BB PRO Martin Kjellström

Hulkki sanoi:
koska esimerkiksi Sivulla 8 joku kohtuullisen hehkeä ruotsalaisblondi pistää onnentoivotukseksi oman kuvansa.
[/SIZE] :D

Olenkohan minä ainoa jonka mielestä tuota kuvaa on kyllä shopattu jonkun verran. Toki meikillä ja värillisillä piilareilla saadana jotain aikaan, mutta eipä ne nyt ihan tuollaista jälkeä tee. Tai sitten valaistus vaan hämää.

Andy sanoi:
Mikä foorumi tuo Hulkin postaama mesta oikein on? Ihan perustreenarijamppojen foorumi vai kisailijoiden? Tuntuu vaan et aidan (lue:lahden) takana on kaikki vihreämpää! Ei ruattissa pelkästään kauniita naisia, vaan myös avattarien perusteella on pojilla pihviä ja tiukkuuttakin pirusti...
Jep, samaa katselin itsekin. Kokonaisuudessaanhan kehonrakennus- ja bodyskene on Ruotsissa IMO paljon paremmalla mallilla; kilpailuja on useampia ympäri vuoden ja kilpailijoiden määrät ovat korkeampia, tosissaan hommaa harrastavien määrä tuntuisi olevan paljon suurempi kuin Suomessa koska kynnys kilpailla on alhaisempi.

Exhale on äärimmäisen asiallinen foorumi, jolla kirjoittelee uskomattoman moni keho,bf ja af kilpailija.reilulla hengellä ja pelillä. Kaikkia kannustaen, ketään lyttyyn haukkumatta. Toisaalta noita hulkin mainitsemia jävligt grym ja himla kul kommentteja on sit 64 sivua vähintään.Kilpailuja on monia
esim. Nyt 30.4 ja 1.5 exhale weekend västerååsissa(mukana nutrition outlet gp,josta overall voittajalle pamahtaa pro kortti)
14-15.5 Fitness festivalen sisälteän vårpokalenin
Kesällä on af kahinoita
syksyllä on Sm, decempercupen ja luciapokalen(fitnessfestivalenien yhteydessä)
Että lihasoppia keitetään :) Muutoinkin voi sanoa, että koko kehokulttuuri on rajan takana paljon meitä edellä. Kisoja piisaa, kilpailijoita piisaa, alan putiikkeja piisaa. saleja piisaa ja reenaajia piisaa. :)Henki ja meininki on todella mukavaa! Kun vertaa suomeen, ni täällä tutut yleiset kyräilyt ja kateudet ei oo nii huipussaan. Mukava uus tuttavuus on KALORI! ravintola, josta saa mielettömän hyvää body safkaa. Ku lahden tuolle puolelle eksytte, ni käykää ihmeessä nauttimassa hyvästa ruuasta :kuola: On ollut tapana käydä katsomassa naapurin kisoja, että jos kiinnostusta löytyy ni pistelkää privaa, mennään kimppakyydillä joskus. :)

...ja roinaajia piisaa. Muistan lukeneeni aikoinaan jostain ruåttalaislehdestä, että lukioikäisistä ruotsalaispojista parikytä prossaa on vähintään kokeillut aineita. Siis KAIKISTA pojista, ei treenaavista! Uskokoon ken haluaa.
Suomalainen kateus ja kyräily kunniaan!!

Mutta Kalori pitää ehdottomasti käydä tsekkamassa parin viikon kuluttua. Jos sitä vaikka olis Stokiksessa kerrankin ilman promilleja... :hyper:

Misanthrop sanoi:
...ja roinaajia piisaa. Muistan lukeneeni aikoinaan jostain ruåttalaislehdestä, että lukioikäisistä ruotsalaispojista parikytä prossaa on vähintään kokeillut aineita. Siis KAIKISTA pojista, ei treenaavista! Uskokoon ken haluaa.
Suomalainen kateus ja kyräily kunniaan!!

Kuulostaa AIVAN liian uskomattomalta prosenttiosuudelta, ei varmuudella voi olla totta. Mikäli asia todellakin olisi noin, olisi asiasta varmuudella noussut Ruotsissa (ja täälläkin) aikamoinen haloo kansanterveys- yms. argumentteineen. 2 prosenttia lukiolaisista voisi olla lähempänä totuutta noin realistisesti puhuttaessa.

Pahimmanlaatuista skeidaahan tuo varmasti onkin.
Olen kuitenkin saanut sellaisen kuvan, että Ruotsin bodyskenessä tää hardcore-meininki on suositumpaa kuin meillä, ja tämä varmasti lisää myös lieveilmiöitä.

Hyvä ja kivinen fysiikka ruotsin jampalla.

Annie Starkilla on liikuttavan positiivinen (ja täysin virheellinen) kuva ruotsalaisesta bodiskenestä, mitä tulee hengen reiluuteen ja mukavuuteen. Ruotsalainen kateus ja selkään puukottaminen ovat aivan omaa luokkaansa suomalaisiin vastaaviin verrattuina, niin myös bodialalla. Ikinä en ole tavannut toisista ja nimen omaan omanmaalaisista kehonrakentajista niin paljon paskaa puhuvia hemmoja kuin Ruotsissa.

Olen ollut ruotsalaisten kanssa tekemisissä 1970-luvun lopulta saakka (olin ekaa kertaa PM-kisoissa tuomarina Oslossa vuonna 1978, ruotsalaiset jylläsivät jo silloin kovasti). Olen kuulunut aikanaan hetken voimissaan olleen pohjoismaisen liiton hallitukseen (pääaiheena paskanjauhanta, ei mitään päätöksiä koskaan) ja toimin mm. 1980-luvulla vierailevana tuomarina Ruotsin mestaruuskilpailuissa muiden ulkomaalaisten tuomarien kanssa estämässä räikeimpiä kotiinpäinvetoja. Erilaisissa liikesuhteissa olen ollut ruotsalaisten kanssa vuodesta 1982.

No, nuo 1980-luvun vuodet olivat vielä aika neitseellisiä, viimeiset 15 vuotta bodaus on ollut melkoinen bisnes Ruotsissa, joten suurimmat kusetukset (alalla useitakin miljoonien kruunujen välistävetoja ja veropetoksia ym.) ja jallitukset liittyvät tietenkin liiketoimiin. Niistä ei sen enempää tässä, ehkä joskus "muistelmissa". Ruotsin liittoa on taas viime vuodet vetänyt milloin minkinlainen despootti, joka on päätehtävänään yrittänyt (tosin turhaan) laittaa kapuloita erityisesti dynamon lailla ja mielensä mukaan maan bodipiirejä pyörittävän Ove Rytterin rattaisiin. Tiettyjen kilpailijoiden suosiminen ja tiettyjen dissaaminen on lisäksi ollut maan tapa.

Kuulostiko melkein siltä, kuin olisin kuvaillut Suomen tilannetta...

Yes, ole vain varovainen niiden svedujen kanssa, ettei tule pettymyksiä. Sinun kuuluukin olla positiivinen, en sinua missään tapauksessa halunnut holhota.

Kaiken negatiivisen jälkeen todettakoon kuitenkin, että ala (harrastajamäärät, kovatasoiset kilpailijat, kilpailujen määrä, alan julkaisut, urheiluravinnebisnes etc.) on Ruotsissa joka tapauksessa valovuosia edellä Suomea. Meillä on esittää vain yksi kovempi yksikkö, ja se on www.pakkotoisto.com.

Misanthrop: -tein viime vuonna esitelmän doping aineista(opiskeluihini liittyen) ja silloin löysin jonkun ruotsalaisten tekemän tutkimuksen jonka mukaan 15-18vuotiasta ruotsalaispojista 4,5% käyttää anabolisia steroideja muuhun kuin lääkinnälliseen tarkoitukseen. Olisiko ollut vuodelta -99 tämä tutkimus...

risumies sanoi:
Misanthrop: -tein viime vuonna esitelmän doping aineista(opiskeluihini liittyen) ja silloin löysin jonkun ruotsalaisten tekemän tutkimuksen jonka mukaan 15-18vuotiasta ruotsalaispojista 4,5% käyttää anabolisia steroideja muuhun kuin lääkinnälliseen tarkoitukseen. Olisiko ollut vuodelta -99 tämä tutkimus...

Voipi olla. Muistan kuitenkin lukemani jutun nimenomaan sen pöyristyttävän suuren prosenttiluvun vuoksi (mihin en kyllä uskonut silloinkaan..). Mikäli tuo 4,5 alkaa olla lähellä totuutta, niin huolestuttavan suuri on sekin, varsinkin kloppien ikään nähden.

Sitten vielä
:offtopic: Jounille:
Jätä ihmeessä ne lainausmerkit muistelmien ympäriltä pois ja pistä kone naputtamaan. Olen itse seurannut alaa 80-luvun lopulta Bodaus-lehden ajoistasi lähtien ja päässyt harrastuksen alkuun Tukosen Mikon treenikuvia väijymällä..
:D
En varmasti ole ainoa, joka lukisi mielellään tarinaa kehonrakennuksen lähihistoriasta, suomalaisesta näkökulmasta kirjoitettuna.

Kyllä minä ainakin tässä vaiheessa olen vielä ihan huumorilla puhunut "muistelmista", tulee täällä Pakkiksellakin kirjoitettua liian kärkevästi ja paasaavasti kommentteja nuorten kirjoituksiin. Pahoittelen, jos joku on joskus loukkaantunut.

Alasta pitäisi tietysti kirjoittaa, kyllä se sen jo ansaitsee. Jorma Rädyn omilla sivuillaan kirjoittamat muistelot ovat olleet aika kivat, Jorma on niin läpeensä herrasmies, ettei kirjoita juuri mitään negatiivista. Minä haluaisin kuitenkin kertoa true storyn suomalaisesta bodauksesta, mutta se pitää sisällään hirveän paljon kaikkea huonoakin. Täytyy miettiä tuota näkökulmaa, varsinkin kun joutuisi kirjoittamaan vielä toimivista ja elävistä henkilöistä. En halua kenellekään mitään pahaa, mutta mitään lässynlässyn juttujakaan en ryhdy kyllä väsäämään.

Kun nyt olen lukenut useaan otteeseen esimerkiksi Boogien muistelmia, olen tosi pettynyt siihen, että kirja on ihan täynnä asiavirheitä. Lisäksi kieliasu on äärimmäisen heikkoa, erilaiset rinnastusvirheet ja suvun ja luvun virheet seikkailevat sivuilla todella räikeästi. Helppo on alan ulkopuolisten lajille naureskella, kun tuollaisia kirjoja julkaistaan. Sydänystäväni Boogien takia olen tästä pahoillani, hän olisi ansainnut itsestään paremman kirjan.

risumies sanoi:

Tästäkin on ollut jonkin verran puhetta täällä, ja aika moni taisi sanoa, että jos nuo kyselyt pidetään koko luokan kanssa yhtaikaa, niin hyvin usein käy niin, etenkin jätkäporukan kanssa, että joku "keksii", että laitetaas pojat kaikki pahimmat mahdolliset vaihtoehdot kaikkiin kysymyksiin.

Ihan käytännön kokemusta on tästä jokunen vuosi sitten yläasteella, kun juuri tehtiin jotain tuollaista terveyskyselyä, niin joku tietysti sai tuon päähänsä, ja kaikki tietysti seurasivat iloisesti perässä :rolleyes:

Jouni, oikein toivoisi että hakisit huoltajuutta ;) No ei vaan vakavissaan ni neuvot ja varoittelut on aina tarpeen, on meinaan tullu tuo nokka sen verran useesti poltettua, että kohta kytee koko kropassa. Että ei suinkaan tääl päin loukkaannuta, päinvastoin. Äärimmäisen hyvä, että asioista kertoilee usea ja vielä eri kantilta ja näkökulmasta. :) Että ingen fara ;)

Back
Ylös Bottom