Maksimaalinen kehitys penkkipunnerruksessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jippuli
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä jos tavoitteena olisi saada mahdollisimman hyvin kehitystä penkkipunnerruksessa, niin kuinka tulisi treenata? Tavoitteena siis voima ja kestävyys, lihaksen koolle sinänsä ihan sama.

Millaisia sarjoja millaisilla painoilla?
Kuinka monesti viikossa?
Ja oletetaan että punttisalia ei ole aikasemmin tullut harrastettua.

Tämä kysymys on siis lähinnä teoreettinen, ei tarvitse alkaa saarnaamaan siitä että jokapaikkaa tulisi treenata tasapuolisesti :)

Kerran viikossa riittää normipenkkiä. Lyhyitä sarjoja. Koko kroppaa tietenkin pitää treenata, niin se penkki parhaiten nousee

No jos halutaan maksimaalin kehitys niin kerran viikossa on liian vähän. Selaile tota voimapuolta tai hyppää WSB:n foorumille.

saken sivuille meet lukeen: westside barbell erikoistuminen penkkipunnerrukseen, se on pätevä ohjelma varmasti, jos penkki tulosta haluaa pelkästään nostaa.

Tee perus dippiä lisäpainoilla, antaa kummasti pontta penkkituloksiin.

Mike: Oonko ymmärtänyt ton 2x6 systeemin oikeen, kun olen tehnyt sitä niin että oon ensin tehnyt 30kg vähemällä ensin 10 toistoa, sitten 2x6 sen maksimin mikä menee ja sit taas loppun 30kg vähemällä 10 toistoa. Pitäskö noi ekat ja viimeset sarjat jättää tekemättä ja tehä vain pelkästään toi 2x6. Toi sama 2x6 homma toimii vissiin vinossa penkissä. Tai niin oon tehnytkin.

Ihan kivasti tolla tulosta tullut, ollaan jo menossa 2x6 100

2x6 kerran viikossa. Ja muutenki koko kroppa läpi kerran viikossa. Itellä tullu kolmessa viikossa tolla 2x6 ohjelmalla 10kg lisää sarjapainoihi. Kolme viikkoa siis ollu vasta kokeilussa tuo ohjelma. Sit apuliikkeitä penkille eli vinopenkkii, ylätaljaa "rinnan eteen" ja ojentajia kovasti. Noilla ite oon pärjänny. :rolleyes:
Joskus tulee ite vedettyy penkki kaks kertaa viikos läpi.

Back
Ylös Bottom