Massakausi intissä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja prrg
  • Aloitettu Aloitettu
Miten onnistuu massanlisäys intin olosuhteissa? Hakusessa välipalaa/naposteltavaa, joka säilyy huoneenlämmössä. Itselläni ei tule mieleen juuri muuta kuin pähkinät. Mass Blastia tulee tietenkin vedettyä ennen ja jälkeen treenin, mutta nämä eivät tunnu riittävän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu aika paljon missä oot intissä ja sen rankkudesta. Jos on löysä paikka niin mikä ettei kun ehtii salille iltaisin ja saa syödä hyvin kun on vapaata joka ilta. Mut jos joudut johonkin rankempaan paikkaan jossa ei välttämättä oo iltaisin vapaa-aikaa ollenkaan ja syömisenkin kanssa on vähän niin ja näin ku ei siellä aina saa kunnon ruokaa. Ja jos paljon tulee metsäruissuja toisensa perään niin vaikeaksi menee. Itellä tippu paino ekan parin kuukauden aikana 5 kiloo vaikka yritin kovasti syödä.

....tunaa, ruisleipää, kasviksia, hedelmiä, heraa, kaikki mahdolliset säilykkeet,pussikeitot....jne ! Me kattoo kaupan hyllyjä niin hämmästyt mitä kaikkea saa purkitettuna ja kuivattuna, jotta säilyvät huoneen lämmössä !!! Veden keitin mukaa ja ...a vot ,pöytä on katettu herkuilla =)

Mihin olet menossa inttiin?

Kyllä esim. RUK:ssakin voi massaa lisätä, kunhan ei vaan päädy väärään koulutushaaraan. Sissikomppanjassa ja pstk:ssa ja pioneereissä tuppaa keskimäärin olemaan mm. enemmän metsäreissuja ja eniten myös kalorin kulutusta.

Miten onnistuu massanlisäys intin olosuhteissa? Hakusessa välipalaa/naposteltavaa, joka säilyy huoneenlämmössä. Itselläni ei tule mieleen juuri muuta kuin pähkinät. Mass Blastia tulee tietenkin vedettyä ennen ja jälkeen treenin, mutta nämä eivät tunnu riittävän.
Pähkinät on jees ja kaikki massblastit tietenkin. Itse tuli käytettyä tuuletusluukkua jääkaappina kun kelit sallivat sielä meni rahkat ja raejuustot kivasti :D sitten tietenki kaikenmaailman säilykkeet jos maistuu...

Helpoimmalla pääsee kun juo joka aterialla litran maitoa ja sitten vetää jotain prodejauhoja lisäksi jos kokee tarvetta.

Kyllä esim. RUK:ssakin voi massaa lisätä, kunhan ei vaan päädy väärään koulutushaaraan. Sissikomppanjassa ja pstk:ssa ja pioneereissä tuppaa keskimäärin olemaan mm. enemmän metsäreissuja ja eniten myös kalorin kulutusta.

Pitääpä korjata, kun on vähän tuoreempaa tietoa. Vuosi sitte eniten metsäreissuja (puolet metsässä kurssista) oli SissiK:ssa ja 2:K:ssa. PionK:ssa ja 1.K:ssa (Sisältää nykyisin Pst-linjan) melkei yhtä paljon. Ja ei ois todellakaa onnistunu mikää massakausi, itse olin 2.K:ssa. ViestiKomppaniassa sekä TJ- Tuliasemapattereissa meno vaikutti olevan vähä helpompaa.

Kyllä se yleensäki meni johtajilla niin että AUK:ssa ja RUK:ssa paino tippu ku oli rankempaa ja sit ku alko johtajakausi ni tuli vähä ylimäärästä jos ei ruvennu lenkillä tai puntilla käymää. Eli sit silloin vois kyl onnistuu massakausi, varsinki joillaki alikessuilla oli nii vähä ohjelmaa välillä ja esim salilla käynti oli sallittua päivälläki jos kävi vaa luvan kysymässä joltain skapparilta. Myöskin B-miehenä massakausi onnistuu helpostikin koska niitten ei tarvii leireillä nii paljoo olla. Mutta tavallisena puolen vuoden jääkärinä ei kavereiden mielestäkää juuri ollut hyvä mitää massaukautta vetää.

Nykysin taitaa viestikomppaniassa olla eniten ohjattua liikuntaa, jos maastoharjotuksia ei lasketa mukaan.

Tonnikalapurkit oli kyllä parasta säilytettävää kaapissa ja sunmuut purkkisafkat. Itteä vitutti intissä se että mettäreissuilla ei ehtiny syödä kunnolla ja kuihtuminen oli silmissä havaittavaa :(

Kyllä se yleensäki meni johtajilla niin että AUK:ssa ja RUK:ssa paino tippu ku oli rankempaa ja sit ku alko johtajakausi ni tuli vähä ylimäärästä jos ei ruvennu lenkillä tai puntilla käymää. Eli sit silloin vois kyl onnistuu massakausi, varsinki joillaki alikessuilla oli nii vähä ohjelmaa välillä ja esim salilla käynti oli sallittua päivälläki jos kävi vaa luvan kysymässä joltain skapparilta. Myöskin B-miehenä massakausi onnistuu helpostikin koska niitten ei tarvii leireillä nii paljoo olla. Mutta tavallisena puolen vuoden jääkärinä ei kavereiden mielestäkää juuri ollut hyvä mitää massaukautta vetää.

Mulla tuo kävi toisinpäin. Alun ja AUK:n aikana paino nousi 64 kg -> 70kg ja johtajakaudella paino putosi taas 66 kiloon . Leiripäiviä tuli yhteensä lähes 90 (87 tai 89). Tulenjohtoaliupseeria leikin. Johtajakausi oli rankkuudessaan jo naurettava ajoittain. Esimerkiksi 10 viimeisestä viikosta 7 vietettiin metsässä (ei kaikkia viikonloppuja sentään). Lopulta sitä hajosi jatkuvan univajeen takia niin pahasti ettei enää ruokakaan maistunut, vaan leiripäivät meni muutamalla näkkärillä. Mulla kun univaje vaikuttaa heti päähän ja se mikä vaikuttaa päähän, vaikuttaa myös mahaan. 5 päivään ei tarvinnut parhaimmillaan sipalla käydä kun ei ollut mitään mitä sontia.

Ei armeija ja treeni sopinut ainakaan omassa palveluspaikassa yhteen. Onneksi SavPR:n KRHK:aa ei ole enää edes olemassa. Paska paikka. PkarPR:n AUK oli ihan löysäilyä siihen verrattuna. Eihän se tosin mikään rankka mesta ole muutenkaan, paitsi mahdollisesti sissien osalta. Ja ruoat on ihan parhautta. Näin ainakin silloin '02.

Menet jollekin panssarivaunukurssille ja sitten hakeudut sieltä seuraavan kurssin apukouluttajaksi. Itselle kun vuoden nakki kävi, niin tein sen päätöksen, että mahdollisimman helpolla sitten mennään. Sain hyvillä kurssipisteillä ton seuraavan kurssin apukouluttajan pestin. Leiripäiviä tuli ehkä kolmisenkymmentä ja niistä oli 80% semmosia, että istuttiin grillaamassa makkaraa, saunomassa ja kattelemassa maisemia. Salille olisi jaksanut ja saanut mennä kassulla ollessa joka päivä, mutta itsellä ei riittänyt intoa. Ja kun olen niin ronkeli ruuan suhteen, niin painokin tippui kymmenisen kiloa... :D

Mutta tosiaan, pähkinät on hyviä. Monet myös veteli tuc-suolakeksejä metwurstin kera. Säilyy hyvin ja on kaloreita, jopa hivenen roheiinia.

Mullakin on intti edessä, tosin massakaudet ei paljoa jaksa kiinnostaa. Mietin tässä, että saako intissä kasvisruokaa liharuuan sijaan? Jo pelkän punaisen lihan (ja sian) syömisen ajattelu saa nykysin kakomisrefleksin aikaan.

ite taas oon suunnitellu ottavani intin dieettinä. tai siis tarkoitus olisi syödä sen mitä intistä ruokaa saa ja sitten lisäksi yölliset prodet. Tällä hetkellä en aerobista pahemmin harrasta, joten luulen että laihdutukset voi toimia ihan hyvin. Tokihan siinä lähtee perkeleesti lihaa mutta minkäs teet, sen kerkee sitten hankkia joskus takasin :D

Mullakin on intti edessä, tosin massakaudet ei paljoa jaksa kiinnostaa. Mietin tässä, että saako intissä kasvisruokaa liharuuan sijaan? Jo pelkän punaisen lihan (ja sian) syömisen ajattelu saa nykysin kakomisrefleksin aikaan.

Saa kyllä. Kassulla ollessa ruokalasta saa aina kasvishemmot omat safkansa valita ja metsään tulee aina ihan omana lähetyksenään jokin ihme ruukkuhässäkkä vegemiehille. Se pitää vaan ilmottaa heti alussa, koska niitten ilmotusten mukaan niit valmistetaa.

Menet jollekin panssarivaunukurssille ja sitten hakeudut sieltä seuraavan kurssin apukouluttajaksi. Itselle kun vuoden nakki kävi, niin tein sen päätöksen, että mahdollisimman helpolla sitten mennään. Sain hyvillä kurssipisteillä ton seuraavan kurssin apukouluttajan pestin. Leiripäiviä tuli ehkä kolmisenkymmentä ja niistä oli 80% semmosia, että istuttiin grillaamassa makkaraa, saunomassa ja kattelemassa maisemia. Salille olisi jaksanut ja saanut mennä kassulla ollessa joka päivä, mutta itsellä ei riittänyt intoa. Ja kun olen niin ronkeli ruuan suhteen, niin painokin tippui kymmenisen kiloa... :D

Mutta tosiaan, pähkinät on hyviä. Monet myös veteli tuc-suolakeksejä metwurstin kera. Säilyy hyvin ja on kaloreita, jopa hivenen roheiinia.

Et sentään ollut vekaralla vaunulinjan santsarina? :D Itsehän olen tällä hetkellä kyseisen linjan käynyt alikki.

Pitääpä korjata, kun on vähän tuoreempaa tietoa. Vuosi sitte eniten metsäreissuja (puolet metsässä kurssista) oli SissiK:ssa ja 2:K:ssa. PionK:ssa ja 1.K:ssa (Sisältää nykyisin Pst-linjan) melkei yhtä paljon. Ja ei ois todellakaa onnistunu mikää massakausi, itse olin 2.K:ssa. ViestiKomppaniassa sekä TJ- Tuliasemapattereissa meno vaikutti olevan vähä helpompaa.

Itse olin 1.K/Pstl ja kun sitä vapaa-aikaa oli, niin useimmin tuli lähdettyä populuksen terassille kuin salille, sekä rajoittavana tekijänä se, että kun alko olemaan enemmän aikaa niin se vapaa-aikakeskus sai kesäseisokin :dance: ja SpolK:lla oli melkein aina vlv kun itse olimme vkl kassulla, niin sinnekkään oli turha yrittää.

Johtajakaudella nousikin sitten tulokset kiitos melko reilun aukin linjanjohtajan. Metsäleirille mukaan omia prodepatukoita ja pähkinöitä. Firman pitäisi tarjota 4000kcal päivässä ruokaa, mutta todellisuudessa ehdit syömään/ruokaa riittää arviolta 2500-3000kcal.

Et sentään ollut vekaralla vaunulinjan santsarina? :D Itsehän olen tällä hetkellä kyseisen linjan käynyt alikki.
Parolannummella olin.. Mietiskelin tossa muuten juuri, ettei ole kyllä vieläkään aika kullannut muistoja intistä. Tulee oikein paha olo kun miettii koko paikkaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom