Maksimaalinen ponnistusvoima

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi, osaisko joku neuvoa mulle hyvän jalkatreenin kaksijakoiseen joka kehittää varsinkin ponnistusvoimaa?
Mitä teen, kuinka usein ja miten pitkillä sarjoilla siis.
Ihan vain toisen harrastukseni takia tarvisin, olisi muksaa, kiitos!

Ei kai siinä vaadita kuin tarpeeksi vastusta ilman että räjähtävyys häviää nostosta/hypystä, plyometrisiä lihaksen kimmoisuutta hyväksi käyttäviä boksin päältä maahan ja välittömästi takaisin hyppyjä ja kaikenlaisia variaatioita voi käyttää.

Tommonen sekalainen treeni ei varmasti tee hyvää säännölliselle salitreenille taikka lajitreenille jos treenaa miten sattuu, vaan pompputreeni kannattaa omasta mielestä laittaa samalle päivälle kuin harrastus ja sitten koko seuraava päivä on aikaa levätä ;)

Joku osaa varmasti neuvoa vähän paremmin koska itse vedän tuntumalla. Aina kun on palautunut olo niin treenataan jne. :whip:

Plyometriset ei oo koskaan vaikuttanu millään tasolla mun ponnariin, se on täyttä paskaa jos on valmiiksi överi ponnari, mutta tarvisin jotain millä tosiaan saada kunnolla jalkoihin voimaa.

Painoharjoittelulla voimaa ensiksi sinne kehon takaketjuun eli takareisi- ja perseosastolle. Jos tekniikkaa löytyy niin painonnostoliikkeet on omiaan tähän touhuun.

Treeni A (raskas):
kyykky/mave, pyramidinä 3-5 toiston maksimiin. Tarpeeks lämppäsarjoja alle. Jos esim. jaksat kyykätä 5x100kg niin lämpönä voisi olla 10xtanko, 5x60, 3x70, 3x80, 2x90, 1x95.
askelkyykky (eteen tai taakse) 3x10
selänojennus penkissä 3x12
vatsat

Treeni B (kevyt):
hyppytreeni (boksihypyt, vauhditon pituus, ylöshypyt, aitahyppely, tms.) 6x3 Keskity laatuun.
yhden jalan kyykky (takajalka penkin päällä) 2x10
romanialainen/suorin jaloin maastaveto 3x10
vatsat

http://www.defrancostraining.com/articles/38-articles/65-westside-for-skinny-bastards-part3.html
Tuolta valkkasin liikkeet, kelpo 2-jakoinen ohjelma urheilijalle joka haluaa kasvattaa potentiaaliaan kentällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom