Massakaudesta -> maksimikauteen, kysymyksiä ohjelman muokkaamisesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja glideri
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve!

Olen treenannut 4 kk tällä ohjelmalla (http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=57795) perusvoimaa ja hakenut lihasmassaa. Tuloksia on tullut voimien ja peilikuvan kasvuna sekä paino on ollut pienoisessa nousussa koko kevään. Nyt tavoitteena olisi alkukesän ajan hakea maksimivoimaa salilta.

Nämä jutut askarruttavat:

1) Onko tämä oikeaoppista maksimitreeniä: Lämmittelyn jälkeen 80% maksimista tankoon 5 sarjaa 5:llä toistolla mahdollisimman rivakkaan tahtiin, 1 minuutti taukoa sarjojen välissä?

2) Maksimivoimaa harjoitellessa voinko pitää ohjelmani liikkeet yhtä monipuolisina kuin massakaudella, vai harjoitellaanko maksimivoimaa enemmänkin basic-liikkeillä (esim. penkkipunnerrus, kulmasoutu, pystypunnerrus, maastaveto...)? Voinko siis tehdä maksimitreeniä myös vaikkapa moukarikäännöillä, vipunostoilla sivulle tai peck deck-laitteella?

3) Onko terveellistä treenata alaselällä ja vatsalihaksilla maksimia?

4) Muuttuuko syöminen oleellisesti, vai mennäänkö samalla syömisellä mikä löytyy edellisestä ohjelmastani?

5) Voinko loppukesällä palata "vanhaan" ohjelmaani, vai pitäisikö vaihtelun vuoksi keksiä vielä kolmas ohjelma, etteivät lihakset pääse tottumaan liiaksi samoihin kaavoihin?

ps. Edelliseen ohjelmaan verrattuna en treenaa kesällä salibandyä, mutta lenkkeilen muutaman kerran viikossa.

Kiitz jo etukäteen! :thumbs:

Lepäilisin ainakin noiden vitosten välissä pidempään. 2.kohtaan niin itse treenaan aina käytännössä perusliikkeillä, en oikeen usko mihinkään hilavitkuttelutreeniin. 3.miksei olis? meinaan siis että onhan kovat vedot aika yleisiä yms.. 5.ohjelmaa kannattaa vaihtaa sit ku se ei enää kehitä hyvin. "if it aint broken, dont fix it" :thumbs:

Koska kertaus on opintojen äiti toistelen vielä Janttua mukaillen:

1) lepoa tosiaan reilusti sarjojen välillä maksimivoimaa harjoiteltaessa ei haeta maitohappoja 3-6min lepäilen itse sarjojen välissä. kannattaa myös vaihdella toistomääriä , esim 3 viikkoa: 5 toistoa 3 viikkoa: 3 toistoa ja 2 viikkoa maksimiykköstä

2) En usko että vipunostoilla tai peck deckillä kannattaa harrastaa lyhyitä kovia sarjoja (jos sitä tarkoitit), mieluummin huoltavana voit niitä käyttää kovien perusliikkeiden jälkeen, esim itse teen kevyttä olkapääjumppaa vipunostoilla 3x20x5½kg aina penkkipäivänä kovien liikkeiden jälkeen. Perusliikkeet silti pääosassa.

3) Vatsarutistuksessa tiukat ykköset ovat varmaan turhia :) , mutta vatsallekin 5-8 toistot on ihan hyviä, kyykky ja etukyykky omasta mielestä riittää jo itsessään vatsatreenistä + julle ja maastaveto alaselkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom