Massajuoma + fruktoosi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja porrada
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
40
Nopeita hiilareitahan kannattaa vetää mahdollisimman vähän, mutta oon kuitenki ruukannu laittaa hieman maltoa töissä litkimääni massajuomaan. Kun kaloreita en muuten kerkee saada. Olen miettiny oisko fruktoosi hyvä tähän tarkoitukseen? Onko tarpeeksi hidasta? Joskus joku meinasi täällä palstoilla että fruktoosi ei ois jotenki ihmiskeholle sopivaa hiilaria tjn. Ajatuksia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
käytän itse kanssa aina fructosea vähän protsku drinkin kanssa.

nopeudet meni jotenki näin :

fructose 30
normaali sokeri 90
malto 150

ainoa paha asia on se että fructose on 1000000 kertaa makeampaa kuin sokeri, eli jos laitat paljon niin oksennat juoman puolivälissä...

se ei myöskään sovi kaikkien ihmisten vatsoille. kannattaa maistaa.

Mulla on pikkupussi sitä puristeina, maku ei oo ollu mitenkään ylitsepääsemätön. Pitää harkita isomman säkin ostamista.

Jos se ei todellakaan oo sitä elimistöä rasvoittavaa myrkkyä niinku jossain on sanottu...??

Lueskelin just että vitargo pitkäketjuisena hiilarina ois ehkä paras massajuomiin. Mutta se kyllä sekoittuu niin huonosti ettei millään säilyis kelpona koko päivää jääkaapissa.

Mä kun olen luullut, että fruktoosi (=Panimosokeri/dekstroosi/rypälesokeri?) on nopeasti imeytyvää, niin kuin malto. (150 indeksi). Kuulostaa oudolta, että rypäleSOKERI olisi hitaasti imeytyvää. (vähemmän insuliinia nostavaa). Miten asia nyt sitten on?

gasvi sanoi:
Mä kun olen luullut, että fruktoosi (=Panimosokeri/dekstroosi/rypälesokeri?) on nopeasti imeytyvää, niin kuin malto. (150 indeksi). Kuulostaa oudolta, että rypäleSOKERI olisi hitaasti imeytyvää. (vähemmän insuliinia nostavaa). Miten asia nyt sitten on?
Fruktoosin toinen nimi on hedelmäsokeri, ei rypälesokeri/dekstroosi/panimosokeri.

Eikä tuo vitargokaan mikään hidas hiilari ole, glykeeminen indeksi on lähes samaa luokkaa malton kanssa. Kaurahiutaleita drinkin joukkoon ja tehosekoittimen läpi!

gasvi sanoi:

Fruktoosilla on selvästi pienempi insuliinivaste kuin esim. glukoosilla.

Fruktoosissa on alhainen glykeeminen indeksi, koska se hajoaa vasta maksassa.
Fruktoosin määrä ruokavaliossa kannattaa pitää alhaisena, koska sen pilkkominen kuluttaa maksan energiaresursseja.Ylimääräinen fruktoosi hajotetaan triglyserideiksi, josta seuraa kehon rasvavarastojen lisääntyminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom