Massa ja läski.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä pitkästä aikaa alottelemassa treenausta ja ajattelin kysyä että kannattaako ensin dieetata läskit pois, vai alkaa tekeen suoraan massa treeniä ja hävittää läskit sitten joskus? :D

Kannattaa aloittaa koko kroppa 2-3 kertaa viikossa treenillä ja totutella/opetella treenaamaan ja syömään oikein. Sitten asetetaan tavoitteita, joiden mukaisiksi treeni ja ravinto muutetaan.

Vetelet ne ylimääräiset ihrat pois, kun et niitä kuitenkaan lihakseksi voi muuttaa. Se on sitten helppo ns. " puhtaalta pöydältä " lähteä liikkeelle. Näkee, että tuleeko sinne mitään, kun on hieman kireämpi. Alat juoksemaan aamulenkkejä ja pistät ruokapuolen kuntoon.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Juuri näin, varsinkin jos sulla on pitkä trenitauko alla niin sarjapainot varmaan nousee jonkun aikaa vaikka vetäisit miinuskaloreilla kun hermosto alkaa herkistymään (vai mikä se oikea termi nyt olisikaan). Eli siis motivaation luulisi pysyvän korkealla koska sarjapainot ei ainakaan laske.

Aloitat treenaamisen kovaa, vaikka 4 kertaa viikossa. Rasvaa todennäköisesti palaa siinä sivussa, kun aloitat kovaa treenaamisen ja poljet kuntopyörälläkin joka treenissä. Aika turhaa dieettailla ensin, sitten alkaa kasvattamaan massaa ja hankkia samat läskit takaisin.

Mitä itse tekisin toisin nyt:
-Ensin treeniohjelma kohilleen
-Ruokapuoli samantien kuntoon (niin että paino ei pahemmin laske/nouse)
-Aerobisen aloittaiminen (pikkuhiljaa tehoa ja kertoja lisää)
-Itseä häiritsevät fläsät pois
-Maltillista painon lisäystä ilman turhaa massaa ja silavaa

Mulle ainakin oli turhauttaa kun 10 kilon lisäyksen ja sitä seuranneen pudotuksen jälkeen muutos olikin paljon odotettua pienempi.
Nyt teen toisin päin eli ensin silavat pois ja sitten maltillisesti plussalle ja tarkkailen ettei homma lähde käsistä.

Snoopie sanoi:
Aika turhaa dieettailla ensin, sitten alkaa kasvattamaan massaa ja hankkia samat läskit takaisin.
Aika turhaa raahata niitä ylimääräsiä mukana ja vetää lopuks vuoden dieetti ;)

Itse lähden (Timban hyvillä vinkeillä) vetämään seuraavalla tavalla. (treeniä tauon jälkeen on nyt n. kolme viikkoa takana ja ylimääräistä on jonkin verran vatsanseudulla). Seuraavan kuukauden vedän maltillisesti plussalla, siitä seuraavan miinuksella, sitten taas plussalla ja sitten miinuksella "tarvittavan ajan" eli niin kauan, että saa fläsät pois. (tavoite olla rantakunnossa maaliskuun lopulla)
Sen jälken lähden kokeilemaan kuukausi plussalla, pari viikkoa miinuksella sykliä.

Olen vakaasti sitä mieltä että massaa voi kasvattaa samanaikaisesti kun polttaa rasvaa. Se vaatii paljon (puhdasta) ruokaa ja paljon aerobista ja paljon omistautumista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
kysäisen nyt tässä tämän kun ei mitään järkea ole alottaa uutta thrediä tästä;

kuinka paljon on hyötyä 10 min kuntopyörästä kovalla temmolla joka treenin jälkeen?
käyn salille noin 4-5 krt/vko ja mahaa voisi pienentää ;)
ruoka puoli on paljon terveellisempi kuin ennen ja leivät jätetty illalta pois ja tilalle rahkaa/raejuusto.

ja tuon kuntopyörä jutunpäätteksi vedän noin 3 spurtin HIITin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom