Makwan Amirkhani

Olen itseasiassa tästä nyt hieman huolissani, kun Makwanin tilanne kolmen UFC-voiton jälkeen on sellainen, että hänellä on nyt periaatteessa jo "varaa" hävitäkin, eikä se olisi katastrofi uralle. Tuleeko sitä parasta suoritusta nyt?

Eikö Allen ole kuitenkin sen tason kaveri että periaatteessa Makun pitäisi hänet voittaa jotta selvästi nousujohteinen ura jatkuu. Kuinka paha takaisku olisi nyt hävitä?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo siis jokainen matsihan vapaaottelussa pitäisi voittaa, jos haluaa nousta ylöspäin. Vain ihan äärimmäisissä poikkeustapauksissa (esim. Gusse vs. Jones) häviön voi ajatella nostavan osakkeita.

Mutta vaikka Makwan häviäisi tämän matsin, hän ei olisi vaarassa pudota UFC:sta vaan olisi suunnilleen samassa asemassa kuin ennen ottelua tai vähän alempana. Ja luultavasti hänelle vielä järjestyisi seuraavaan matsiin joku paisti, jonka kustannuksella olisi hyvä hakea uutta nousua.

Eli totta kai tappio olisi takaisku, mutta Makwan ei ole minkään pakkovoiton edessä samalla tavoin kuin vaikka Niinimäki oli neljännessä UFC-matsissaan Renato Moicanoa vastaan.
 
Laitetaan tännekin Makun Facebookissa kirjoittamat fiilikset matsin jälkeen. Ihan hyvissä spiriteissä vaikuttaa olevan. Toivotaan että tauko jää nyt lyhyemmäksi, ja ottelee vielä tämän vuoden aikana.

"Mä halusin tarjota kylmään pohjolaan jotain mikä piristää kansaa ja tuun aina kantamaan Suomen lippua ylpeänä! Sanoivat muut mitä tahansa, se sama sinivalkoinen lippu tulee olemaan minun olalla kuolemaan saakka!Mä oon nöyrä ihminen luuytimeen asti, ulos päin saatan kuulostaa ylimieliseltä ja toisille ärsyttävän itsevarmalta. Se sai silti kansan katsomaan urheilua joka monen mielestä ei edes ole urheilua. Mä sain nuoret uskomaan itseensä ja siihen, että kaikki tässä elämässä …on mahdollista. Mitään en kadu ja jos pyydän anteeksi, niin pyydän anteeksi siitä, että näen perheeni kyynelehtivän. Pyydän anteeksi siitä, että en voinu tarjota sitä nautintoa kansalle mikä meidän harmaa sää kaipaa.

Koskaan ei ole helppoa otella toisen kotikentällä, enkä odottanu helppoa taistelua. Areenalle astuminen oli sitä mitä odotin "you will die tonight" kommentit lentelee matkalla häkkiin. Samalla Suomen lippu liehuu ja oli ilo huomata kuinka moni Suomalainen on matkustanut lontooseen asti kannustamaan minua! Kiitos siitä, arvostan sitä suunnattomasti, enkä voi sanoin kuvailla kuinka onnelliseksi se minut teki! Se oli unohtumaton kokemus ja varmasti yksi elämäni pysäyttävimmistä hetkistä. Vastustajani oli tällä kertaa tuomareiden mielestä parempi ja annan kaiken kunnioituksen hänelle! Onnea Arnold Allen! Minun mielestäni meillä on uusintaottelu edessä ja tällä kertaa Suomessa! Kiitos ja kumarrus! Kuten suomessa tavataan sanoa "TAKAISIN SORVIN ÄÄRELLE"!"
 
Olisi erittäin kiinnostavaa nähdä uusinta, mutta enpä usko Allenin innostuvan asiasta. Tuomio nyt ei kuitenkaan kyseenalainen ollut, vaikka tasaista olikin. Eiköhän Allen mene urallaan kohti uusia koitoksia. Mutta jos nälkää jäi mies on kunnossa, niin toivottavasti Maku nähdään jo Ruotsin kortilla.
 
Kuulostaa enemmän Makun toiveelta kuin oikealta diililtä. En näe järkeä miksi UFCkään järkkäisi tuota, ei jäänyt epäselväksi mitenkään, Maku ei ollut puolustava mestari pitkältä ajalta. Ja kuten täällä aina horistaan uusinnat on turhia, toivottavasti näin ei tapahdu, Allenille isompaa matoa koukkuun ja Makulle vähän helpompaa, selväksi taisi tulla että Maku ei korkeita rankkeja pysty tavoittelemaan, nytkin taisi olla koko pelisuunnitelma ekassa hyppypotkussa.
 
Allenhan suostuu jos UFC käskee. Ei se niin iso stara ole että olisi varaa kieltäytyä. Mutta en oikein usko, että UFC näkee tuota hyväksi matsiksi. Molempia ottelijoita kannattaa rakentaa eri vastustajalla.

Se olisi kuitenkin hyvä, jos Makwan pääsisi tuolle kortille ja ehkä jotain heikomman tasoista vastustajaa vastaan. Olisiko Ruotsissa ketään sopivaa? Tuostakin on hyvä sanoa, että kun en voi otella Suomessa niin ottelen ainakin niin lähellä kuin mahdollista.
 
Allenhan suostuu jos UFC käskee. Ei se niin iso stara ole että olisi varaa kieltäytyä. Mutta en oikein usko, että UFC näkee tuota hyväksi matsiksi. Molempia ottelijoita kannattaa rakentaa eri vastustajalla.

Se olisi kuitenkin hyvä, jos Makwan pääsisi tuolle kortille ja ehkä jotain heikomman tasoista vastustajaa vastaan. Olisiko Ruotsissa ketään sopivaa? Tuostakin on hyvä sanoa, että kun en voi otella Suomessa niin ottelen ainakin niin lähellä kuin mahdollista.
Tottakai suostuu jos käskee, mutta miksi käskisi? Mitä vitun järkeä siinä olisi.
 
Tuo uusintahuutelu on kylla aivan turhaa eika ketaan kiinnosta kumpi on sijalla 57. painosarjassaan. Vain selvilla voitoilla edetaan jarkevalla vauhdilla ylospain. Ja Allenin kaltaisen nuoren jannun ei missaan nimessa pida ottaa uusintaottelua vaan treenata kovaa ja ottaa seuraava matsi pykalaa kovempaa vastustajaa vastaan. Toivotaan etta Maku saa pystyaan parannettua ja kuntoa hitusen paremmaksi ja homma voisi kulkea taas aivan mainiosti. Jos saisin voiton seuraavasta matsista ja niin 4-1 rekordilla olisi kylla hellpo jatkaa uraa eteenpain, 3-2 jo huomattavasti pahempi tilanne.

Packalenin matsi oli aika pelottavaa katsottavaa tuo alyttoman tasoeron takia. Toivotaan etta laakkeet talle sympaattiselle ottelijalle loytyy. Hommia kylla riittaa.
 
Back
Ylös Bottom