Oma kokemus on osoittanut, ettei se kaikki ylimääräinen nyt heti vyötäröön humahda. Esim. viime kesänä alettiin emännän kanssa laskemaan ravintolareissujen määrää ja todettiin, että edellisellä viikolla oli vedetty normaalien aamiaisten, lounaiden, iltapalojen ym. lisäksi neljänä päivänä tyylillä pizzapuffet/intialainen/kebab erittäin raskaat latingit. Tuona aikana en ollut duunin lisäksi tehnyt mitään fyysistä, joten kulutuskaan ei ollut erityisen korkea. Paino ei viikon lopulla ollut noussut edellisestä viikonlopusta yhtään. Sitten jos tuota linjaa olisi jatkanut, niin taatusti olisi alkanut kyllä näkyä painossakin. Mulla tuntuu muutenkin tulevan kyllä aika monesti rasvaisen ruoan seurauksena kaikki suht nopeasti läpi. Pidemmällä aikavälillä olen todennut, että mikäli syön yleensä suunnilleen kulutuksen mukaan, ei läskiviikko silloin tällöin juuri painoa heilauta. Toisaalta yksi viikko vähillä kaloreilla ei sitä myöskään laske.
Oli miten oli, loppukesästä alkaen kuitenkin on pitkästä aikaa bulkattu reilusti, ja ainakin vaimon ja kavereiden mukaan on jotain tuloksia nähtävissä. Huomaa sen kyllä itsekin, kun aika monet paidat kiristää hartioista ihan eri tavalla kuin ennen. Toisaalta myös köli on kasvanut suht reilusti. Ainakin 7 kiloa varmaan joutaisi lähteä. Viikon olen vetänyt 500-600 kcal vajaata, vielä ei näy aamupainossa, mikä oli kyllä odotettavissa. Ensi viikolla saattaakin sitten olla lähemmäs kilo tippunut. Pirun vaikealta kuitenkin on välillä tuntunut, varsinkin kun miettii, että yli kaksi kuukautta joutunee vielä jatkamaan...