Makuunin vuokrahinta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ok, olinkin sitten väärässä kun luulin että se vuokrahinta on sama joka kaupungissa. Täällä Oulussa vuokraaminen on maksanut pitkän aikaa 3.20 e...

Helsingissä 3 euroa/leffa klubilaisille, oli ainakin kuukausi sitten.
Ongelma on että mä olen leffassa nähnyt useimmat uutuusleffat, ja joitakin ei ilmesty suomessa, esim "Ali" will smithin leffa, jonka tosin just sain ladattua.
Mä laitan siitä arvostelun kun ehdin katsoa sen.

Tampereelta hyvää morjesta!

Täytyy myöntää, että yllätyin hieman kun olivat nostaneet Makuunissa hintoja.

Pikantisti vitutti ensin, mutta hinnathan nousee kaikkialla koko ajan. Vaikka saavutetuista eduista on aina tuskaa luopua, niin en mä nyt näkis tota Makuunin vuokrahintojen nousua kovin pahana juttuna kun vertaa siihen, että joskus aikoinaan Rautakirjan Kotikatsomot (vai mitä ne nyt olikaan) olivat suunnilleen ainoita paikkoja muutamien yksityisten vuokraamojen ohella joista sai vuokrata videoita. Ja hintaa oli Kotikatsomoissa suolaiset 36 mummoa (siis noin 6 euroa laskutaidottomat huomioon ottaen) per leffa per vuorokausi - jos nyt oikein muistan.

Että ei se ole paha maksaa neljää tai kolmea euroa uutuuselokuvasta, jonka katsominen elokuvateatterissa maksoi vajaa puoli vuotta takaperin about yhdeksän euroa tai jotain.

Ja vielä kun tuli mieleen se, että PS2:n hankkimisen jälkeen meidän taloudessa ollaan vuokrattu melkein pelkästään DVD-elokuvia niin kyllä sitä niiden extroista sen 50 senttiä maksaa. Paitsi, jossain vuokra DVD:issä on makoisina extroina peräti traileri tai ei mitään! Ja jos se viidenkymmenen sentin hinnan nosto - tai euron - tuo kaikkiin DVD-elokuviin kunnon extrat eikä mitään vuokraversioiden karvalakkimalleja niin nostakoon hintoja minun puolestani.

Originally posted by mercurian
Vaikka saavutetuista eduista on aina tuskaa luopua, niin en mä nyt näkis tota Makuunin vuokrahintojen nousua kovin pahana juttuna kun vertaa siihen, että joskus aikoinaan Rautakirjan Kotikatsomot (vai mitä ne nyt olikaan) olivat suunnilleen ainoita paikkoja muutamien yksityisten vuokraamojen ohella joista sai vuokrata videoita. Ja hintaa oli Kotikatsomoissa suolaiset 36 mummoa (siis noin 6 euroa laskutaidottomat huomioon ottaen) per leffa per vuorokausi - jos nyt oikein muistan.

Muistampa ajan kun ärrällä vuokraus maksoi 45 mummoo. Jos liittyi VIP Video Clubiin (50 mk) sai ilmaisen leffan ja vuokra hinta tippui 40 mummoon. Leffa katalogikin tais tulla kerran kuussa postissa kotiin. Siihen aikaan alkuperäinen uutuus leffa kuten Return of the Jedi maksoi 450 mk eikä niitä saanu Anttilasta. Mahtais DVD hylly olla tyhjä noilla hinnoilla, MUAH :)

Itse vuokraan dvd:ni Myyrmäen assalla olevasta Jees-videosta. Vuokrahinta on ollu jo pitkään 1,5e ja vaikoima on ihan kohtuullinen :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom