Massakausi ja dieetti?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pipana
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Lueskelin vanhoja thredejä massa- ja laihdutuskausista ja kommenteista päätellen pakkislaiset jakautuvat kahteen leiriin. Ensinnäkin ne jotka ovat massa- ja dieettikausilla eri pituuksin ja sitten ne, jotka haluaisivat olla suht. hyvässä (rasvattomassa) kunnossa ympäri vuoden.

Itse olen vasta aloitellut treenaamisen, ja haluaisin tietysti että tuloksiakin tulisi, mutta näin maallikkona tuntuu järjettömältä alkaa lihottaa itseään, jotta saisi lihaksia. Ja sitten taas laihduttaan, että saisi lihakset näkyviin.... Eikö tällainen "jojoilu" painon suhteen ole todettu epäterveelliseksikin?

Miten te mimmit toimitte? Ymmärrän kyllä että ne, jotka kisaavat jakavat vuotensa massaan ja dieettiin, mutta entä te muut, kilpailemattomat?? Entä jos olette massakaudella, niin kuinka paljon kiloissa sitä massaa hankitte eli mahtuuko vanhat vaatteet massakauden jälkeen enää päälle? Onko laihduttaminen sitten niin helppoa, että tiedätte sitten onnistuvanne ja saavanne ylimääräiset rasvat pois? Dieettaatteko esim. aina kesäksi vai koska ja kuinka kauan?

Saattaapa vaikuttaa typeriltä nämä kysymykseni, mutta olenkin kyllä vähän typertynyt aiheesta....Toivottavasti jaksatte vastailla moniin mieltä askarruttaviin kysymyksiini!

eivät ollenkaan tyhmiä kysymyksi..itselläni pyörivät samat asiat mielessä kun aloitin saliharrastuksen... :) sitä varten tämä palsta on että täällä näistä asioista jutellaan

Ei massa kausi tarkoita, että kerätään kauheeta kerrosta rasvaa ympärille.vaan rakennetaan lihaksia, jotka eivät taas kasva pienellä ruoka määrällä. lihaksia kasvatettaessa on syötävä enemmän koska ne tarvitsevat rakennusaineita. sitä pystyy olemaan ympäri vuoden ns. hyvässä kunnossa, vaikka olisikin massakaudella. laadukkaita ruokia järkevin määrin ja tehtävä silloinkin aerobista.eikä se kaikki ruoka kerry silloin rasvaksi ympärille, kun syö terveellistä ruokaa, koska se menee lihakisiin. tietysti rasvaakin kertyy, koska eivät lihaksetkaan ilman rasvaa kasva. kovaa treeniä vaan!! näin olen itse ymmärtänyt asian. tosin en näissä asioissa ole mikään pro, mutta perusjuttuja tiedän.

Dietti kestää sen verran kuin arvoidaan paljonko ylimääräisen fläsän pudottamiseen tarvitaan aikaa.hyvin yksilöllistä.toisilla aineenvaihdunta hitaampi kuin toisilla tai nopeampi.pudotettavan rasvan määrä vaikuttaa tietysti myös. itselläni dietin pituudeksi tulee noin 6kk.olen menossa kisoihin. tietysti kannattaa ottaa kisadiettiin hiukan pelivaraa, koska loukkaantumiset ja sairastumiset voivat tapahtua milloin vain..silloin menee kallista aikaa hukkaan.itselläni näin on toimittu.

jos offseason paino on 75kg ja kisapaino 60kg niin tuskin pystyy käyttämään samoja vaatteita. järkevintä olisi pysytellä n.6-8kg kisapainosta.. olisi diettaaminen helpompaa.

jos aineenvaihdunta nopea ja dietti sujuu ilman mitään loukkantumisia tai sairastumisia yms eikä pudotettvaa paljon, ja omaat hyvän itse kurin niin helppoa se silloin on. mutta jos kaikki toisin niin ei todellakaan..kaikki muu elämä parisuhde,työ,ystävät jotka pyörivät ympärilläsi ym ym ym vaikuttavat diettiin.
itse huomasin, että parisuhteen pitää olla kunnossa kun dietille lähtee. toivottavasti sait jotain irti! muut korjailkaa ja kertokaa lisää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom