Makuunin pähkinät ym.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

May

Ikä
44
Mitä mieltä Makuunin "suolasista herkuista"? Siellähän on monenmoisia pähkinöitä tarjolla...Oisko hyvä valinta mässypäivälle dietillä (en oo kyl tähän mennessä diettiä mitää mässypäiviä edes ottanu, mut ihan kaloreiden lisäämiseksi ajattelin)? Niissähän on proteiinia aika paljon ja rasvatkin kai pelkästään hyviä?

Eikös dieetin mässypäivän tarkoitus (jos kokee sellaisen tarpeelliseksi) ole antaa potkua aineenvaihdunnalle, kun ja jos rasvan palaminen hidastuu. Tämän pitäisi kuitenkin tapahtua hiilihydraatteja lisäämällä, rasvojen jäädessä alas, ja proteiinin pysyessä suunnilleen samoissa lukemissa (tai 2g/painokilo). Dieetillä kun glykogeenivarastot tyhjenevät, voi yksi hiilaripitoinen päivä silloin tällöin auttaa jaksamisessa.

Mutta muussa tapauksessa uskon, että nuo pähkinät ovat ainakin parempi vaihtoehto kuin läjä sokeria ja lisäaineita. Suurin miinus on suolan määrä, jota voi kuitenkin vähentää yksinkertaisesti huuhtaisemalla ne pähkinät vedellä.

Tai sitten ostaa tavallisesta ruokakaupasta pähkinöitä! Itsellä kolmas kilon pussi maapähkinöitä menossa ja eilen ostin puoli kiloa manteleita. Ja suuremmissa kaupoissa on paljon enemmän valikoimaa esim. cashwepähkinöitä. Eikä ole suolaa yhtään.

Helsingistä ja Tampereelta voi ostaa pähkinöitä (todella hyvät valikoimat) ja muuta hyvää Punnitse & Säästä –kaupoista. Helsingin myymälä puuttuu tuosta linkistä, mutta liike sijaitsee Kurvissa Hämeentiellä (Kampaamokoulu Pepe Åhmanin vieressä).

http://www.qualityfoods.fi/

Millä muuten potkitte aineenvaihduntaa dietillä käyntiin? Pidättekö ns mässypäiviä, ja jos, niin mitä ja kuinka paljon sillon syötte? Varmaan jotain nopeita hiilareita just kannattais, mutta mä en ole ajatellut syödä esim karkkia nyt dietillä ollenkaan, koska niiten kans mulla tahtoo lähtä mopo käsistä..

Ja sit vielä noista pähkinöistä, niin onko suolapähkinät jotenki huonompi vaihtoehto tavallisiin verrattuna jos sillon tällön syö? Mä kun en lisäile suolaa mihinkää ja muutenki tosi vähäsuolasia ruokia syön, ni liiasta suolan saannista tuskin vaaraa.. Tiättekö muuten eri pähkinälaatujen rasvoista, onko eroja? Eikö niissä oleva rasva oo kuitenki vain ns. hyvää rasvaa?

Josta tulikin mieleeni,että.. :) Jos käyttää kalaöljyä maksimiannoksen päivä (mulla 1 tl annostuksen mukaan), niin riittääkö se yksinään päivän rasvoiksi? En käytä margariineja tai muita, ja ruokakin on vähärasvaista/lähes rasvatonta mitä syön. Kiitti jos joku viel vastailee.. :)

Ei riitä tuo yksinään päivän rasvoiksi.
Itse ruoan seasta tulevan rasvan lisäksi sekoitan aamupuuroon 2 rkl rypsiöljyä, ja otan pari omega 3 pilleriä, lisäksi otan vielä 2 rkl lesitiinirakeita illalla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom