massaa kesäksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja acerboi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli tavoitteena ois 70 kg kesäksi. Ikää on 22 vuotta, pituutta 171 ja nykyinen paino 63,5. Salilla käyn 3-4/viikko, jtn vinkkejä ruuan suhteen tarvisin kun tulee kuitenkin kulutettua niin paljon.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Syö 300-500 kaloria yli kulutuksen niin alkaa paino nousemaan tasaisesti. Jos kulutus on tosi suuri, etkä pysty vetämään kiinteää ruokaa tarpeeksi että saavutat tarvittavat kalorit, niin juopase päivässä 2 kertaa vaikka välipalana massanlisäjää. Esim jos juot 2 kertaa päivässä annoksen Mutant Massia niin tulee heti yli 1000 kaloria.

Syö 300-500 kaloria yli kulutuksen niin alkaa paino nousemaan tasaisesti. Jos kulutus on tosi suuri, etkä pysty vetämään kiinteää ruokaa tarpeeksi että saavutat tarvittavat kalorit, niin juopase päivässä 2 kertaa vaikka välipalana massanlisäjää. Esim jos juot 2 kertaa päivässä annoksen Mutant Massia niin tulee heti yli 1000 kaloria.

massan lisääjät vaan on suurimmaks osaks sokeria sunmuuta turhia hiilareita, mieluummin öljyä reilusti lisää siitäkin saa paljon kaloreita ja paremmasta lähteestä.

Ihan helvetisti vaan täysjyväriisiä/makaroonia/perunaa, riittävästi vähärasvaista lihaa/kanaa/kalaa, vähän kasviksia, hedelmiä ja oliiviöljyä. Basic

Esim jos juot 2 kertaa päivässä annoksen Mutant Massia niin tulee heti yli 1000 kaloria.

Heh, 2 annosta (8skooppia) Mutant Massia on about 2100kcal et pitäs riittää.

massan lisääjät vaan on suurimmaks osaks sokeria sunmuuta turhia hiilareita, mieluummin öljyä reilusti lisää siitäkin saa paljon kaloreita ja paremmasta lähteestä.

Mitä tarkoitat "sunmuuilla" turhilla hiilareilla? Ei sitä massaa hankkiessa ole niin justiinsa prode/öljy/hiilari suhteella.. kunhan tulee massaa, flässää jos kertyykin hieman niin sitä tiristellään sitten kun on siihen kynäniskaan ensin saatu oikeastikkin kuontaloa. Öljylle on oma paikkansa, muttei pidä höpöttelemään kuiten.
Tunnen muutamia 150kiloisia voimaköllejä.. vetävät +8000kcal päivässä kaikkea mitä suuhunsa jaksavat työntää.. on uppopaistinta ja grilliä kotona ja lihaa menee kilo päiväs ja munia huononaki päivänä tiu ja maitoa pari kolme litraa ja massajauhoa pari kolme annosta ja mäkkärissäki käyvät yms.

Myönnettäkööt etteivät ole mitään kireitä, mutta eivät liioin mitään pinkkipainoilla "bodailevia" kyniksiäkään. Yksikin tekee mun penkkauksen väliin haiskäännöt tangolla.. samalla painolla tottakai.

Jos tästä nyt voi päätellä jotain.. alle 70kilosten sinttien ei tarvi olla yhtään huolissaan "liiasta" massan kerryttämisestä(niistä kauheista hiilareista ja sokereista).. sitä mättöö ja massapaskaa kitusiin sen minkä pystyy. Jos vähän vatsasta katoaaki palat näkyvistä niin voi voi.

^Riippuu hiukan tavotteista. Jos tavoitteena on nostaa vaan paljon painoja (voimanosto), tuo on hyvä tekniikka. Jos tavoitteena on kuitenkin saada hyvännäköinen lihaksikas (eikä lihava, kuten tollasella 8 000kcal sikabulkkauksella tulee) keho, kannattaa bulkata ehkä hieman maltillisemmin, jotta ei sitten tarvis viettää niin pitkää aikaa dieetillä.

Suosittelen hankkimaan TEHOSEKOITTIMEN!

Itse vedän aamupalaksi yli 1000kcal setin, kun heitän kaiken vain tehosekoittimeen. Marjoja, kuituja, kananmunia, rahkaa ja maitoa.
Lähtee päivä hyvin käyntiin.
Sama homma iltapalan kanssa. Ainekset myllyyn (pähkinää, rahkaa, munia, marjoja ja maitoa) + öljyä päälle, niin imeytyy hitaammin ja kroppa ei itke ruoan perään, kun nukut.

Vielä kerran. Jos ei ruokahalua löydy, tai tuntuu työläältä syödä, niin vedä tehosekoittimella ruokaa naamaan.

Kuokin nyt tähän ketjuun, mutta kun itsellä vähän sama tilanne, eli onko nyt niin, ettei lihasta saa lisää ilman sitä rasvaa? Jos nyt haluaisin lisätä omaa lihasmassaa 2kg, niin tarkoittaako se aina myös x määrää rasvaa, joka pitää sitten erikseen laihduttaa pois? Ja tavoitteena ei ole nostaa vain paljon painoja ;) .

Kuokin nyt tähän ketjuun, mutta kun itsellä vähän sama tilanne, eli onko nyt niin, ettei lihasta saa lisää ilman sitä rasvaa? Jos nyt haluaisin lisätä omaa lihasmassaa 2kg, niin tarkoittaako se aina myös x määrää rasvaa, joka pitää sitten erikseen laihduttaa pois? Ja tavoitteena ei ole nostaa vain paljon painoja ;) .

Kyllä voit saada lihasta ilman, että sulla tulee hirveesti läskiä siinä rinnalla. Maltillisilla kaloreilla ja kovalla/ oikeaoppisella treenauksella lihas voi kasvaa, vaikka olisit miinuskaloreilla.
Etenkin vielä jos olet aloittelija.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin nollatilanteesta todellakin lähdetään eli noin 2kk sitten aloitin. Nyt teen kolme kertaa viikossa sellaisen crossfit-tyyppisen salitreenin ohjattuna (tulee tehtyä maastavedot yms. oikein) ja kolmen kertaa lyhyillä juoksulenkeillä. Inbody-mittauksen mukaan olen 2kg miinuksella lihasmassan suhteen, kun mitat on nyt 169/58. Ymmärrän kyllä, että lihas painaa enemmän kuin rasva ja paino tulee tuosta nousemaan, mutta syöminen on ollut yllättävän hankalaa. Ensimmäisen kuukauden aikana paino meinasi koko ajan laskea lisää, nyt olen saanut pidettyä paikoillaan, kun syön sellaiset 2000 kaloria päivässä...

Niin nollatilanteesta todellakin lähdetään eli noin 2kk sitten aloitin. Nyt teen kolme kertaa viikossa sellaisen crossfit-tyyppisen salitreenin ohjattuna (tulee tehtyä maastavedot yms. oikein) ja kolmen kertaa lyhyillä juoksulenkeillä. Inbody-mittauksen mukaan olen 2kg miinuksella lihasmassan suhteen, kun mitat on nyt 169/58. Ymmärrän kyllä, että lihas painaa enemmän kuin rasva ja paino tulee tuosta nousemaan, mutta syöminen on ollut yllättävän hankalaa. Ensimmäisen kuukauden aikana paino meinasi koko ajan laskea lisää, nyt olen saanut pidettyä paikoillaan, kun syön sellaiset 2000 kaloria päivässä...

Okei! Toi on kyllä hyvä juttu, kun ohjattuna olet aloittanut treenien tekemisen, joten liikeradat ja tekniikat tulee hiottua kuntoon. En tiedä sen tarkemmin, kun et maininnut, että onko tavoitteesi minkälaisia, mutta jos tarkoituksena on dietata ( tosin tolla pituus/ paino suhteella ) se ei varmaan ole kovin ajankohtaista ja järkevää. Jokatapauksessa miinuskaloreilla lihas kyllä vielä sinun vaiheessasi voi hyvinkin kasvaa.
Jos taas tarkoituksena on nostaa painoa maltillisesti niin silloin sinun pitäisi syödä vähän enemmän. Maltilliset pluskalorit +200 - (+500 ) aluksi ja katsoa, kuinka se paino lähtee nousemaan. Tässä on se oma silmä ja painon tarkkailu melkoisen tärkeää ja pitää löytää se optimaalinen kalorisuhde, millä saat sen maltillisen painonnousun aikaiseksi.

n.2g/ per painokilo proteiinia ja muutenkin perus yöunet, ruokarytmit ja itse treenaus, joten sillä pääset jo pitkälle :)

Niin tavoitteet on ehkä vähän hämärän peitossa vielä :D . Ei ole tarkoitus pudottaa painoa, vaan haluaisin lisää lihasta ja sitä kautta voimaa. Enemmän kuitenkin ehkä kestävyysmielessä. Teen fyysistä työtä ja kuvittelin olevani senkin takia paremmassa kunnossa kuin olenkaan. Jonkinlaista edistymistä on kyllä tämän parin kuukaudenkin aikana tullut, kun olen pystynyt lisäämään painoja jne. Meillä siis vaihtuu tuo treeniohjelma viikottain. Ohjaaja tekee myös voimaharjoittelijoille joka viikolle uuden neliosaisen treenin ja sitä olisi tarkoitus lähteä kokeilemaan kesällä.

Niin tavoitteet on ehkä vähän hämärän peitossa vielä :D . Ei ole tarkoitus pudottaa painoa, vaan haluaisin lisää lihasta ja sitä kautta voimaa. Enemmän kuitenkin ehkä kestävyysmielessä. Teen fyysistä työtä ja kuvittelin olevani senkin takia paremmassa kunnossa kuin olenkaan. Jonkinlaista edistymistä on kyllä tämän parin kuukaudenkin aikana tullut, kun olen pystynyt lisäämään painoja jne. Meillä siis vaihtuu tuo treeniohjelma viikottain. Ohjaaja tekee myös voimaharjoittelijoille joka viikolle uuden neliosaisen treenin ja sitä olisi tarkoitus lähteä kokeilemaan kesällä.

Jännä tyyli ohjaajalla jos treeni vaihtuu koko ajan, mutta mikäs minä olen sitä moittimaan. Jos ei ole sen kummempia tavoitteita vielä muuta kuin, että lihasta lisää niin voisit kokeilla lähtee sellaisillä minimaalisilla plussilla liikenteeseen. Jos sitä ylimääräistä kammoksut niin silloin ei kannata mitään överikaloreita vetää koneeseen vaan vähän yli sen +-0 rajan.
6 ateriaa päivässä muutaman tunnin välein :)

Se vaihtuvuus taitaa olla tuossa crossfitissä juuri ideana. Esimerkiksi niin, että aina vedetään leukoja, mutta vähän eri variaatioilla. Tai punnerretaan yhdellä kädellä, käsinseisonnassa yms. Mutta jos katsoo niitä muita, jotka ovat tuolla salilla käyneet pidempään, niin kyllä se vaan taitaa toimia ;) .

Back
Ylös Bottom