Massaa ei vaan tule, missä vika?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Trollaus sikseen Push-Up, back to business!

Aamupalaa ei ehdi syödä? Olen vuosien aivotyön ja lukuisien kalliisti rahoitettujen tutkimuksien jälkeen todennut varsin suositeltavan, jo patentoidun ratkaisun tähän maailmaa piinaavaan ongelmaan:

Herää aikaisemmin :wtf:

"En jaksa. Nukuttaa."

Eikä siinä vielä kaikki! Jos tilaat nyt aikaisemman herätyksen, voit kaupan päälle mennä aikaisemmin nukkumaan!

Nonii eli tohon vähän tarkennusta ku vähän epäselvästi taisin selittää:
-kaikki sanoo että syö jotain ja juo maitoa. mulla menee päivässä joku 1-3 litraa 2% maitoo ja safkan määrä on päivällisellä jumalaton. kaikkee oon yrittäny laittaa suuhun mitä vaan saan ja jossa on ees jotai protskui yms.
-tolla 3 viikolla en todellakaan odottanu mitään tuloksia :D enemmänki kerroin vähän taustaa, että ton voi korjata heti alussa eikä niiku useimmat lukemisieni mukaan vetää nuorena pari vuotta jotain "turhaa" treeniä ennenku alotti kunnon treenaamisen ohjelmalla. Tavotteena olis siis saada seuraavan 7 kuukauden aikana n. 7 kg lisää painoo josta joku about 5kg olis lihaa? Onko liikaa odotettu? Ja siis ku en oo ennen salilla treenannu, enemmänki just perus juoksukuntoo ja vatsoja pitkissä sarjoissa yms.

Kysymyksenä oli enemmänki, että ku oon aina ollu tosi hoikka rakenteelta, niin millasella ohjelmalla sais mahd. paljon lihaa suhteessa rasvan määrään. Kun nyt jo tuntuu, et safka menee rasvana vatsan seudulle, joka näyttää/tuntuu tyhmältä kun on rimpula kädet, jalat ja rinta. Eli SS vai G6?
Kiitos ja anteeksi

Nonii eli tohon vähän tarkennusta ku vähän epäselvästi taisin selittää:
-kaikki sanoo että syö jotain ja juo maitoa. mulla menee päivässä joku 1-3 litraa 2% maitoo ja safkan määrä on päivällisellä jumalaton. kaikkee oon yrittäny laittaa suuhun mitä vaan saan ja jossa on ees jotai protskui yms.
-tolla 3 viikolla en todellakaan odottanu mitään tuloksia :D enemmänki kerroin vähän taustaa, että ton voi korjata heti alussa eikä niiku useimmat lukemisieni mukaan vetää nuorena pari vuotta jotain "turhaa" treeniä ennenku alotti kunnon treenaamisen ohjelmalla. Tavotteena olis siis saada seuraavan 7 kuukauden aikana n. 7 kg lisää painoo josta joku about 5kg olis lihaa? Onko liikaa odotettu? Ja siis ku en oo ennen salilla treenannu, enemmänki just perus juoksukuntoo ja vatsoja pitkissä sarjoissa yms.

Kysymyksenä oli enemmänki, että ku oon aina ollu tosi hoikka rakenteelta, niin millasella ohjelmalla sais mahd. paljon lihaa suhteessa rasvan määrään. Kun nyt jo tuntuu, et safka menee rasvana vatsan seudulle, joka näyttää/tuntuu tyhmältä kun on rimpula kädet, jalat ja rinta. Eli SS vai G6?
Kiitos ja anteeksi

Lihasta? Semmoisella ohjelmalla missä on isoja ja raskaita liikkeitä vapailla romuilla. Keskityt perusvoimatasojen kasvatukseen etkä pumppailuun/jatkuvaan liikkeiden vaihteluun, jos tämän lauseen nyt sisäistät heti, niin sulla ei mene treenivuosia hukkaan heti alussa, mutta toisaalta samoiten käy jos et syö tarpeeksi. Eli romua tankoon tai lisää toistoja aina, mutta ei tekniikan kustannuksella ja hyvää perusruokaa paljon.

Jos oma paino nousee, niin rautakin on kevyempää. Aamupala ehdottomasti mukaan. Nukut 8-10h ja olet lähes katabolisessa tilassa, sitten katkaiset sen tilan vasta joskus päivällä. Ei kauhean otollinen tilanne, jos pitää pattia saada. Mysliä/puuroa/täysjyvämuroja ja maitoa +rahkaa/raejuustoa/kananmunia/heraa aamulla. Aloita pienemmistä satseista, seon vaikeeta alussa kun ei ole tottunu syömään aamusta, mutta hetken päästä on heikko olo aamuisin jos ei saa sapuskaa masuun. Niin ja iltapalaa toki myös, yöksi prodea+rasvaa lihaksille. Ei luulis esim.kananmunien paljo maksavan siellä.

Edit. Jos haluat maksimoida kehityksen, niin laita Hulkille privaa jenkkibulkista. :D

Kiitos kaikille !
Joo oli kyllä tiedossa et jos lihasta haluu, ni mun treenaus ja safkaaminen ei kyl siihen auta. Siks mä tänne tulinki tänne punttisikojen luvatulle foorumille apua pyytämäänkin. Nyt alkaa aamupalaks pari leipää ja litra maitoo + iltapalaks parit leivät, kananmunat ja maidot päälle. Jos voitte ny viel kertoo et kumpi kannattaa alottaa Starting Strength vai Golden Sixi? Porukka ollu vähä molempien puolella ni vaikee sanoo. Ja kuinka kauan sitä "alotusohjelmaa" vedetään? joku puol vuotta ehkä?
Kiitos toistamiseen

Kiitos kaikille !
Joo oli kyllä tiedossa et jos lihasta haluu, ni mun treenaus ja safkaaminen ei kyl siihen auta. Siks mä tänne tulinki tänne punttisikojen luvatulle foorumille apua pyytämäänkin. Nyt alkaa aamupalaks pari leipää ja litra maitoo + iltapalaks parit leivät, kananmunat ja maidot päälle. Jos voitte ny viel kertoo et kumpi kannattaa alottaa Starting Strength vai Golden Sixi? Porukka ollu vähä molempien puolella ni vaikee sanoo. Ja kuinka kauan sitä "alotusohjelmaa" vedetään? joku puol vuotta ehkä?
Kiitos toistamiseen

Itte oon Starting strengthin puolella. Lähinnä sen takia ettei arskan ohjelmassa ole rinnallevetoa ja maastavetoa. Ja vitoset on enemmän mun juttu. Sitä tehdään niin kauan kun tulosta tulee.

Opettele ensin rauhassa liikkeet. Pistä kaveri kuvaileen ja hae tuntumaa lihaksiin. Sitten Starting Strength kehiin. Ja muista juoda punaista maitoa eikä mitään valkoista vettä. Eikä se G6:aan metsään mene, jos siihen päädyt.

Ja vielä sellanen että kannattaa oikeasti laskea ne kalorit mitä päivässä syö. Jos syöt esim. vain kerran päivässä kunnolla niin päivittäinen kalorinsaanti saattaa hyvinkin jäädä vähäiseksi kulutukseen nähden. Pidäs ruokapäiväkirjaa parilta päivältä ja postaa tänne paljonko tuli kaloreita :rolleyes:

Aamupala ei ole tärkeä kuin siinä tilanteessa kun ei saada päivän aikana muuten syötyä tarpeeksi. Sinun tilanteessasi asia on ilmeisesti juuri näin, joten ihan miltä tuntuu. Jos luulet muuten pystyväsi lisäämään ruuan määrää, niin ei sillä aamupalalla varsinaista funktiota ole, varsinkaan jos et ole aamulla nälkäinen.

Muutenhan lääke on yksinkertainen: lisää ruokaa

Senverran aamupalasta, että olet tuota ennen yön syömättä, tai ainakin suurin osa meistä on. Eli kyllä silloin jotain kunnollista pitäisi syödä. Ottaa vaikka sen heradrinkin jos ei oikeasti saa muka mitään alas. Siihen sitten hiljakseen kylkeen vaikka pari banaania ja kohta huomaa ettei aamu lähde käyntiin ilman syömistä.

Hankalaa se on kahdella aterialla päivän kaloreita mättä, eikä siinä ole järkeäkään. En mä tosin oikein näe tavan tallaajalle järkeä 7 kertaa päivässä syömiseenkään. Kyllä 4-5 ateriaa riittää kun vaan syö kunnolla ja kunnon tavaraa. Päälle voi sitten napata vaikka herajuoman vielä niin saa sen yhden "aterian" lisää.

Mä en ota kantaa noihin ohjelmiin kummemmin. Starting Strenghtiä on kehuttu, mutta ihan yhtä hyvin joku perus kolmijakoinen toimii. Ihan sama kunhan nuot isot pääliikkeet on mukana ja niitä myös tehdään säännöllisesti.

Senverran aamupalasta, että olet tuota ennen yön syömättä, tai ainakin suurin osa meistä on. Eli kyllä silloin jotain kunnollista pitäisi syödä. Ottaa vaikka sen heradrinkin jos ei oikeasti saa muka mitään alas. Siihen sitten hiljakseen kylkeen vaikka pari banaania ja kohta huomaa ettei aamu lähde käyntiin ilman syömistä.

Rasvanpolttohan tehostuu sen mukaan, mitä pidempi aika on edellisestä ateriasta. Itse haluan ottaa siitä kaiken irti ja ajoittaa ensimmäisen aterian vasta päivän touhuamisen päälle. Mutta noudatan muutenkin IF-ateriarytmitystä (pätkäpaasto), joten en ole paras esimerkki kaikille. Enkä muuten ymmärrä, miksi päivän käyntiin lähteminen pitäisi ehdollistaa tieten tahtoen tuon aamupalan suhteen? Mikäli ruokahalu riittää kaloritavoitteiden täyttämiseen myöhemmin, niin en näe väkisin syömisessä järkeä

Hankalaa se on kahdella aterialla päivän kaloreita mättä, eikä siinä ole järkeäkään.

Jälleen kerran: järkeä siinä on silloin, jos se tuntuu hyvältä

Back
Ylös Bottom