Marinoitu/marinoimaton kana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

May

Ikä
44
Ihmettelin tossa Sittarissa käydessäni, miksi marinoimattomat (ainaki Kariniemen) kanan rintapalat on kilohinnaltaan kalliimpia ku marinoidut?? Yleensä oon ostanu natun vaihtoehdon ku kuvitellu että marinaadi nostas kaloreita reippaasti, mut ku tutkailin ravintosisltöä lähemmin, niin marinoidun kalorimäärä oli jopa alhasempi (?!) ja rasvaprossakin on molemmissa sama. Mihin toi hintaero oikee perustuu?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liha maksaa, ei se maustettu ja värjätty vesi.

E: jees eli aivan, kilossa marinoitua kanaa on vähemmän lihaa kuin kilossa pelkkää kanaa.

May sanoi:
Ihmettelin tossa Sittarissa käydessäni, miksi marinoimattomat (ainaki Kariniemen) kanan rintapalat on kilohinnaltaan kalliimpia ku marinoidut?? Yleensä oon ostanu natun vaihtoehdon ku kuvitellu että marinaadi nostas kaloreita reippaasti, mut ku tutkailin ravintosisltöä lähemmin, niin marinoidun kalorimäärä oli jopa alhasempi (?!) ja rasvaprossakin on molemmissa sama. Mihin toi hintaero oikee perustuu?

Grammamäärät on samoja, mutta marinoidussa on se marinaadi mukana, joten siinä on vähemmän kanaa.

Edit: Itsekin olen elänyt siinä uskossa, että marinadissa olisi hirveästi rasvaa (omatekemissäni ainakin on). Kai ne kaupan marinadit on sitten jotain maustettua vettä lähinnä.

Eikös kanat ym lihat marinoida siinä vaiheessa, kun ne viimeinen käyttöpäivä alkaa lähenemään? Voisi ainakin selittää ton hinnan.

May sanoi:

No mieti nyt...Marinadi on huomattavasti halvempaa kuin esimerkiksi kanan rintafileet tai -palat. Tästä syystä tarjouskananliha on useimmiten marinoitua.

Sonder sanoi:
No mieti nyt...Marinadi on huomattavasti halvempaa kuin esimerkiksi kanan rintafileet tai -palat. Tästä syystä tarjouskananliha on useimmiten marinoitua.

Mietinmietin...ja selkis :) Muutenki aika ällöttäviä näkösiä ne litkut tai siis niiden älytön määrä just esim tossa kariniemen versiossa. Vaiks enpä mä mausta tiä mitään, vois varmaa joskus kokeilla ku kerta kaloreitakaan oo juuri mitää..:rolleyes:

Mulla on pyörinyt joskus päässä kanan myynnin salaliittoteoria; Marinoimaton kana on fressiä, sitä voi ostaa jääkaappiin jopa kolmeksi päivää säilytettäväksi. Marinoitu puolestaan on "aivan siinä hilkulla", sen kammottava hajun alku on peitetty reilusti pippuroidulla marinaadilla. Mikäli erehdyn tätä säilyttämään yli +2 celsiusasteen yli 2 päivää ---> se lentää ovesta vastaan.

Ja tosiasioihin. Joskus on usko horjunut kanan säilyvyyteen, kun sellainen 3 päivää ennen parasta ennen päivää on kanan rintaleikkeet haisseet aivan järkyttävälle! Siis toimivassa jääkaapissa säilytettynä.

Summa summarum. Suosin marinoimattomia kanoja, marinaadit osaa tehdä itse vaikka sähkömies.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom