Makwan Amirkhani

Meta title: 💥 Makwan Amirkhani – suomalaisen vapaaottelun karismaattisin mestari

Meta description: Keskustelua Makwanin urasta, matseista, valinnoista ja treeneistä – missä mennään nyt ja mitä tulevaisuus tuo mukanaan?**

Mitäs jos minä päättäisin väittää että "joukko Suomen eturivin vapaaottelijoita" on raiskannut minut 5 vuotta sitten? Pitäisikö kaikki Suomen kärkimatsit perua parin vuoden ajaksi, kunnes asia on käsitelty oikeudessa ja kukin henkilö todettu syyttömäksi näytön puutteessa?

Eihän tässä ole kai edes tehty rikosilmoitusta ja esitutkintaa käynnissä. Syyteharkinnasta tai tuomiosta puhumattakaan. Edes epäiltyä ei ole suoraan nimetty.

Jos on tapahtunut rikos, siitä pitää tehdä rikosilmoitus ja viranomaiset tutkivat asian. Sitten jos oikeusprosessi etenee, on aihetta miettiä onko henkilö sopiva edustamaan jossain tilaisuudessa. Silloin on sentään joku riippumaton taho todennut että on ainakin aihetta epäillä rikoksen tapahtuneen. Se että jostain henkilöstä kerrotaan ilkeitä juttuja, kelpasi todisteeksi viimeksi inkvisition aikana.

Kyllähän tässä pitää miettiä vähän laajemmin, miten tällainen pelkkien huhujen pohjalta toimiminen aiheuttaisi; ei pelkästään Makwanin tapausta. Ketä tahansahan voi epämääräisesti vihjailla syylliseksi seksuaalirikoksiin.

Minä muuten vahvasti epäilen Immun syyllistyneen joskus sellaisiinkin rikoksiin, joista häntä ei ole tuomittu.
Juuri näin. Itse olen melko varma, että Mira Luotiin liittyvä henkilö on Makwan, ja että Makwanilla on muiltakin osin luurankoja kaapissa. Silti on Immulta melkoisen paksua noin suoraan vedota promoottoreihin, että Makwan pitäisi canceloida kotimaisista otteluilloista, kun mitään nimeä ei ole missään mainittu, syytteestä puhumattakaan.

Immu voisi pysyä lestissään ja puida Kentsun kanssa ajankohtaisia, todettuja rikosasioita, ja jättää moiset canceloimisvetoomukset julistamatta. Max tarjosi Immulle melkoisen palkkapäivän Stagalaa vastaan Ice Cage 4:ssä, ja voisin kuvitella ettei hänkään ole valtavan mielissään siitä, että vastapalveluksena Immu yrittää vetää mattoa alta Ice Cage 5:n pääottelulta.

Viimeksi muokattu:
Minä muuten vahvasti epäilen Immun syyllistyneen joskus sellaisiinkin rikoksiin, joista häntä ei ole tuomittu.
Jos en väärin muista, niin eikös Immu ole ihan avoimesti puhunutkin (kirjoissaan tai jossain muualla) joihinkin tekoihinsa liittyen, että voi puhua tästä nyt kun rikos on vanhentunut, vaikka ei ole siitä ikinä tuomiota saanut tai toisessa kohtaa ettei voi vielä puhua asiasta X tarkemmin, ettei tule seurauksia.

En puolustele ketään joka on tehnyt seksuaalista väkivaltaa toiselle, mutta odotellaan näyttöä. Kuitenkin Immu entisenä kovan luokan ammattirikollisena ei ole ehkä uskottavin taho puhumaan promootioiden moraalista siihen liittyen, ketä sinne kelpuutetaan ottelemaan.

Hauska, kun jos kyseessä olisi joku muu mamu kuin Maku, niin täällä olisi nämä "just bleed"-tyypit jo sytyttämässä soihtujaan. Nyt kun omasta idolista tuleekin tällaista tietoa, ollaan niin närkästyneitä, miten voidaankaan syyttää ilman todisteita :ROFLMAO:

OCwCwUmUEM43CSfhWY5wfokT49qoBdZthKB9rUiweAk.jpg

Juuri näin. Itse olen melko varma, että Mira Luotiin liittyvä henkilö on Makwan, ja että Makwanilla on muiltakin osin luurankoja kaapissa. Silti on Immulta melkoisen paksua noin suoraan vedota promoottoreihin, että Makwan pitäisi canceloida kotimaisista otteluilloista, kun mitään nimeä ei ole missään mainittu, syytteestä puhumattakaan.

Immu voisi pysyä lestissään ja puida Kentsun kanssa ajankohtaisia, todettuja rikosasioita, ja jättää moiset canceloimisvetoomukset julistamatta. Max tarjosi Immulle melkoisen palkkapäivän Stagalaa vastaan Ice Cage 4:ssä, ja voisin kuvitella ettei hänkään ole valtavan mielissään siitä, että vastapalveluksena Immu yrittää vetää mattoa alta Ice Cage 5:n pääottelulta.
Immulta erittäin naurettava temppu tuo ulostulo. Häneltä itseltään erittäin härskejä temppuja menneisyydestä joita ei ole käräjillä käsitelty, ihmisten kiduttamisia vapaus riistettynä. Ihan on niistä kirjoihinsa kirjoittanut, ja helppo olettaa että vain osasta. Ne on muuten ihan tutkimustiedon varassa erittäin rajuja juttuja joista ei välttämättä uhri toivu ikinä henkisesti ja moni tappaa itsensä niiden jäljiltä. Immu rehentelee lähinnä niillä ja selittelee että ne oli velkaa, niinkuin se vapauttaisi moiseen, varsinkin kun niissä jutuissa velka hyvin suhteellinen käsite eikä välttämättä ole alunperin edes kysytty haluuko jonkun riskibisneksen ottaa hoitaakseen. Nyt voinut metsäretkellä olla jotain pientä lähentelyä vaikka, jotain lähestymistä jossa ei ole huumori kohdannut. Valitettavaa toki jos enemmän. Mutta toistaiseksi näillä tiedoin voinut olla ihan sellaistakin minkä olis moni muu mimmi ottanut huumorilla. On minuakin naiset joskus kourinut kyselemättä munista ja perseestä enkä ole niistä uhriutunut. Joku toinen olisi voinut uhriutua. Niin kyllä nyt immuilla ja monilla muilla kadonnut suhteellisuudentaju tässä.

Koska mä oon joutunu seksuaalisen häirinnän kohteeks, muittenkin täytyy kestää se. Koska immu on tehny pahoja asioita niin hänen sanomisensa pitää jättää vaan olkia kohauttamalla noteeramatta. Koska immu sai ison tilin, se ei voi puhua promoottoria vasten.

Koska Mira luoti ei ole jonkun mielestä viehättävä, hän ei ole voinut joutua seksuaalirikoksen uhriks. Koska Mira luoti ei ole puhunut aikasemmin, ei voi puhua totta. Koska hänelle on maksettu... ihan vaan muuten vaan. Tv tuotannoilla on liika rahaa suomessa.

Se on niin ehdollista monet asiat nykyisin.

''Miks näistä asioista on muuten vaikea puhua''
''Miks ei voi puhua heti''

Ei savua ilman tulta. Jos nää huhut tosiaan pitää paikkaansa niin Maku ulos ja etsimään Theolle uutta vastustajaa. Tässä on vielä 2 viikkoa aikaa. Kyllä siinä ajassa maailmalta pitäisi löytyä kelpo vastustaja. Makun palkkion verran pitäisi olla käytettävissä hynnykkää ja kyllä sillä nyt jostain Georgiasta pitäisi riittävän kova painija löytyä. Ei etsitä maailmanhuippua vaan hyvää eurooppalaista tasoa.

Vastustajan vaihtuminen ei välttämättä olisi urheilullisessa mielessä edes huono asia. Maku on kuitenkin sammunut tähti joka tuskin tulee otteluun antamaan kaikkeaan. Sen sijaan joku nuori nälkänen leijona Abhaasian vuoristosta toisi varmasti enemmän säpinää kehään.

Kaikki edellinen tietysti sillä oletuksella että Makun sopparissa on nk. eettinen pykälä tällaisia tapauksia ajatellen. Yleensä näissä kai on.

Viimeksi muokattu:
On kyllä hurjaa menoa Suomen kamppailuskenessä tänä vuonna, ainakin näin kärjistetysti.

Ice Caget myydään loppuun ammattirikollisen, raiskausfanittajan ja väitetyn seksuaaliväkivallan käyttäjän kasvoilla.

F2F lokakuun ottelukortti taas täynnä tuomittuja naistenhakkaajia, piripäitä ja siwan ryöstäjiä.

Urheilu kaikessa ensin - periaatteella 20 vuotta toiminut Cage taas konkurssin partaalla.

Koska mä oon joutunu seksuaalisen häirinnän kohteeks, muittenkin täytyy kestää se. Koska immu on tehny pahoja asioita niin hänen sanomisensa pitää jättää vaan olkia kohauttamalla noteeramatta. Koska immu sai ison tilin, se ei voi puhua promoottoria vasten.

Koska Mira luoti ei ole jonkun mielestä viehättävä, hän ei ole voinut joutua seksuaalirikoksen uhriks. Koska Mira luoti ei ole puhunut aikasemmin, ei voi puhua totta. Koska hänelle on maksettu... ihan vaan muuten vaan. Tv tuotannoilla on liika rahaa suomessa.

Se on niin ehdollista monet asiat nykyisin.

''Miks näistä asioista on muuten vaikea puhua''
''Miks ei voi puhua heti''
Niin siis pitäisikö Makwan näillä tiedoin mielestäsi canceloida kotimaisista vapaaotteluilloista, mukaan lukien jo sovittu ottelu, vaikka Makwanin nimeä ei ole kukaan, edes Mira Luoti itse, maininnut missään? On vain huhuja, eikä mitään konkreettista, niin näilläkö aineksilla cancelointi käyntiin, vai mikä on ehdotuksesi?

Niin siis pitäisikö Makwan näillä tiedoin mielestäsi canceloida kotimaisista vapaaotteluilloista, mukaan lukoen jo sovittu ottelu, vaikka Makwanin nimeä ei ole kukaan, edes Mira Luoti itse, maininnut missään?
Rehellisesti sanottuna, onneks ei oo mun päätettävissä. :)

Mikäli esim viikon sisällä tulee 2 lehdeltä useita tapauksia lisää, kuten mun saamani tiedon mukaan on tulossa, niin sitten.

mä todella toivon että kaikki menee hyvin.

Uskokaa pois, Toivon että Luoti puhuu paskaa. Näillä tiedoilla en vaan siihen usko.

edit. mira luoti ei vaikuta miltään bimbolta, rahan perässä juoksevalta huomiota kerjääjltä, taitaa olla ihan omasta takaa. Pmmp oli kumminki menestyny bändi.

Viimeksi muokattu:
Rehellisesti sanottuna, onneks ei oo mun päätettävissä. :)

Mikäli esim viikon sisällä tulee 2 lehdeltä useita tapauksia lisää, kuten mun saamani tiedon mukaan on tulossa, niin sitten.
Eli et ota edes kantaa asiaan, kunhan lässytät siinä. Mun mielestä ei missään tapauksessa pitäisi canceloida, ennen kuin on jotain paljon konkreettisempaa kuin huhut ja oletukset. Ja voin vakuuttaa, että henkilökohtaisesti halveksin Makwania ja olen lähes varma että se on tehnyt paljon cancelointiin oikeuttavia juttuja. Mutta on aika helvetin vaarallinen tie, jos tuomiota aletaan jakamaan mutuilemalla vain huhujen perusteella.

Eli et ota edes kantaa asiaan, kunhan lässytät siinä. Mun mielestä ei missään tapauksessa pitäisi canceloida, ennen kuin on jotain paljon konkreettisempaa kuin huhut ja oletukset. Ja voin vakuuttaa, että henkilökohtaisesti halveksin Makwania ja olen lähes varma että se on tehnyt paljon cancelointiin oikeuttavia juttuja. Mutta on aika helvetin vaarallinen tie, jos tuomiota aletaan jakamaan mutuilemalla vain huhujen perusteella.
Mun ei tarvii ottaa kantaa. Viittaan tohon edelliseen viestiin, jonka loppuosaa et tainnu huomata.

edit. tiiätkö missä ollaan viel enemmän vaarallisilla vesillä? Jos kaikki raiskauksen ja seksuaalirikosuhrit joutuu kokemaan saman, että ''vitun huomiohuora, rahan perässä juokseva lehmä, valehtelija ämmä''. tolla on isommat haittavaikutukset kuin jollain matsin peruuntumisella.

Ja kuten täälläkin on huomattu, aivan helvetin halveksuttavia reaktioita henkilöä kohtaan joka on kertonu joutuneensa seksuaalirikoksen uhriks.

Ei oo ihme että niitä jää poliisille menemättä, kun reaktio on vitun oksettava!

''Kyllä sun pitää kestää seksuaalirikos, mäkään en siitä välittäny''

näin niin kun yleisellä tasolla.

Viimeksi muokattu:
Ice cage on kahden viikon päästä. En tiedä onko korvaavan vastustajan saaminen yhden soiton päässä? Tuskin, kun tätä matsia hypetetty toukokuusta asti. Ehkä tässä tilanteessa jengi toivoo vielä enemmän, että Theo veisi matsin.

Theollehan tämä ois suuri tappio jos Makwan ei pääse otteluun. Theolla tässä nimenomaan olisi loistava sauma ottaa voitto UFC veteraanista jo toisessa ammattilaisottelussa. Nyt jos matsi peruuntuisi niin tuskin saadaan tilalle yhtä hyvää nimeä.
Mä en itse pidän Makun persoonasta mitä nyt sitä olen seurannut mutta en kyllä pidä myöskään tästä me too ilmiöstä missä syytellään muttei anneta mitään nimiä ja syytökset tulee vuosia myöhässä. Jos joudut rikoksen uhriksi niin mene samantien poliisin puheille.

Onhan tuosta makusta kaikenlaista juttua ollut vapari skenessä jo vuosikausia. Herran ovimies ajoilta asti jne. Että eipä tälläinen seksuaalirikos epäily mitenkään yllätyksenä tullut...ja miksi Luoti ei tehnyt rikos ilmoitusta v.2017 on varmasti johtunut tuotantoyhtiön painostuksesta jos siellä on maksettu 3 kertainen liksakin.

Eikä ole haluttu tuhota makun urheilu uraa, pitäisikö tämän takia perua tuleva matsi...ei missään nimessä antaa poikien ottaa yhteen ja katellaan sitten mihin tää juttu etenee

..ja miksi Luoti ei tehnyt rikos ilmoitusta v.2017 on varmasti johtunut tuotantoyhtiön painostuksesta jos siellä on maksettu 3 kertainen liksakin.
Tämä on varmasti oikeasti kova paikka henkisesti. Ensin jos joudut seksuaalisen rikoksen uhriksi ja sitten sua vielä painostetaan henkisesti maksamalla hiljaiseksi. Voi vain miettiä miten tämmöiset tilanteet vaikuttaa ihmisen psyykeen.

Siellä on kaks " väkivaltakallua" vastakkain. Myös Theo tapellut kadulla ja mitä sitten? ex kiekkoilija kyseessä, heikäläiset ei ihan kilttejä poikia muutenkaan. Kuinkahan moni mies ylipäätään joskus elämässään lähestynyt hiukan tökerösti naista , teininä tai kunnon promilleissa. Yllättävän moni myös riidellyt fyysisesti naisen kanssa. Isompaan ääneen muita syyttävä yleensä itse myös tehnyt väärin samois asioissa. Ai niin sitä ei lasketa. Toni Halme aikoinaan oli mitä jaloin naisten puolustaja. Lopulta selvisi että ainakin vaimon mukaan oli ollut väkivaltainen. Päihdeväen ja rikollisten keskuudessa ei myöskään ole mitään tasa-arvoa ja nainen tarvittaessa tapetaankin ja kyllä siellä naisiaan hakkaavat, mitä muuta voit odottaa huonohermoiselta päihdeongelmaiselta joka käyttää väkivaltaa ja sen uhkaa impulsiivisesti joka suuntaan.

Nyt Makun kohdalta on erittäin epämääräiset syyttelyt päällä. Täällä vaan näkee että samat tyypit jotka läpi Makun uran olleet tässä ketjussa vähättelemässä ja dissaamassa, niin samat tässäkin nyt tuomioita jakelee ja mustamaalaa minkä ehtii.

Kyllä näitä UFC puolen isojakin staroja on syytetty vaikka mistä. Eikä ne ole mitään hyviä ihmisiä. Ne on hyviä ottelijoita. Tässä langassa ei nää dissaajat liioin ole mitään hyviä ihmisiä. Onko meistä kukaan? Jotain moitetta aina löytyy.

Niin tässähän ei nyt yhtään tiedetä, mitä edes väitetään tapahtuneen. "Seksuaalinen väkivalta" voi olla melkein mitä hyvänsä.

Se voi tarkoittaa sitä että on puristettu pakarasta ja kun toinen on suuttunut niin lopetettu heti ja pyydetty anteeksi. Tai sitten väkivaltaa käyttäen suoritettu penetraatio. Näillä on aika iso ero ja teko voi olla mitä tahansa tästä välistä. Jotkut jopa kokevat että sanat voivat olla väkivaltaa.

Poliisin pitäisi ehdottomasti tutkia asia jo Makwaninkin oikeusturvan takia. Ja jos todetaan syylliseksi niin oikeus rankaisee ja jokainen voi sitten tehdä johtopäätöksensä haluaako jatkaa yhteistyötä.

Mutta ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan, ei toisin päin.

Ehdottomasti pitäisi ensin tutkia ennen kuin aletaan mistään canceloinnista puhua yhtään mitään. Todella kornia, että joku Immu alkaa moralisoimaan ilman mitään faktatietoa. Tulee lähinnä hyvesignalointi ja moraaliposeeraus mieleen, eli itsensä nostattaminen.

Jos kyseessä olisi ollut esim. raiskaus, niin eiköhän siitä olisi rikosilmoitus tehty. Todennäköisempää on, että kyseessä on ollut koskettelu tms. seksuaalisuutta loukkaava teko, joka ei ole edes ollut rikos tuohon aikaan. Tai moukkamainen käytös. Kuinka ollakaan PMMP -elokuvan markkinoinnin yhteydessä Mira Luoti ottaa yhdeksän vuotta vanhan asian esille, josta hänelle on jo maksettu korvauksia tuotantoyhtiön toimesta.

Suurin osa jengistä ei tunnu tajuavan, että ns."seksirikos" voi pitää sisällään hyvin eritasoisia tekoja, jonka vuoksi rangaistuksetkin ovat välillä lieviä (niin kuin pitääkin olla, ei kai jostain perseelle taputtelusta vankilaan pidä joutua).

Back
Ylös Bottom