Massaa!Voimaa! kirja

Sain Massaa!Voimaa! kirjan joululahjaks. Olen lukenut siitä nyt noin puolet. Ajattelin kysästä että kannattaako kaikkea uskoa mitä tossa kirjassa sanotaan. Kaikki tuntuu hyvin selitetyltä ja perustellulta, mutta vuotaako tarina jollain tavalla. Ton kirjan avulla tulee semmone olo että kun sen ohjeita noudattais kehitys olisi jatkuvaa ja varmaa. Kirjasta tuntuu löytyvän ratkaisu kaikkeen. Kaikkea on ajateltu. Tuntuu että tota kirjaa lukiessa lihakset kasvaa. Onhan tota moni muukin kehunut, mutta ajattelin nyt tehdä treadin kyseisestä kirjasta ja kysyä että pitääkö paikkansa tuossa kirjassa esitetyt asiat.

Itsekin ostin tuon vähän aikaa sitten ja on jo luettuna. Kyllähän se on vähän sen oloinen että näitä ohjeita seuraamalla lihakset kasvaa. Mutta tosiasia on että jokainen siellä annetuista yleisen tason ohjeista pitää kyllä paikkansa. Ja kuten siellä kirjassakin lukee niin yhtä oikeaa tapaa treenata ei ole, ja vaihtelevuus on jutun juju. Kyllä siitä mielestäni todella hyvän yleiskäsityksen treenaamisesta saa, mutta jokin siinä kirjoitustyylissä ehkä hieman ärsyttää. Mutta hyvä kirja kaikenkaikkiaan. :thumbs:

Kun olen tässä nyt perehtynyt jos jonkinlaisiin treenaamista, ruokailua ja muita kehonrakennuksen osa-alueita käsitteleviin artikkeleihin niin kyllähän tuolla kirjassa on monia ristiriitaisuuksia toisten lähteiden kanssa, mutta tässä juuri näkyy se että ei ole sitä oikeaa tapaa treenata.

Joskus kehitys hidastuu ja loppuu syystä tai toisesta, sille ei mitään mahda. Sille taas mahtaa, milloin ja mihin kehitys loppuu. Fiksusti toimimalla kehitystä tulee paljon pitempään ja siten myös huomattavasti enemmän, kuin pöljästi toimimalla. Tarkoitan nyt kaikkia kehityksen tekijöitä, joihin voi mitenkään itse vaikuttaa.

Reenin suhteen lahjaksi saamasi kirja on suomenkielisistä ehkä paras tai ainakin top kolmosessa kirkkaasti mun mielestäni, joten voit hyvin pitää sitä jonkunlaisena perusopuksena. Erinomaista, että jo noin nuorena olet tarttunut fiksuun kirjallisuuteen reenin suhteen. :thumbs: Uskon, että siitä seuraa elämääsi vielä paljon hyvää.

Sitten taas syömisen suhteen ko kirja on muuten hyvä, mutta aika suppea. Mitä tulee muihin kehitystekijöihin, niin niiden suhteen ko kirja on jopa syömistäkin suppeampi, mutta niistä voitkin sitten noin 5-10 vuoden kuluttua opiskella vaikkapa pakkikselta.

kirjastoissa on useimmissa, kukaan ei kirjastoja tunnu enää käyttävän, mutta ainakin 6 eri kirjastossa olen kirjan nähnyt.

Hyvä kirja, vähän tiedettä ja faktaakin eikä sellaista paskaa kun joku Ouraman Mega Duty. Sopiva ekaksi kirjaksi, antaa selitystäkin sille mitä pitää tehdä ja kattaa yleisimmät asiat. Lihashuollosta ja ravinnosta kannattaa etsiä muualta infoa.

Wrangelta sai aiankin joskus tilattua. Ja luulisi että myös Suomalaiseta kirjakaupasta saisi, sieltä saa vähän kaikkea mahdollista.

Mullaki on toi kirja ollu hyllyssä pölyttymässä vuosikausia, sen mitä siitä muistan ni eipä oo kehuttava. En suosittele kyllä ostettavaks.

Hyvä kirja tuo on, ainakin mun mielestä. On siis itelläkin se. Yksi parhaista perusteoksista mitä on olemassa.

kaikkea ei kannata uskoa mitä siinä kirjassa sanotaan, toki kirja on loisto opas aloittelevalle, mutta tutkimuksien tulokset ovat vain keskiarvo tuloksille, kuten kirjassa puhutaan esim sarjan pituudesta (sekunteina) ja toistojen määrästä, ne ovat keskimäärin optimeita suurimmalle osalle punttaajia, eivät välttämättä sinulle, mutta ei varmasti pahasti pieleen mene jos nielet nuo kirjan tiedot faktana. aikaa riittää aina viilaamaan niitä sinne optimimpaan suuntaan, joka varmasti ei sekään ole kaukana.

kannattaa myös hankkia vaikka kirjastosta käsiin pauliina taluksen elämäntapana fitness -kirja, on myös kehokirjojen aatelia mitä suomen kilellä saa.

tulipa :arvi: tekstiä

Oletteko tutustuneet tähän kirjaan "Menestyjän kuntosaliharjoittelu ja ravitsemus".

Mielestäni aika hyvä perusteos

Onhan tuo tullut luettua ja oli ihan asiallista tekstiä. Mitään reenikirjoja ei kannata ottaa liian kirjaimellisesti vaan kannattaa poimia jotain hyödyllisiä vinkkejä ja reenimetodeja, mitä vois omassa harjoittelussa soveltaa. Ammattilaiskehonrakentajien reenejä ei ehkä kannata suoraan kopioida itelle.

Entän Savolaisen Supermassa-kirja!! Ainakin mun mielestä helvetin hyvä!:rock: :rock:

mxm sanoi:
Onhan tuo tullut luettua ja oli ihan asiallista tekstiä. Mitään reenikirjoja ei kannata ottaa liian kirjaimellisesti vaan kannattaa poimia jotain hyödyllisiä vinkkejä ja reenimetodeja, mitä vois omassa harjoittelussa soveltaa. Ammattilaiskehonrakentajien reenejä ei ehkä kannata suoraan kopioida itelle.

Täsmälleen näin! Sama se on vaikka jotain Colemannin treenivideota katsellessa. Hyviä vinkkejä sieltä irtoaa, kun osaa poimia, mutta mitänä järkeä ei ole esim. ohjelmaa alkaa sieltä kopioimaan itelle.

En ihan sattumalta tuota kirjaa lahjaksi saanut. Toivoin sen. Suosittelen kaikkia tutustumaan kirjaan nimeltä kehonrakennuksen anatomia. Siinä on hyvät ja tarkat selostukset kuvien kera miten kaikki perusliikkeet ja monta muuta liikettä tehdään oikein. Olen myös lukenut kirjan nimeltä bodaus. Se on joku tosi vanha olikohan jouni virtamon kirjoittama, ihan ok.

Jotenki on semmone olo että postimäärän ja ehkä vähän iänkin perusteella arvioidaan lukijoiden tietämystä. Itse en postaile paljon yhtään. Ei oo mitään järkevää sanottavaa ni mitä turhaan. Silti luen pakkista varmaan vähintään tunnin päivässä eli olen vakio käyttäjä. Oon lukenu pakkikselta kaikennäköstä mm. ravinnosta ihan perus asioista aina banaanin kypsyysateen vaikutuksesta siitä tulevien hiilihydraattien imeytymisnopeuteen. Mielestäni omaan ihan riittävän hyvän perustietämyksen näistä asioista.

Jos nyt totta puhutaan ni kyllä mäki arvioin käyttäjiä ja heidän luotettavvuuttaan ainakin postaus määrän perusteella. Tyhmää, mutta automaattista

aloittelian kannattaa tsekata kanssa ove rytterin kirja, tehokas kehonrakennus. sisältää vinon pinon kuvitettuja ohjeita liikkeistä ja niiden suorittamisesta. ravintotietoakin löytyy reilusti, taitaa vaan keskittyä diettaamiseen enemmän.

Rytter lämäsee heti alkupuheessa pöydälle "10kg vuodessa lisää lihasta on mahdottomuus ellei käytä dopingia" + "500-800g vuodessa on hyvä saavutus"

Ja hän puhuu aloittelijoista... jotenki vaan vedin herneen nenään. Vois sitä sanoa edes että pitempään treenanneelle...

Hyviä vinkkejä suoritustekniikoihin ja dieettiin kuten sanottiin, mutta jotenki tökkii muut asiat - jos niistä muista paljoa edes puhutaan. Muistelisin että ne treeniohjelmat oli jotenkin omituisia myös.

Lihaskuntoharjoittelun anatomia on just sitä - anatomiaa, ja kuitenkin suht suppeasti. Eri liikkeitä käydään toki läpi ja niiden pääasialliset lihasvaikutukset selviää hyvin, mutta jotenkin kirja tuntuu lähinnä opettavan lihasten latinankielisiä nimiä. Jos kiinnostaa, niin suosittelen. Ravinnosta ja ite treenaamisesta ei puhuta sanaakaan.

massa voimaa kirja on hyvä, se anatomia on just lainassa, sieltä katsonut ohjeita uusiin liikkeisiin, hyvä kirja, tekis mieli kopioida. kuten kaikki muutkin on jo sanonu, ei kaikkee kannata uskoo. esim. ei kaikilla toimi dogg crap ohjelmakaan, tosin monet on kehunu. mutta joo, kantsii kumminkin lukea

Back
Ylös Bottom