Manuel Martinezin pomppupenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pecman
  • Aloitettu Aloitettu
kyllä kuulamiehet tekee paljon muunkinlaisia penkkejä. hyvinkin monipuolisesti verrattuna ns. tavallisiin voimailijoihin. videon pomppupenkkiä käytetään elastisen voiman hyödyntämiseen ja hermostoärsykkeeksi. koska rasitus on suurin loppuojennuksessa, on sanomattakin selvää, ettei esim. stoppipenkki oo ihan noissa raudoissa.

superlonia se levy ei ole, vaan monilla muovia tms. se joustaa jonkin verran ja sen ideana on levittää rasitus laajemmalle alueelle, ettei rintalasta posahda.

tollasilla raudoilla tanko on kyllä kaarella missä tahansa nostossa. sen liike-energiaakin tossa hyödynnetään lihaksiston lisäksi. sama kuin painonnoston työnnössä.

neutraali sanoi:
Millä salilla näkee 300kg pomppu penkkejä ilman pehmusteita :eek:

Missä kohtaa minä sanoin että 300kg:lla? Tarkoitin tuota pomppua, ei niillä jätkillä se tanko takaisin tulisi 300kg:lla :D

Eivät ne kuulantyöntäjät ainoita ole jotka pompottelevat... salilla satunnaisesti näkee kun joku iskee rintaansa tangon niin että rusahtaa ja tuo ultraegopainot "puhtaasti" ylös... (tämä siis tietenkin olevinaan normaalia penkkiä eikä nimenomaan pomppupenkkiä)... :david:

Huh, olipas kauhean näköistä, ton pätkän kun vielä näyttäisi kaikille aloittaville 13v jannuille niin kohta olisi sairaalat täynnä. :D

Jos tuo Timmermanin 3x315kg muka pitää paikkansa niin on se kyllä karmee tulos vaikka ois minkälainen pomppu tahansa ja munat katossa :eek:

Ei se ton Maunon kuula tuon pelkän kovan penan ansiosta niin pitkälle lennä, koska jalat ja tekniikka näyttelevät myös kuulan työnnössä aika isoa roolia!

Rauta Rane sanoi:
Ei se ton Maunon kuula tuon pelkän kovan penan ansiosta niin pitkälle lennä, koska jalat ja tekniikka näyttelevät myös kuulan työnnössä aika isoa roolia!

Kyllä siinä pitää olla koko kroppa rautaisessa kunnossa. Varpaista päälakeen asti.

Karu on Timmermanin tulos jos yhtään paikkaansa pitää. Onkos mitään havaintoa noista jenkkien tuloksista? Godina, Hoffa, Nelson? ja minkähänlaisia tuloksia se Randy Barnes teki huippukunnossaan?

njamnamie sanoi:
ja minkähänlaisia tuloksia se Randy Barnes teki huippukunnossaan?

Sellaisen jutun olen kuullut, että olisi vetänyt 240 "raakana" rinnalle. Kuulostaa melko uskomattomalta, mutta ehkä tuo raakana tarkoittaa sitä että perse ei ihan maahan osunut. Valtava tuloshan se on kyykyn kautta vedettynäkin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
neutraali sanoi:
Carlssonillahan on huono penkki, sport magazinet ohjelmassa pumppaili vain jollain 100kg(toki se maksimi varmaan silti yli 150kg on) ja sanoi itsekin että hän on voimatasoissa muista kuulamiehistä kaukana. Silti hän on kova pukkaan kuulaa, aikamoinen poikkeus taitaa olla.

Kyllä Conny ainakin tuon 200kg ottaa, mutta onhan se silti kaukana noista huippumiehistä..

Kraftwerk n sanoi:
Kyllä Conny ainakin tuon 200kg ottaa, mutta onhan se silti kaukana noista huippumiehistä..
Mistä niin päättelet, onko jossain lukenut? Aattelin vaan kun ei ne 100kg punnerruksetkaan aivan vaivattomalta lopussa näyttäneet. En tiedä esittikö sitten heikompaa :D

Tossa on kyllä joku extrajousitanko tai vastaava :) oiskohan joku junnujen painonnostotanko, sen verran paljon näyttää taipuvan.

Mut käy kyllä kateeksi, että joillaki kestää nivelet tollasia liikkeitä. Ite oon joskus kokeillu pomputtaa 120 kiloa ja tuntuu että olkapäät hajoaa samantien. Luulis ainaki että, että voimaa ois paljon helpompi treenata, jos välillä hakis tollasilla pomppukikkailuilla kunnon raudat ja sitten opettelis puhtaan tekniikan. Nyt tuntuu itsellä menevän siten, että pitää voimat hakea puhtailla tekniikoilla ja sitten yrittää saada nivelet kestämään vähän rajumpaa tekniikkaa.

hemmmo sanoi:
Tossa on kyllä joku extrajousitanko tai vastaava :) oiskohan joku junnujen painonnostotanko, sen verran paljon näyttää taipuvan.
.
Kyllä se tanko taipuu 300kilolla kun se tuollain rymäytetään. Jos tuo ois painonnosto tanko(tai no saattakai tuo ollakki) niin se ois jo mutkalla kun se ottaa sen suorille käsille. Ainakin meidän salilla olevat painonnosto tangot on todella veteliä.

neutraali sanoi:
Kyllä se tanko taipuu 300kilolla kun se tuollain rymäytetään. Jos tuo ois painonnosto tanko niin se ois jo mutkalla kun se ottaa sen suorille käsille. Ainakin meidän salilla olevat painonnosto tangot on todella veteliä.

Siis tuohan on jo ihan helvetin mutkalla jo käsissä :) Ei nuo painonnostotangot mitä oon kokeillu vielä reilussa 200:ssä kilossa ole lähellekkään noin mutkalla. Toki se 300 on jo jonku verran enemmän, mut taipuu tuo mun mielestä liikaa normaaliksi painonnostotangoksikkin.

Force sanoi:
Sellaisen jutun olen kuullut, että olisi vetänyt 240 "raakana" rinnalle. Kuulostaa melko uskomattomalta, mutta ehkä tuo raakana tarkoittaa sitä että perse ei ihan maahan osunut.
Luulen, että toi "raakana" tarkoittaa tässä tapauksessa korkeaa vetoa. Olen yhden videopätkän nähnyt missä Barnes tekee korkeaa vetoa alle 200 kilolla ja näkemäni perusteella en millään jaksa uskoa, että Randy ois sen 240 saanut kopattua rinnalle, varsinkaan raakana.

kannattaa muistaa et kuulamiehet on kuulamiehiä ja voimannostajat on voimannostajia ja sen mukaan reenit ja liikkeet.

Udo Beyer on muuten ottanut 300kg takaa työnnöstä push jerk(behind the head)
:worship:

Megamass sanoi:
kannattaa muistaa et kuulamiehet on kuulamiehiä ja voimannostajat on voimannostajia ja sen mukaan reenit ja liikkeet.

Udo Beyer on muuten ottanut 300kg takaa työnnöstä push jerk(behind the head)
:worship:

Juu legendahan tuo on samoin kuin ne n. 400 kg:n penat miehellä, mutta aivan käsittämättömiä tuloksia kun muistetaan mikä on työnnön ME...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom