Moro. Onkos hyviä konsteja (kokemusta) miten masennuksen näivertämän miehen saisi takaisin puntille?
Hei! Ompa hyvinkin, itse olen toipunut masennuksesta ja voin kertoa että ei se helppoa ollut. Tuona aikana en tosiaan jaksanut reenata, juosta tms. ja rupsahdin ihan 10:llä. Nyt olen taas alkanut piestä itseäni bodaamalla, voimailemalla, juoksemalla ja pyöräilemällä.
Mulla motivaatio oli juuri siinä, että tää mun takiani ei kenenkään muun takia tehty. Silloin aloin taas saada voimia takaisia ja usko pois, että masennuksen jälkeen on paikat jumissa ja heikkona.
Urheilu on hyvä ottaa elämän tapana - siihen voi purkaa itseään niin hyvässä kuin pahassa. Kun vituttaa ja puntti ei kulje, niin kokeile jotakin muuta. Kun salille ei jaksa vääntäytyä, niin hommaile painoja kotiin - punnerra jne. Lenkkeilyyn saa purettua turhia huonoja olojaan todella hyvin.
Eli: Siis, toisinaan kun ei kulje, niin ei kulje. Ei pidä pakottaa tekemään juuri sitä - vaan, varsinkin masennuksessa - on syytä vain levätä riittävästi ja ainakin mulla aerobinen liikunta ( juokseminen lisäpainoilla , pyöräily, sauvakävely lisäpainoilla ) auttoi.
Ja muista ne Omega-3:t !!!
Ja sitte se: jos on hyvä reeni porukka, niin se on sitä jotakin. Toivottavasti tästä oli sulle jotakin apua... siis tiedän tosiaan kokemuksesta ton masennuksen. =)