MULTI Mass Effect 3

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lomax
  • Aloitettu Aloitettu
On vain niin mahtava geimi ettei mitään. Mut tää vaatii ehdottomasti videotykin ja kunnon soundit, niin pääsee kunnon fiilikseen. Jumalauta kun jyrähtää aina kun painaa Mass relaystä läpitte. Lätyn vaihtaminen ketuttaa kanssa vähän täällä.

Mikähän läppä tuo homojuttu oikein oli? Erikoinen valinta dialogiin.
 
Aika typerä ratkaisu muuten että tästä on otettu tuo holster ominaisuus pois käytöstä kokonaan! Aiemmissa tuli aina jotenkin "aidompi" fiilis kun tulitaistelun jälkeen pystyi pistämään aseen pois käsistä ja kuljeskella normaalisti. :face:

Muuten kyllä on vaikuttanut todella mahtavalta peliltä tähän asti! Holsterin poistamista en vaan tajua kun eihän se ole keltään pois jos se olisi siinä säilytetty? :D

Konsoleissa ei riittänyt muisti animaatioon...
 
Itseäkin vituttaa tuo levyjen vaihto, etenkin kun peli on kuitenkin asennettuna kovolle. Miksiköhän se tässä on toteutettu noin, kun ME2 ei kuitenkaan isompaa levyrumbaa vaatinut, vaikka siinäkin se 2 levyä oli.

Se, että holster toiminnon puuttuminen johtuisi konsolien muistin loppumisesta on paskapuhetta. Aivan varmasti olisi ollut mahdollista tuohon koodata jos olisivat halunneet (ei tämän engine niin isosti ME2:sta poikkea) ja mikään ei olisi estänyt laittamasta sitä PC versioon, jos kerran olisi ollut muistista kiinni.

edit:
Mulla on aika lailla erilainen kokoopano kuin Mikellä, mutta kyllä se vaan silti toimii ;)
Itsellä 46" Full HD töllö ja Turtle Beachin X41 kuulokkeet.

Noi Turtlen kuulokkeet toimii myös erinomaisesti tässä ja komealta kuulostaa Mass Relayt. Paras puoli näissä kuulokkeissa on kuitenkin se, että ihan kaikki äänet erottuu, siis myös kaikki hiljaisemmat taustaäänet, jotka monilla vehkeillä jää kuulematta.
 
Tuo manuxin muistijuttu oli varmaan tarkoitettu vitsiksi? :D Olihan tuo holsteri ME2:sessakin ja sekin tehtiin konsoleille. Mutta en tosiaan tiedä mitä ovat ajatelleet kun ovat sen pois jättäneet.

Nyt on 7h pelailtu ja ai että näyttää/kuulostaa/tuntuu mahtavalta! :)
 
Tuo manuxin muistijuttu oli varmaan tarkoitettu vitsiksi? :D Olihan tuo holsteri ME2:sessakin ja sekin tehtiin konsoleille. Mutta en tosiaan tiedä mitä ovat ajatelleet kun ovat sen pois jättäneet.

Nyt on 7h pelailtu ja ai että näyttää/kuulostaa/tuntuu mahtavalta! :)

Ei, kyllä tuosta muistijutusta luki muuallakin, kun just eilen sitä googlettelin. Vitsiltä se kuulostaa, mutta ilmeisesti sen on joku devi jopa selityksenä heittänyt tuolle poisjätölle...
 
Ei, kyllä tuosta muistijutusta luki muuallakin, kun just eilen sitä googlettelin. Vitsiltä se kuulostaa, mutta ilmeisesti sen on joku devi jopa selityksenä heittänyt tuolle poisjätölle...

Okei! :wtf:

Hei tiedättekö muuten että mikäs tarkoitus tuossa tähtikartastossa noilla vilkkuvilla reapperi aluksilla on? Onko niissä järkevintä käydä ensin? Eli onko sielä esim jotain aikarajaa menossa tms kun joku jossain foorumilla kerran mainitsi että tässä on sivutehtäviä mennyt pilalle kun ei ole ehtinyt ajoissa..
 
Ei mulla ainakaan ole vielä mennyt mitään sivutehtäviä pilalle, enkä ole törmännyt aikarajoihin. Reaperien kuvat galaxy mapilla vain tarkoittaa, että skannaus systeemissä tuo niitä nopeasti paikalle mutta eipä ne kauheasti sitä skannausta hidasta. Pyörii vaan ympäriinsä aurinkokunnassa ja skannaa samalla kun ajaa niitä pakoon. Kun pakenee local group -mappiin niin tulee heti takaisin ja reaperien aloituskohta on resetoitunut. Lentää vaan suoraan löydön luokse ja niin kauan kuin skannaat tai lataat polttoainetta, niin aika ei kulu aurinkokuntakartalla.

Polttoaineen rajattu määrä ja tankkauspaikkojen vähäisyys lähinnä vituttaa.
 
Tutkin vähän lisää tuota multiplayerin merkitystä ja varsinainen pointti taitaa olla tässä:
Once your multiplayer character reaches level 20, you can choose to "Promote" them. It's a bit comparable to the Call of Duty series' "Prestige" system, in that your multiplayer level is then reset to 1, and you level up again to repeat the process.

Promoting imports them into your single-player game as a "War Asset" which goes towards increasing your Galactic Readiness score. This functionality is what BioWare designed in order to have multiplayer affect your single-player game.
 
Heh, alkuun meinasin, että ei tuota multiplayeriä paljon jaksa pelata, mutta kyllä sitä näyttää jaksavan :D
Nyt on mun Drell Adept level 18, kun MP hahmon saa levelille 20, niin sitten pitäisi pystyä siirtämään se kampanjan puolelle assetiksi.

Readiness level kaikilla alueilla nyt 100% ja se tippuu ilmeisesti vain 1% päivässä (jos siis ei päivän aikana pelaa yhtään MP matsia), joten ns. kova työ on nyt tehty.
 
Laitetaan tämä oikeaan ketjuun. Kävin silmät ristissä kirjottelemassa tuohon UFC 3 - ketjuun. :D

Onhan tää juuri sellanen mitä Mass Effectin pitääkin olla. Mulla ei ole mitään napisemista mistään.
Ainoastaan tehtävänkuvaukset voisivat olla hieman selkeämpiä ja jäsennellympiä.

Otin tuossa videota random kähinästä. Videossa ei ole mitään spoileria. Ainoastaan näkyy ne 2 hahmoa, jotka on tällä kertaa mukana sotimassa.
Imo diggailee pelistä kyllä kyNpillä!

Nauttikaahan nahinasta:

http://www.youtube.com/watch?v=ei6hbRpYrAk
 
^Lisäänpäs vielä
http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/9727423/1 luettuani tätä threadia, tulinkin toisiin aatoksiin. Nimittäin asiat mitä tuossa mainitaan käy järkeen monellakin tavalla. Tämä twitter viestikin vaikuttaa mystiseltä: Michael Gamble ‏ @GambleMike
"Hardest. Day. Ever. Seriously, if you people knew all the stuff we are planning...you'd, we'll - hold onto your copy of me3 forever. " Muutenkin Biowaren kirjoittajat ovat kirjoitelleet, että älkää poistako tallennuksianne.
 
Hieno peli, ei voi muuta sanoa! Hyvä lisäys ollut Shepardin ketterämpi liikkuminen, mutta toisaalta myös välillä vituttaa tiukoissa tilanteissa suojaan hakeutuminen ku kaveri heittelee vaan kuperkeikkoja. Muuten ei kyllä mitään moitittavaa. Pelikellossa 12h, joten alussa vielä ollaan :)
 
Pelin läpäisseille *SPOILERIVAARA*
Ymmärsinkö oikein, mutta kuoliko Shepard siinä lopetuksessa, kun Crucible laukaistiin ja se pyyhkäisi kaiken altaan tuhoten mass relayt? Ainakin Joker, Ashley ja Tali laskeutuivat kiltisti (ilmeisesti) maapallolle ennen lopputekstejä. Lopputekstien jälkeen peli heitti saveen, joka oli ennen Cerberus-tukikohtaan hyökkäämistä.
 
Pelin läpäisseille *SPOILERIVAARA*
Ymmärsinkö oikein, mutta kuoliko Shepard siinä lopetuksessa, kun Crucible laukaistiin ja se pyyhkäisi kaiken altaan tuhoten mass relayt? Ainakin Joker, Ashley ja Tali laskeutuivat kiltisti (ilmeisesti) maapallolle ennen lopputekstejä. Lopputekstien jälkeen peli heitti saveen, joka oli ennen Cerberus-tukikohtaan hyökkäämistä.
Tuli pelattua ME3 nyt läpi ja lopun avaruustaisteluanimaatio on upean näköistä :) Sitä kaipasikin, kun ainoa samaa luokkaa oleva juttu on ME1:ssä Sovereignin hyökkäys Citadelille.

- vaikka peli on hieno ja hyvä, niin toi lopetus kyllä tökkii ja kunnolla. Paragon pelillä vaivalla luotu rauha Quarian-Geth -tuhotaan, kun ainoa vaihtoehto jättää Shepard henkiin tappaa kaikki synteettiset - myös Gethit ja EDI:n. Miksi kummassa ne nyt piti wipettää perkele?!?!?

- Rachnien olemattomuus kolmosessa vähän vituttaa, olisin mielelläni nähnyt ne vähän isommassa roolissa. Tosin kuningattaren vapautumisesta on vain kolme vuotta, että ei kai siinä ajassa vielä ihan sivilisaatiota rakenneta ennalleen :D

- Quarianin ja Gethien rauha Rannochilla on mun mielestä pelin parasta antia juonellisesti ja loogisesti.

- Loppuratkaisun surkea logiikka: "Reaperien olemassaolo ja toiminta perustuu siihen, että Citadel-tekoäly ei tykkää orgaaniset-synteettiset konflikteista ja on päättänyt, että se luo massiivisia tappokoneita, joihin säilötään orgaanisten sivilisaatioiden ominaisuudet sotimalla ja tappamalla kokonaiset sivilisaatiot". WTF?! Loogisemmalta tuntuu toi ME2:n juonipaljastus, josta oletin, että Reaperit olisivat valloilleen päässyt tekoäly, joka luulee tekevänsä orgaanisille olennoille palveluksen jauhamalla ne murskaksi ja luomalla samalla kyberneettisiä olioita ja samalla lisääntymällä. Borg -tyyliin: "annamme teille täydellisyyden halusitte tai ette".

- Miksi loppuratkaisuissa Mass Relayt eivät räjähdä samalla lailla kuin Arrivalissa - tuhoten koko aurinkokunnan? Tai vihdoin, kun on saanut esim. Talille planeetan takaisin, niin se jää loukkuun aurinkokuntaan ja varmaan kuolee sinne nälkään, kun sillä on se joku vitun dekstroamina-dna juttu - ja Garrus kanssa. Puhumattakaan kaikista muista siirtokunnista...

- Shepard kuolee kahdessa loppuratkaisussa, myös siinä synteesissä ikävä kyllä. Pakko saada messias -loppuratkaisu?

- Pelistä puuttuu mun mielestä myös huonoin mahdollinen loppuratkaisu: "Hyökkäys menee persiilleen ja kehittyneet orgaaniset rodut jauhetaan puuroksi ja niistä rakennetaan Ihminen, Asari, Salarian, Quarian, Turian etc. Reapereita" :D

- Vituttaa myös ne kaikkien loppujen lähes identtiset animaatiot ja se lopputarina. Blaah...

- Eikä mitään EDES tekstipohjaista kertomusta mitä tapahtui ME3:n jälkeen...

Ja sitte vielä kuva piristykseksi:

http://filesmelt.com/dl/Big_list_of_copy.jpg
 
Tuli pelattua ME3 nyt läpi ja lopun avaruustaisteluanimaatio on upean näköistä :) Sitä kaipasikin, kun ainoa samaa luokkaa oleva juttu on ME1:ssä Sovereignin hyökkäys Citadelille.

[/URL]
Kannatta lukea tämä linkkiä, minkä pistin aikaisemmin: http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/9727423/1 Siinä vähän spekulaatiota tuosta lopusta jne. Linkki siis sisältää spoilereita.

Muutenkin lopun epäloogisuudesta ja huonoudesta on puhuttu paljon biowaren foorumeilla paljon(!), sillä lopussa oikeasti omat valinnat ei vaikuta oikeastaan paskan vertaa. Puhuttu on myös paljon, että tuo ei ole vielä se oikea loppu ja on tulossa jotain dlc:tä/lisäosaa sitä varten.

Sitten Lomaxille:

Shepard ei kuole, jos päätät tuhota Reaperit. Se näkyy secret endingissä, missä Shepardin näkee vetävän henkeä jossain romukasassa. Tästäkin on paljon spekulaatiota ja on puhuttu, että koko citadel loppuhässäkkä olisi hallusinaatiota ja Shepardi olisi ehkä indoktrinoitu Harbingerin toimesta ja Yrittäisi saada Shepardin valitsemaan reapereiden eloon jättämisen. Eli siis vaihtoehdot synteesi ja hallitseminen. Lisää löytyy tuossa linkissä, minkä laitoin ylemmäksi
 
Kannatta lukea tämä linkkiä, minkä pistin aikaisemmin: http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/9727423/1 Siinä vähän spekulaatiota tuosta lopusta jne. Linkki siis sisältää spoilereita.

Muutenkin lopun epäloogisuudesta ja huonoudesta on puhuttu paljon biowaren foorumeilla paljon(!), sillä lopussa oikeasti omat valinnat ei vaikuta oikeastaan paskan vertaa. Puhuttu on myös paljon, että tuo ei ole vielä se oikea loppu ja on tulossa jotain dlc:tä/lisäosaa sitä varten.

Sitten Lomaxille:

Shepard ei kuole, jos päätät tuhota Reaperit. Se näkyy secret endingissä, missä Shepardin näkee vetävän henkeä jossain romukasassa. Tästäkin on paljon spekulaatiota ja on puhuttu, että koko citadel loppuhässäkkä olisi hallusinaatiota ja Shepardi olisi ehkä indoktrinoitu Harbingerin toimesta ja Yrittäisi saada Shepardin valitsemaan reapereiden eloon jättämisen. Eli siis vaihtoehdot synteesi ja hallitseminen. Lisää löytyy tuossa linkissä, minkä laitoin ylemmäksi

Maailman paskoin ja laiskoin pelastusyritys, jos tulee lisäosa missä "oho, aikaisempi olikin unta, jospa reset nappia painaen
 
Maailman paskoin ja laiskoin pelastusyritys, jos tulee lisäosa missä "oho, aikaisempi olikin unta, jospa reset nappia painaen

Voipi olla, mutta mielummin niin kuin tämä paska, mikä nyt on. En vaan voi käsittää tätä lopetusta. Kaduttaa jo nyt, että menin lopettamaan tämän pelin olisi pitänyt jättää kesken.
 
Voipi olla, mutta mielummin niin kuin tämä paska, mikä nyt on. En vaan voi käsittää tätä lopetusta. Kaduttaa jo nyt, että menin lopettamaan tämän pelin olisi pitänyt jättää kesken.
Meikällä on onneksi lisäosien varalle vielä viisi eri Shepardia odottamassa :D Mä tosiaan toivon, että tuo loppu tullaan vielä fiksaamaan jotenkin.
 
Back
Ylös Bottom