Makwan Amirkhani

Selittäkääpä joku nyt oikein huolellisesti, mitä se Makwanin ylimielisyys tarkalleen ottaen on? Show-meininki kehään tullessa, siellä ollessa tai sieltä poistuessa ei oman kokemukseni mukaan ole ollut kertaakaan vastustajaa halveeraavaa. Paskaa puhuvia ottelijoita taas on maailma täynnä, ei vielä erotu joukosta silläkään saralla (muuten kuin kotimaisten kilpaveljien rinnalla). Yleisöään hän arvostaa aina ja kaikkialla varsin selväsanaisesti. Ja kohtuullisen paljon nuorukaisen kanssa keskustelleena en ihmisestä itsestään mitään ylimielisyyteen viittaavaa, päinvastoin.

Vai onko tässä taas kerran se ongelma, että joku on vähän erilainen ja tekee asioita vähän toisenlaisella asenteella?

Nöyryyttä ja pystyottelua voi oppia kuka tahansa, mutta tuollaista mentaliteettia ei saa mistään salilta hankittua. Sitä joko on tai ei ole, sen lyttääminen ei nähdäkseni muuttaisi ukkoa millään tapaa paremmaksi urheilijaksi eikä ihmiseksi.

Vapaaottelusta löytyy paljonkin erilaisia hahmoja, enkä itse ainakaan näe kovinkaan montaa ihmistä "uniikkina", sillä on paljon showmiehiä, paskanpuhujia, ylimielisiä ottelijoita, huijaajia, uskomattoman taitavia ottelijoita, todella nopeita reflekseiltään ym. Harva enää itellä ainakaan osuu silmään "erilaisena", johon sitten kiinnittää huomiota muita enemmän. Toisaalta ehkä oon vähän tylsä ihminen tuolla saralla. Mä haluan nähdä enemmän hienoja suorituksia häkissä, muuten harvasta ottelijasta niin paljoa välitän ulkopuolella :D

Itse en tuosta trash talkista niinkään tykkää, vaikka monelle psykologinen taistelu on osa ottelua, itse haluan nähdä vaparissa mieluiten sitä urheilua. Toisaalta ei myöskään showboattaaminen niin hirveesti innosta eikä ns "likaiset taktiikatkaan". Jos joku ottelija vaikuttaa ylimieliseltä, itse en osaa ainakaan pitää ko. ottelijasta. Ehkä johtuu siitäkin etten siedä ylimielisiä ihmisiä yhtään ylipäätänsäkään ja arvostan kovasti nöyriä ihmisiä, vaikka olisivat kuinka taitavia, varakkaita tai arvostettuja.

Tyypin otteluita en oo nähny eikä sinänsä kiinnostakaan. Eli en voi sanoa ottelijasta muutoin mitään. Mutta jokaiseen ei showmies meininki iske, joitakin se jopa häiritsee. Ymmärrän kyllä sen. Itse tosin osaan "tietynlaista" showmeininkiä arvostaakin. Etenkin päätä heilutellessa käsien ollessa alhaalla tulee fiilikset pintaan: jos ne onnistuu hienosti väistellä, joskus kyllä suu loksahtaa auki. Jos taas toinen pudottaakin toisen tällöin, sitä repeää nauruun. Jos taas ensin väistelee kädet alhaalla, sitten pudottaa toisen (Anderson Silva vs Forrest Griffin) niin sitä uskoo nähneensä oikeasti jotain ainutlaatuista.

Mutta niin. Itse en ko. ihmistä tunne enkä siksi ehkä voikaan kritisoida kun en matsejakaan ole katsonut, vain lukenut artikkeleja/haastatteluja, mutta jotaki omaa tässä yritän höpöttää miksi jokainen ei välttämättä pidä eikä se väärin ole olla pitämättäkään. Enkä itse näe että syynä olisi se että on niin massasta poikkeava, koska onko tuo loppupeleissä niin massasta poikkeavaa käytöstä kuitenkaan? Tai no, saattaa kai tuo Suomessa ollakin :D Tulee lähinnä seurattua japanin, yhdysvaltojen ym. vaparia. Ehkä pitäisi pikkuhiljaa alkaa suunnistamaan tätä suomivapariakin kohti katse.

Plääh. Tais tulla turhaa tekstiä, enhän minä edes tiedä mistä tässä puhutaan. Enkä tiedä muustakaan. Väsyttää, syytän ketipinoria. Onneksi eilen voin nähdä kuun maassa makoilevan. Koska vihreä kitara.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nooh, monestihan sitä puhutaan ja jotku meneekin jo "virallisesti" eläkkeelle mutta sieltä palataan aika nopeasti. Pulver tuli heti ensimmäisenä mieleen, valitettavasti :( Liddell... Penn... Ja varmasti kasa pienempiäkin tähtiä. Osalla valitettavasti selkeästi huomannu muutoksen myös terveydentilassa. Liddellin "bert-stare" oli jo aika masentava, samoin tuo puhe tahtoo olla vähän vaikean kuuloista - joskaan ei läheskään niin vaikeaa kuten monella nyrkkeilijällä

Vaikka toisaalta, iso nimi kun on, isot rahat pyörii otteluissa ja julkisuuttakin saa lisää ja jos vain rakastaa urheilua - ei kai se mikään ihme ole jos siellä eläkkeellä ei tahdo pysyä... Sori offtopic.
 
Nooh, monestihan sitä puhutaan ja jotku meneekin jo "virallisesti" eläkkeelle mutta sieltä palataan aika nopeasti. Pulver tuli heti ensimmäisenä mieleen, valitettavasti :( Liddell... Penn... Ja varmasti kasa pienempiäkin tähtiä. Osalla valitettavasti selkeästi huomannu muutoksen myös terveydentilassa. Liddellin "bert-stare" oli jo aika masentava, samoin tuo puhe tahtoo olla vähän vaikean kuuloista - joskaan ei läheskään niin vaikeaa kuten monella nyrkkeilijällä

Vaikka toisaalta, iso nimi kun on, isot rahat pyörii otteluissa ja julkisuuttakin saa lisää ja jos vain rakastaa urheilua - ei kai se mikään ihme ole jos siellä eläkkeellä ei tahdo pysyä... Sori offtopic.

Nooh, taitaapi olla Makwanin kohdalla ihan eri asiat kyseessä kuin noilla mainitsemillasi henkilöillä.
Makwanin kannattaa oikeasti hoitaa perus setit kuntoon ja jatkaa treenaamista kuin pro, on se ottelemisen jälkeinen elämä sitten ok, koska vaikka nyt voittoputki on kova, niin se hevosenkengittäjä voi tulla aika nopeasti kun tasoa nostetaan, Makwanin pysty on kuraa edelleen, sekä vastustajat ovat tyylillisesti olleet sopivia.
 
Makwanin vastustajat ovat olleet täyttä paperia. Tietenkin recordia voi rakentaa näin mutta...
En siis ymmärrä, ketkä vastustajat ovat olleet "paperia", kyllä ku tota listaa kattoo nii löytyy iha kovia nimiä...
Eikä Maku oo väittänykkään haluavansa samantasoisia vastustajia kun esim. Niinimäki, mitä järkee siinä ois?

Omasta mielestäni oikeasti taidon puitteissa tasaisia vastustajia on valittu, toinen voi hakata toisen reeneis, mutta kisatilantees Maku on kultaa.
 
Makuhan sanoi jossain haastiksessa, että ottaa matsia mielellään lyhyellä varoajalla ja kotikehissä, niin vastustaja ei kerkeä valmistautumaan kunnolla sitä vastaan, koska ite on aina kunnossa.
Eli voihan se hypätä johonkin iltaan kuin A.Silva konsanaan pelastamaan korttia.
 
Nyt on niin, että Amirkhani meinaa lopettaa ottelemisen. Aika lähellä osastoa "Uskon kun näen", mutta ymmärtäähän tuon ristiriidan.

Nooh, monestihan sitä puhutaan ja jotku meneekin jo "virallisesti" eläkkeelle mutta sieltä palataan aika nopeasti. Pulver tuli heti ensimmäisenä mieleen, valitettavasti :( Liddell... Penn... Ja varmasti kasa pienempiäkin tähtiä. Osalla valitettavasti selkeästi huomannu muutoksen myös terveydentilassa. Liddellin "bert-stare" oli jo aika masentava, samoin tuo puhe tahtoo olla vähän vaikean kuuloista - joskaan ei läheskään niin vaikeaa kuten monella nyrkkeilijällä

Vaikka toisaalta, iso nimi kun on, isot rahat pyörii otteluissa ja julkisuuttakin saa lisää ja jos vain rakastaa urheilua - ei kai se mikään ihme ole jos siellä eläkkeellä ei tahdo pysyä... Sori offtopic.



Voi jeesus sentään, tästä lopettamisesta tai edes "lopettamisesta" on nyt ihan turha jauhaa?!?

Eihän tossa koko artikelissa edes missään kohtaa puhutta lopettamisesta, vaan puhtaan treenijakson aloittamisesta. Ei siitäkään huolimatta että Karhuherra oli nimennyt otsikon mahdollisimman "repiväksi". Nyt sitä luetun ymmärtämistä peliin pojat..
 
Pyydän kovasti anteeksi jos loukkasin ja/tai hermostutin. Kunhan yleisestikin päädyin höpöttämään tuosta lopettamisesta ja liikaa jatkamisesta, surullinen asia sinänsä. Itse linkkiä en lukenut, anteeksi myös siitä. Aihe ei tarpeeksi kiinnosta että alkaisin lukemaan moisia, ja vaikka lukisinkin, onneton ADD aiheuttaa välillä sitä että skippaan huomaamatta tai huomatessakin rivejä ja isompiakin paloja tekstejä. Täten helposti hämää jos linkki nimetään "Amirkhani meinaa lopettaa ottelemisen"

Nooh, oli miten oli, lopetan nyt OT:n tähän. Kaikkea hyvää jokaiselle ja oli ketä vastaan vaan seuraavaksi, toivottavasti yleisö voittaa, eli matsi on jännittävä.
 
No niinpä näyttää, toi olikin siel Simola-yhteisössä siis.

- - - Updated - - -

Mut joo, mielenkiintoseks menee :P
 
Itseasiassa enemmän kyl venaan et nään miehen livenä syyskuussa ottelemassa täällä Turussa: http://www.pakkotoisto.com/kamppailulajit/115835-turkufight-v/

Täytyy vaan toivoo et asun sillon edellee suomessa niin pääsee fiilistelemään. Kiinnostaa myös nähdä miten turkulaisyleisö ottaa kaverin vastaan, FFG on kuitenkin suurin seura täällä ja jäseniä/kannattajia löytyy yleisöstä lukuisasti.
 
Simolan julkinen päivitys. Itse en ole tutkinut, eli pesen täysin käteni siitä että onko tuo totta vai ei. Tosin, en ihmettele vaikka totta olisi.
Suomen Caheli on kumminkin ollut aika suoraselkäinen :D

Sirkushuveja kansalle juhannus yössä! Hauskasti keksitty Tuksu-Simolalta pakko myöntää! Jo meinadi tämä tapahtuma unohtua kamppailuyleisöltä. Turussa käydessäni kuulin sikäläisiltä ruttkkorvilta Simolan olleen tuo sopu pelin ehdottaja, ei toisin päin! Nyt kun pelkää jäävänsä kiinni niin kääntää muiden syyksi tai teoksi.

Sm-kilpoihin (suomen Vapaaotteluliitto) ei osallistunut sillä tiesi joutuvansa testeihin. Näin olen kuullut! Onko se suoraselkäisyyttä???

Show must go on!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom