Makwan Amirkhani

Tuo häviön positiivinen vaikutus uraan on ihan naurettava läppä. Joissain tapauksissa häviö voi tottakai vaikuttaa urheilijaan positiivisella tavalla. Joskus tappio saa ottelijan treenaamaan kovemmin ja menemään treeneissä enemmän mukavuusalueensa ulkopuolelle.

Mutta UFC-uran alkupuolella tappioista ei todellakaan ole hyötyä. Tulokkaita potkitaan hyvin hanakasti pois ja jo yhden tappion jälkeen saattaa tulla turhan isoja häviämisen paineita. Pää pölkyllä ei yleensä ole kovin mukava otella. Kyllä mahdollisimman pitkä voittoputki on Makwanin tilanteessa ihan kevyesti paras mahdollinen skenaario. Se, että yltäisi edes top 10:een olisi Suomen mittakaavassa ihan järjettömän suuri saavutus.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hienoa että Maku voitti.

Ja hienoa että hän on kyennyt luomaan itsestään kiinnostavan persoonan jota seuraavat monet jotka ei ole vapaaottelusta kiinnostuneet. Jäänyt herra urheilutoimittajalta huomaamatta että nykyään huippu urheilussa menestymiseen tarvitaan muutakin kuin pelkkä täydellinen suoritus. Tarvitaan kiinnostava persoona jonka tekemisiä ihmiset viitsivät seurata. Jumalauta mun äitikin tietää kuka on Maku. Ei tasan tarkkaan tiedä yhtään toista vapaaottelijaa maailmassa tai mitä UFC tarkoittaa :D
 
Hyvin meni matsi,vaikka ei se kaikkille pakkislaisille kelvannu:D makulta pari maukasta alasvientiä ja hyvää matossa hallintaa.britti oli yllättävän kova vastus matossa ja pääsi pariin otteeseen kokoeilemaan kuristusta,mut maku selvis niistä hienosti.pystyssä kumpikaan ei ihmeellisyyksiä tarjoillu.
 
Nyt alkaa Makwanilla olla jo aika hyvin pullat uunissa. Kolmen voiton putki UFC:ssa ja yksi bonuspalkkio. Kun kyseessä on vielä uuden markkina-alueen helposti markkinoitava ykkösmies niin tuskin potkuja tulee kovinkaan helposti vaikka nyt tulisi tappio tai parikin. Ja jos tulee tappio niin UFC varmaan löytää sellaisen vastusajan jonka kanssa on helppo palata voittojen tielle.

Myös Packalenin tilanne parantui ihan hemmetisti.
 
Kuka seuraavaksi MakGoatille? Ei pitäisi nyt hirveää tasonnostoa ottaa toivottavasti, koska pystyottelumaileja pitäisi saada kans, ja jos pistetää nyt seuraavaks jotain pystyottelijaa vastaan jol on kova sprawli, niin sit kyl pelottaa Goatin puolesta. =(
 
Siver voisi olla sopiva, suht nimekäs alemmin rankatuista (Conorkin sai voitolla mestaruusmatsin! :david:), ovat jo aiemmin huudelleet matsin perään ja tässä vaiheessa uria pitäisi olla ihan voitettavissa
 
Itse toivoisin nyt jotain 4-6kk ottelutaukoa jona aikana ehtisi vetää hyvän peruskuntokauden. SBG:llä pystyottelua paremmaksi kaikessa rauhassa ja kunnon peruskuntojakso ettei ala enää piiputtaa kolmoserässä.

En nyt sanoisi että piiputti huonon kunnon takia, vaan sen takia että kaveri oli vaan vitusti vahvempi, kyllä siinä väsyy kun joutuu vääntämään voimien äärirajoilla että saa kaverin edes pidettyä allaan. Hyvin otteli Amirkhani kyllä, voimia säästäen ja nolla virhettä koko matsissa.
 
En nyt sanoisi että piiputti huonon kunnon takia, vaan sen takia että kaveri oli vaan vitusti vahvempi, kyllä siinä väsyy kun joutuu vääntämään voimien äärirajoilla että saa kaverin edes pidettyä allaan.

Mun mielestä Maku yritti niin hirveästi saada ekaan erään lopetusta, että kulutti siinä tosi paljon energiaa. Se vähän sitten kostautui kolmannessa erässä. Maltillisemmalla alulla ois varmaan jaksanut paremmin loppuun. Mut tuskinpa ois ollut järkee lähtee himmailemaankaan.
 
Olinko ainoa, jonka mielestä Maku otti yhden pahan osuman siinä kolmannen erän scramblessä (kun 3:tta jäljellä 2:23), jonka johdosta vetäyty heti guardiin suojautumaan ja palautumaan tuosta osumasta? Mun mielestä Makulla ei loppunut kunto, vaan nimenomaan tuo hyvä osuma Wilkinsonilta tuossa kohtaa pakotti Makun lyömään jarrut päälle ja menemään defence modeen.
 
Mun näkökulmasta teki hyvää Makun itseluottamukselle, että pystyy UFC:ssä voittamaan myös täysiaikaisen ottelun. Gameplan oli myös ainoa oikea: Hyvällä painilla Wilkinson jatkuvasti tonttiin. Sieltä on paha otteluja voittaa. Maku treenasi nimenomaan paljon painia ennen tätä ottelua ja se mun mielestäni kannatti.
 
Mun näkökulmasta teki hyvää Makun itseluottamukselle, että pystyy UFC:ssä voittamaan myös täysiaikaisen ottelun. Gameplan oli myös ainoa oikea: Hyvällä painilla Wilkinson jatkuvasti tonttiin. Sieltä on paha otteluja voittaa. Maku treenasi nimenomaan paljon painia ennen tätä ottelua ja se mun mielestäni kannatti.

Toivottavasti Maku osaa ottaa tämän matsin reality checkinä ja alkaa panostamaan kunnolla pystyotteluun. Kyllä UFC tason ottelijan pitää voida luottaa omaan pystyynsä sen verran, ettei kokoajan tarvi syöksyä jalkoihin vaan voi rauhassa katella paikkoja. Menee muuten liian ennalta arvattavaksi ottelutyyli.

Vaikka kokonaisuutena tämä oli selvästi Makun matsi niin Wilkinson oli kyllä lähempänä lopettaa ottelu. Giljotiini jostä pääs pyörähtää päälle oli todella tiukka ja kaatu Wilkinsonin osalta pieniin tekniikka virheisiin.
 
Olinko ainoa, jonka mielestä Maku otti yhden pahan osuman siinä kolmannen erän scramblessä (kun 3:tta jäljellä 2:23), jonka johdosta vetäyty heti guardiin suojautumaan ja palautumaan tuosta osumasta? Mun mielestä Makulla ei loppunut kunto, vaan nimenomaan tuo hyvä osuma Wilkinsonilta tuossa kohtaa pakotti Makun lyömään jarrut päälle ja menemään defence modeen.
Et ollut ainoa. Noin minäkin sen näin. Ei ollut kovin selkeä tilanne eikä selostajat tainneet huomata lainkaan.
 
Hyvä tästä on jatkaa ja mieluusti seuraavaks vastukseks joku muu kun jenkki. Jos nyt tulis joku kuka pystyy neutralisoimaan Makun painin niin voi olla pitkä ilta tiedossa. Maku on edelleen vasta uransa alussa ja suurin kehitys edessä päin
 

Suositut

Back
Ylös Bottom