Massaliikkeet ja voimaliikkeet samassa treenissä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Kannattaako samaan treeniin ottaa sekä massa että voimaliikkeitä?Eli lyhyitä sarjoja suurilla painoilla sekä pitkiä sarjoja kevyemmillä painoilla.Olen lukenut noista lihassolujen aktivoimisesta ja ymmärtääkseni pitkät sarjat aktivoivat tiettyjä lihassoluja kun taas lyhyet sarjat raskailla painoilla aktivoivat toisia.Aattelin myös sellaista että jos treenaa kahdesti viikossa saman lihasryhmän niin tekis toisella kerralla massaliikkeitä ja toisella kerralla voimaliikkeitä?Mitä mieltä oote tällasesta?

Juu, no olikos se "strong" joka tuolla yhdessä threadissa sanoi jotenkin näin noista sarjoista että ottaa kolme sarjaa esim. kulmasoutua eka sarja isoilla painoilla ja ryminällä 3-5 toistoa, toka samanlainen ja kolmas sarja pienemmillä painoilla ja pitkä sarja. Näin saataisiin treenattua sekä voimaa että massaa...saa herra itse korjailla jos oon pahasti hakoteillä!

Itse en pidä hyvänä ajatuksena sitä että treenaa lihasryhmän kaksi kertaa viikossa, jos ollaan siis massaa hakemassa! Mutta tämä siis mun mielipide...

Mitä tarkoitat "massa-" ja ja "voimaliikkeillä"? Kyykky, maastaveto, penkki? Taitaapi olla jo aikaisemmin täällä todettu että nuo yllämainitut liikkeet on erinomaisia myös massan hankinnassa! Itse käytän noita(vaihdellen tottakai!) ja hyvin toimii!

itse teen yleensä penkin ja vedon voimaliikkeinä, joskus penkin jälkeen jokin apuliike (lattiapunnerrus). joskus otan kyykynkin voimahakuisesti. pääliikkeen jälkeen teen yleensä 8-12 toiston sarjoja. ainiin, pystypunnerruskin tulee tehtyä joskus lyhyinä sarjoina

onko se siis liikaa jos treenaa ensin rinnan/olkapäät/ojentajat ja pitää sitten 5 päivän tauon

Kaveri treenasi joku 5kk sillai että teki penkkiä kahdesti viikossa, maantanaina semmoine bulgarialaistyylinen maksimivoimaan tähtäävä, ja perjantaina jotain 3x10:tä, nous enkka 30 kg tuossa samaisessa ajassa 125-> 155. Sitä ennen oli ollu enkka jotain puol vuotta melkee samois.

Ton tapparan tekstin luettua tekee väkisinkin mieli alkaa tekemään penaa kahdesti viikossa, mutta enpä taida siihen ryhtyä kuitenkaan.
Olen tehnyt noin kuukauden päivät Ma-kova pena ja sitten Pe-paukkupenkki (dynaaminen penkki). En ole huomannut mitään erityistä vaikutusta tuloksiin tolla nopeustreenillä.... HARMI.

Originally posted by Jonksu
Ton tapparan tekstin luettua tekee väkisinkin mieli alkaa tekemään penaa kahdesti viikossa, mutta enpä taida siihen ryhtyä kuitenkaan.
Olen tehnyt noin kuukauden päivät Ma-kova pena ja sitten Pe-paukkupenkki (dynaaminen penkki). En ole huomannut mitään erityistä vaikutusta tuloksiin tolla nopeustreenillä.... HARMI.
mulla on keskiviikkona kova penkki ja sunnuntaina dynaaminen penkki. enkä muuten ole minäkään huomannut vaikutusta tuloksiin, ennätysyritykset jää aina rinnalle tai parin sentin päähän. olen kyllä paukkupenkkiä tehnyt jo varmaan pari kuukautta ellen enemmänkin:mad:

Back
Ylös Bottom