Massan merkitys

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Lost Soul
Joku Toni Halme onkin kaveri joka treenaa/on treenannut jo pitkään, mutta tarkoitankin tällä nimen omaan kaveria, joka ei treenaa.

Siis tommoset luonnon oikut, ei mun mielestä ole niin kovia sällejä. Monet luulee, että pelkällä kaljanjuonnilla ja lenkkimakkaralla tullee "kovaks kaveriks", mutta eihän se pidä ollenkaan paikkaansa.

Mitä mulla on kokemusta noista, luonnon isoista kaljamahoista, jotka ei treenaa mitään. Niitten kanssa saa olla todella varovainen, ettei riko niitä. Kerranki tommonen 130kg jamppa riehaantu baarissa, jollekkin pienemmälle kaverille ja rupes takomaan pienemää päähän. Menin siihen väliin otin farkkupaidan olkapäästä repäsin taaksepäin, pyyhkäsin kaverin siihen maahan, saman tien knee on bellyyn, lopulta olin mountissa, sitten perus Nyrkkit-kauluksella kuristus ja äijältä lähti taju. No sitten kun virkos niin valitti niin kylkiään , että joutu soittamaan lanssin. No raukka kannettiin paareilla ulos ja eikä jamppaa näkyny pitkään aikaan. Noo sitten joku "repe" tuli ja kerto , että kaverilta oli menny 5 kylkiluuta poikki.

Että se niistä luonnon-130kg-kaljamahoista :down:

Läski ei ole Lihasta

Tossahan on just vaara, että tommoset kaverit, jotka harjottelee vaan sitä, kuinka paljon voi ahtaa ruokaa kerralla suuhun, tulee haastaa riitta joillekin pienemälleen. Oikeen on ollu koulun kunkkuja, ja sit kohtaa jonkun pienemmän kaverin, joka oikeen kiittaa luojaa, että taas tuli tollanen tollo hakattavaks. Varsinkin jos on kroppa ja taidot kunnossa(esim oiket kengät), niin voihan tosta ihan vaan alottaa potkasemalla munille. "Tukevan" ruumiinrakenteen omaavalla ois tietenkin erinomaisen hyvät mahikset, jos se vielä harrastais jotain, muttakun useinmmiten ne ei harrasta Kyllähän vielä semmonen vanhassa kunnon koulutappelussa pärjää, joissa on säännöt, mutta mikä estää jotain vittumaista kaveria yksinkertasesti iskemästä sellaselta kaverilta kurkunpäätä murskaks tai tunkemasta peukaloaan sen silmämunasta läpi, jos tulee oikein naamalle vittuilee? Ja nykyäänhän on vielä(melkein)kaikilla ihmisillä puukotkin matkassa:eek:

Originally posted by Lost Soul
(vaikkapa 100kg)ja kaveri, joka ei punttisalilla missään nimessä eksyisikään taas vastaavasti noin puolet isompi(150kg) ja jos nämä kaverit jostain syystä ottaisivat yhteen, niin kumpi voittaisi? ?

Kaikki on korvien valissa. Viha on yksi vaikuttava tekija, toinen on aggressiivisuus ja kolmas on syy. Totta kai massallla on suuri merkitys. Mutta jos itse esim. nakisin jonkun 110 kiloisen peruskaduntallajaan keta kay salilla, vaikkapa lyovan mun pikkusiskoa niin ma kavisin sen kimppuun niin raivolla ja verenmaku suussaa ajatellen vaan et nyt ma tapan ton, ni kyl ma sanon et sillon sul on jo iso yliote ennenku kontaktia edes viela syntyy.

Eri mieltä adrenaliinin ihmeellisestä vaikutuksesta

Vaikkei mulla hirveästi kokemuksia tappeluista olekkaan, niin olen kanssasi hieman eri mieltä. Viha eli agressiivisuus on hieman kaksinainen juttu. Adrenaliini antaa voimaan, mutta tosikamppailun tullen sen varaan ei kannata laskea paljoa. Itse olin esim jossain vaiheessa 190(centtiä) pitkä, ja peräti 120 kiloa painava ja kyllä oli yhtä HELVETTIÄ! Oon täällä kuullu, että isolla kaverilla on läskinalla yleensä jonkin verran lihasmassaa, mutta yleensä se on kyllä ehkä siellä rinnan ja perseen tienoilla. Suoraan sanottuna läski vie tehon suorituksista, ellei toinen oo ite niin hidas, ettei osaa väistää ajoissa. Kyllä tossa sun mainitsemassa tilanteessas saattais käydä kalpaten. Väkivalta on asia, johon kukaan meistä ei voi koskaan olla 100% varautunut. Voi olla, että selviät sinua tai läheisiäsi ahdistelevasta, mutta entäs jos sillä on kavereita? Entä jos saat kokonaisen jengin vastaasi, tai joku tulee, ja ampuu sinulta polvet puhki eräänä kauniina aamuna haulikolla? Näistä kauhuskenaarioista huolimatta voisi sanoa, että jos jotain vihapäissäsi vedät lättyyn, ja taidot ovat jo päässeet "ruostumaan" niin kyllä isku on hidas, ja kädet naksuu. Adrenaliini on minusta pikemminkin haitta kuin hyöty. Jos nyt aiemmin mainitsemaasi tilanteeseen joskus päädyt, niin silloin kannattaa edes yrittää ajatella selkeästi. Olisiko ehkäpä vaikka puukko vyöllä takin alle piilotettuna halpa hinta verrattuna epävarmaan kamppailuun? Jos vaan voi, niin kannattaa huijata. Jostain luin, että ennustamattomuus on yksi tosiottelijan lyömättömistä hyveistä. Jos esim saa isoakin miestä sormesta kiinni, niin se kipu on niin valtava, että kun vaikka keskisormen olet sen oikeasta kädestä katkaissut, niin se on sen jälkeen silkkaa mättöä. Televisiossoahan kamppailut ovat "reiluja", ja niissä aina hyvä jätkä voittaa lopuksi, kun on oikeus kerran puolellaan, vaikka olisi minkä kokoinen vastustaja vastassa tahansa:urjo:

Tähän ei kannata turvata, eikä MILLOINKAANaliarvioida vastustajaa! Kyllä jos minulle tuollainen tilanne sattuisi, niin pyrkisin ehkä hämäämään kaveria, ja alkaisin sitten mättää juuri noihin arkoihin paikkoihin. Turpiinhaan siinä tulisi ja pahasti, jos olisi joku kovastikkin treenannut. Niinkuin itse sanoit, psyykkisillä seikoilla on myös aika iso merkitys, suorastaan kouriintuntuva. Näyttelisin tuossa tilanteessa raivohullua sekopäätä, ja jos kaveri olisi suunnilleen minunpituinen, niin pistäisi "sohimiseni" nojassa ehkä potkua nivusiin ja polviin, mutta pääkohteena olisi kyllä kurkku. Varsinkin jos saisi sellaisen "terävän" nyrkin toisen kurkunpäähän, niin siinä alkaisi kovatkin kaverit jo pudota. No, varmaan oikeassa elämässä häviäisin vuodenkin treenanneella minua pienemmälle kaverille, muta itse en ainakaan usko adrenaliinin maagiseen voimaan. Jos on pakko tapella, niin silloin kyllä panisin parastani juuri kaverin vammauttamisessa, ja jättäisin tuon korkean etiikan sitten jollekin 4.danin mustalle vyölle, joka osaa taltuttaa kolmimetriset korstot pikkusormellaan:thumbs:

Ei adrenaliini yksin mitään tee.
Viha on myös väärä termi.
Kontrolloiitu aggressiivisuus, motivointi ja periksiantamattomuus sekä häikäilemätön kyky satuttaa toista ihmistä ovat ne ominaisuudet jotka vaikuttavat todella paljon lopputulokseen.
Väitän, että ne vaikuttavat enemmän kuin pelkkä koko.

Sanosin, et jos on tosi kysees ja leikit on leikitty, niin pieni mikki-hiiri kuin iso haiseva bodarikarhukin kaatuu kun sitä tinttaa suoraa nenään, ja kunnolla!! Painit ja väännöthän sit on jo toinen juttu, niissä yleensä isompi retuuttaa pienempää ellei pienempi tiiä heitto -ja mattotekniikoita.
Ite harrastan ju-jutsuu, nyrkkeilyy ja salia, omasta mielestäni kaikkee mitä ihmiskeho tarttee kun tosipaikka tulee. Valitettavan usein näkee yötunteina kun kaksi omasta mielestään maailman kovinta jätkää mittelöi toisiaan. Siinä sitten väännetään ja käännetään, kun joku sellainen joku tietäisi ees jotakin asioista ni heittäs/runtelis toisen mite haluis.

Voimaa pitää olla, mut jos sitä voimaa ei osaa käyttää muuhun kuin penkkipunnerrukseen ja vääntämiseen ja kääntämiseen, niin se ei aina välttämättä tuo sitä haluttuu voittoo la klo 0340 aikaan. Eli hankkikaa sitä voimaa, mut kohdistakaa se oikein toisen nenän päähän tai leuvan sivustaan, TÄSSÄ ASIAYHTEYVESSÄ!

Opetetaanko ju-jutsussa sitten, kuinka väännetään itseään puolta isommat kaverit littanaks:confused:

Originally posted by Matsku
Kyllä ois huvittavan näköistä jos esimerkiksi Jomhod lähtisi haastamaan Ernesto Hoostia tai Jerome le Banneria.

Totta, huvittavaahan se ois katsoa ku Johmod vetelis Ernestoa tai Jeromea tauluun :lol2:

Originally posted by veijo esso
Totta, huvittavaahan se ois katsoa ku Johmod vetelis Ernestoa tai Jeromea tauluun :lol2:
Joo, mäki näin kerran tollasta unta. Sit ku heräsin nii kyllä nauratti...:david:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
"Opetetaanko ju-jutsussa sitten, kuinka väännetään itseään puolta isommat kaverit littanaks?"

Myö harjotellaa kaikenlaisten -ja kokosten kavereitten kaa. Harvemmi tulee mitää 30 cm pituus tai 50 kg painoeroja. En väitä et kaikki tekniikat toimis, mut tositilantees kannattaa unohtaa kaikki pilipalihienot bruce lee-kikkailut ja tehä toimivaa yksinkertasta ja suoraviivasta tekniikkaa kaverii vastaa, kuten vaikka tuo nyrkilä lyönti (ei mitää nakkijonolyöntei tai asentoja). Myö kyl harjotellaa kaikenlaisii kieputuksii ja ninjatemppui, mut pääpaino on perustekniikas, koska se on todistetusti toimivaa ja tehokasta. Sanosinki, et eka ku ukko pehmitetää niilä tappotekniikoila, ni voi prassailla ja ehkä tehä jotai "hienookin", jos siihen pisteeseen nyt ylipäätään pääsee.

Ku tajusit että niinhän siinä kävis.. :arvi:
että Jomhod tyrmättäis alta minuutin...

Miksiköhän Jomhod ei mene hakemaan helppoja rahoja K1:sestä vaan kiertelee rahattomia kenttiä (jos kiertelee vielä) ja yrittää haastaa Halmetta 10000 mummon markasta? Sä voisit alkaa sen manageriksi niin nähtäisiin hyviä matseja.

Epäilen että kaveri tietää oman tasonsa ja elää sen mukaan...

Surffatkaapa muuten www.24fightingchickens.com (jota olen mainostanutkin jo useammankin kerran, hyvä saitti), sieltä Karate 101, jonka alta klikkaa otsikkoa Self Defense. Rob Redmond ottaa jutuissaan huomioon MYÖS fyysisen koon ja kirjoittaa muutenkin IMHO tod. asiallista (hyvin kirjoitettua ja kriittistä, ei tyhjänpäiväistä lässytystä) tekstiä ip-asioista, ei pelkästään shotokanista siis.

Originally posted by Proteos
Epäilen että kaveri tietää oman tasonsa ja elää sen mukaan...

Nii tietääki, Jomhod on kunkku. Harmi ettei Ernesto tai Jerome uskalla otella sen kanssa :lol2:

Nii tietääki, Jomhod on kunkku. Harmi ettei Ernesto tai Jerome uskalla otella sen kanssa :lol2:

Jaa, koskas Jomhod on haastanut Hoostin tai LeBannerin?

Voi olla Jomhodille vähän kovaa kyytiä, kun esimerkiksi Hoost painaa 104 kiloa, ja Jomhod 30 kiloa vähemmän.

Vaikka ferrari on nopea auto, kyllä se tankin kylkeen pysähtyy. Samaa vertausta voisi käyttää ottelussa Jomhod vs. Hoost. Vaikka jomppa kuinka taitava on, ei hän kuitenkaan noin isoa ja taitavaa äijää tyrmäisi.

Suositut

Back
Ylös Bottom