Massaa kesäksi! (realistista?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slapy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro!

Vaikka nyt en täysin aloittelija olekkaan, ajattelin tämän alueen olevan juuri passeli tälle pohdiskelulle.

Eli tavoitteena olis saada kroppaan kokoa, ja ehkä jopa näköäkin, kesäkuuhun mennessä. Paino tavoite siinä 78-80 kg. Ylimääräisestäkään ei suurta haittaa olis...

Mistä sitten lähdetään... Ikää 28 vuotta, pituutta 180 cm ja painoa tällä hetkellä n. 72 kg. Taustalla kamppailulajeja ja reilu 2 vuotta vapaaottelua, jonka lopetin about 3 kk sitte ajanpuutteen vuoksi (treeniä 5 krt/viikko + oheistoiminta). Fyysinen kunto kohtuullisella pohjalla, toki tässä laiskotellessa on ehtiny hieman rapistumaan. Rehellistä massaa tässä olen hankkimassa, kohtuu ruipelo kun olen :)

Treeni

Tavote olis saada tosiaan puhtaasti massaa. Voimapuoli on ihan riittävillä kantimilla, tai ainakin pohjaksi luulisi riittävän (kaiken sen circuitin, crossfitin ja kelkan pukkimisen jäljiltä..) Salille on mahdollisuus päästä 2-3 krt viikkoon, riippuen viikosta ja muista pakollista menoista.

Mietin lähinnä ohjelman valintaa, onko 1-jakonen järkevin valinta ottaen huomioon että mahdollisesti 2 kertaa viikkoon pääsee vain salille rymistelemään?

Ravinto

Ravintopuolesta tajuan tässä tapauksessa sen verran, että ylikaloreilla pitäis mennä. Mutta kuinka paljon? Proteiinien ja hiilareiden suhde? Reilusti lisää rasvaa? Aiemmin kun on joutunut tuota painoa tarkkailemaan ja kikkailemaan diettaamisen/tankkaamisen kanssa. Nyt ei enään tuo älytön puntarin tuijottaminen houkuttele.. :) Olen aina ollut kohtuullisen kova syömään, eikä tuo painoa kovin hevillä lähde nousemaan...

Tämä rumba siis on tarkoitus aloittaa ASAP ja salille pääsee ems kuum alusta kun kortti on kädessä. Kiitos jo etukäteen jos joku vaivautuu antamaan näkemyksen (tai pudottamaan takasin maanpinnalle :D)

Huomautuksena vielä etten siis ole eläissäni treenannut kasvattaakseni lihasmassaa, joten niissä asioissa olen totaalinen noob :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ylätalja ei korvaa leuanvetoa. Piste. Voit tehdä leuanvedon lisäksi toki ylätaljaa, jos jää leuanvedossa sarjat lyhyiksi. Leuanveto kehittyy vetämällä leukoja.

Ylätalja ei korvaa leuanvetoa. Piste. Voit tehdä leuanvedon lisäksi toki ylätaljaa, jos jää leuanvedossa sarjat lyhyiksi. Leuanveto kehittyy vetämällä leukoja.

Kiitos tästä huomiosta. Juuri tuota hain, ehottaessa vaihtoa, että tahtoo leuoissa jäädä sarjat lyhyiksi. Taidan siis ainakin alkuun ottaa sekä että, kunnes alkaa tuo leuanveto sujumaan.

Kiitos tästä huomiosta. Juuri tuota hain, ehottaessa vaihtoa, että tahtoo leuoissa jäädä sarjat lyhyiksi. Taidan siis ainakin alkuun ottaa sekä että, kunnes alkaa tuo leuanveto sujumaan.

Kannattaa tehdä lisäksi negatiivisiä leuanvetoja. Eli hyppäämällä ylös ja mahdollisimman hitaasti jarruttelemalla alas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eikö kannattais näyttää kireältä mielummin? kuin että lihakset ei näy vaan on löysä.
mutta varmaa g6 on hyvä massaan

Pitää olla jotain mitä kiristää. Tällä hetkellä ei ole sitä ongelmaa, etteikö lihakset näkyis. Näkyy ja paljon muutaki. Koko vain ei miellytä omaa silmää ja itteni takiahan tässä lihasmassaa olen kasvattamassa. Aikaisemmin kun ei ole juuri voinut noiden painorajojen puitteissa lihasmassa kerryttää, se kun tahtoo painaa liikaa :D

Kun itse aloitin käymään tammikuussa 2011 salilla, mitat olivat 183/72. G6 kahden kuukauden ajan, ja ruokaa tuli syötyä perkeleesti - yleensä joka ruokailulla siihen pisteeseen että tuli huono olo. Mitään kaloreita ei tuolloin vielä kiinnostanut laskea, mutta varmaan sellainen +500kcal tuli vedettyä päivittäin. Kesäkuussa kun oli 6kk treeniä takana, niin painoa oli 81kg. Rasvaa ei ollut kertynyt missään vaiheessa häiritsevästi, vaan kroppa oli pysyny kiinteänä. Eli kyllä tuo on aivan mahdollista :)

Ps. Naama oli kyllä komeasti turvoksissa!

Itse suosittelisin iltalukemiseksi Lihastohtorin treeni osiota ja sieltä erityisesti artikkelit "Maksimaaliseen lihaskasvuun tähtäävän harjoittelun ja ravinnon nyrkkisäännöt" sekä "Kuinka nopeasti lihakset kasvavat kuntosalilla? Osa II". Myös ravinto osiossa on monta mielenkiintoista artikkelia mm. tästä ylensyönnistä ("bulkkaus"). ;)

Zone-sarja -42%
Dodii! Olen tässä nyt opiskellu ahkerasti aihetta ja viikon verran hakenu tuntumaa nuihin G6:sen sarjapainoihin sekä kohtuu löysästi tunnustellu miltä se alkaa maistumaan. Hyvältähän se salilla aina maistuu! :) Tänään siis alkaa tositoimet ja loppuu se tunnusteleminen! Katsotaan mitä kesäkuuhun mennessä saa aikaseksi, motivaatio on ainaki huipussaan.

Kiitoksia kaikille jotka vaivautu vinkkejään jakelemaan.

Hommaa sellainen kuminauha, joka keventää sun painoa leuanvedossa. Sit vedät ne vajaaks jääneet leuat sen kuminauhan avulla. Luulis olevan parempi vaihtoehto ylätaljalle.

Arskalla tulee pomminvarmasti tuloksia. Ruokavaliossa kannattaa kiinnittää huomiota suolan määrään mikä helposti unohtuu kun rupee tankkaamaan kaloripitoisia eväitä. Pekoni, pizza, kebab linjalla saa helposti pahoinvoinnin elimistöön mikä haittaa jaksamista.

Back
Ylös Bottom