdessä vanhempien töistä tullessa ja sen ruuan pöytään laittaessa. Mielestäni typeriä tälläiset kommentit, että '' sano ruuantuojalle, että toisi vähän enemmän ruokaa pöytään ''. Mielestäni toi olisi vähän jo loukkaavaa/ epäkunnioittavaa vanhempia kohtaan.
Todennäköisesti kirjoittaja on vielä koululainen, joka saa sen toisen lämpimän ateriansa koulussa sitten, kun se alkaa, joten asia korjaantuu n. kuukauden kuluttua vai koskahan se olikaan. Itsekin muistan, kun oli aikoinaan koulusta se odotettu kesäloma niin silloin vain vedettiin heraa kaksinkäsin naamaan ja paino nousi niin, kuin ennenkin.

ravinteita en saa tarpeeksi koska en ole voi vaikuttaa mitä millonki ostetaan. syömme kotona kerran päivässä perus ruuan ja sen lisäksi mitä millonkin löytyy jos edes löytyy joten uskon massanlisääjä jauhojen olevan ainoa vaihtoehto.

ja kun kerran alottelija vielä olen niin neuvoja ja vinkkejä saa antaa reenaukseen ja ravinteihin liittyvistä asiosta.

Voihan sen muotoilla paremmin sen pyynnön, jos se tuntuu loukkaavalta. Omasta mielestä on parempi ostaa oikeata ruokaa ennemmin kuin massanlisääjää, jos ravinnon saanti on noinkin kehnoa.

Voihan sen muotoilla paremmin sen pyynnön, jos se tuntuu loukkaavalta. Omasta mielestä on parempi ostaa oikeata ruokaa ennemmin kuin massanlisääjää, jos ravinnon saanti on noinkin kehnoa.

Kehnoa? Jos syö päivässä yhden kunnon aterian ja muuten voi itse halutessaan väsäillä muuta niin mielestäni se ei ole kehnoa. Esimekriksi 4 välipalaa, jotka koostuvat rahkasta, tonnikalasta, munista tms. pääsee jo pitkälle. Lisäksi sitten yksi kunnon annos proteiinia pullosta.

Ehkä sinä olet saanut lapsuudessasi vanhemmilta pippuripihvit pöytään aina, kun suusi olet avannut, puhumattakaan hanhenmaksapalleroista kermakastikkeineen.

Enivei tuskin se ravinnonsaanti niin kehnoa on, mutta se katsos pitäisi kysyjän kommenttien perusteella itse valmistaa ;)

En mä ole sanonut, että kolmen ruokalajin aterioita pitäisi syödä päivässä viisi. Tarkoitin juuri noita luettelemiasi välipäloja. Mielummin niitä ensin, entä massanlisääjää.

kiitosta vastauksista.
olisko lisää noita hyviä ja etenkin helppo valmisteisia ravinnon lähteitä.
esim kananmunat ja täysmaito sopii hyvin.
en ole vielä itse kovin taitava ruuan laittaja joten helppovalmisteisia valintoja etsisin pääasiassa.

tunnustan tosin vielä ostaneeni kreatiinia koska tuttu sitä suositteli.

kiitosta vastauksista.
olisko lisää noita hyviä ja etenkin helppo valmisteisia ravinnon lähteitä.
esim kananmunat ja täysmaito sopii hyvin.
en ole vielä itse kovin taitava ruuan laittaja joten helppovalmisteisia valintoja etsisin pääasiassa.

tunnustan tosin vielä ostaneeni kreatiinia koska tuttu sitä suositteli.

Kananmuna,pähkinät, tonnikala

Pnuq:n kokkikornerissa nyt 2 helppoa reseptiä.

Anabolic Omelet

-5 munaa
- makkaraa tai muuta
- 2 rkl vettä
- mausteeksi suolaa ja yrttejä

Laita pannu kuumenemaan. Riko munat tuoppiin ja sekoita. Lisää suola ja vesi. Laita kuumalle pannulle makkara tai muu. Ruskista kevyesti. Kaada päälle munat. Paista hetki kunnes hyytyy. Valmis.

Testosterone Tunafish Sallad

- 100g makaronia
- 3 kananmunaa
- purkki Abbaa tai hätätilassa muuta tonnikalaa
- puolikas kurkku, salaatinlehtiä, persiljaa, tilliä

Keitä toisessa kattilassa kananmunat ja toisessa makaroni. Valuta makaronit kylmällä vedellä. Kuori kananmunat. Sekoita kaikki keskenään. Valmis.

Kananmuna,pähkinät, tonnikala

Pnuq:n kokkikornerissa nyt 2 helppoa reseptiä.

Anabolic Omelet

-5 munaa
- makkaraa tai muuta
- 2 rkl vettä
- mausteeksi suolaa ja yrttejä

Laita pannu kuumenemaan. Riko munat tuoppiin ja sekoita. Lisää suola ja vesi. Laita kuumalle pannulle makkara tai muu. Ruskista kevyesti. Kaada päälle munat. Paista hetki kunnes hyytyy. Valmis.

Ai saakeli, jos en ois syöny aamupalaa äsken oisin kyhänny tollasen ja paistanu mukaan sipulii, paprikaa ja tomattii ja vaik jotai herkkusienii sekaan.. :kuola::kuola::kuola:

Back
Ylös Bottom