Maksalaatikko ravinteena?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Massiwe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itse tuli joskus miettitttyä tuota samaa a-vitamiini asiaa, joten kysyinpäs sitten rutiinitarkastuksen aikana ravintoterapeutilla käydessäni asiasta.sitä a-vitamiini löytyy siitä loodasta mutta määrät ovat sellaisia että ei kyllä mitään haitallista vaikutusta pitäs olla vaikka sitä maksalaatikkoo paljon söiskin.
ite syön 6-7 laatikkoo viikossa enkä oo mitään huomannu eikä kyllä missään kokeissakaan oo mitään näkyny... :)

Maksalaatikkohan bannattiin aikoinaan koulusta juuri liiallisen A-vitamiinimäärän vuoksi. Siitä nousi melkonen poru silloin. Olin silloin ala-asteella. Liekö tuo takaisin sitten tullut...

Tänään oli hitonmoinen nälkä, eikä oikein jaksanut safkaa enää klo 20 aikoihin alkaa duunaamaan. Nappasin sestosta koriin 700 g paketin lohikiusausta, ja vedin puolet "illalliseksi" lisukkeiden kera. Hyvää oli, suosittelen! Ravintoarvoja ei lootassa mainittu ja suolaa oli kyllä hiukan reilummin kuin tapanani on. Veikkaisin kyllä, että turvallisempaa ja täyttävämpää on, vaikka itsellekin iskee välillä himo saarioisten maksalaatikkoon puolukkahillon kera :kuola: Taitaa kuitenkin tuo rasvojen ja säilöntäaineiden osuus olla suurempi tuossa valmismaksalaatikossa, ja joka tapauksessahan sitä ei kannata kitata kuin silloin tällöin, oliko 2 krt/kk suositus. Jos ei lohi maistu, niin makaronilaatikko pitää miehen tiellä. Taitaa olla edullisempaakin. Ja kyllä itse vetäisin tuon maksiksen kera myös esim. jonkinlaisen pikasalaatin, ettei ravinnon sisäänotto jää liian yksipuoliseksi. :thumbs:

Ite pari kertaa viikossa ilta ateriana vedän 400g maksalaatikkoa ja 200g raejuustoa pari ruisleipää ja 2dl maitoa, on ravitsevaa ja kaikenlisäksi hyvää sapuskaa,tietenkin lääkärissä käydessä hemoglopiini on ollut aina 170-180 tienoilla,mutta mun mielestä se on vaan hyvä juttu,onhan ne lääkärit tietenki sanonu että ei sais syödä sitä maksalaatikkoa ku kerran viikossa,mutta eipähän tarvitse syödä purkista erikseen rautaa.!

löysänahka -_+ sanoi:
Mites purkkihernekeitto ja säilykepavut tomaattikastikkeessa :D noita on niin helppo valmistella jne.

JOO!

Näitä mie vedän!

Nykyään purkkihernekeitossa on rasvaa 1,7 g sadassa grammassa, mutta protskua kuitenkin about 30 grammaa. Valkoiset pavut tomaattikastikkeessa on vielä kevyempi satsi.

Noihin, kumpaan vaan sekaan 1 prk tonnikalaa, niin tulee näppärästi 50 g tai 65 g protua per laaki.

Sopii hyvin dieetille!

:thumbs:

Oon nyt vetänyt aika tiuhaan settiä mihin tulee jauhelihaa ja purkki papuja.
Chiliä paljon ja akuutisti riisiä jos siltä tuntuu. Pääpaino tossa on kuitenkin ollut siinä jauhelihassa.

Harvinaisen laiska on ihminen, jollei "ehdi" itselleen ruokaa tekemään. Jos tosiaan olet koulussa arkisin klo 8-16.30, niin tee ruokaa sitten vaikka viikonloppuisin ja pakasta!

Osta vaikka kaksi kiloa paistijauhelihaa ja kilo tummaa makaronia, yhteishintaan noin 6 euroa. Niistä sitten perinteinen - joskin runsaslihaisempi - makaroonilaatikko uuniin, ja niin on muutaman päivän ateriat katettu. Jaa makaroonilaatikko vielä sopiviin annoksiin ennen pakastusta, niin saat niistä ruuan yhtä nopeasti kuin kaupan vastaavista seteistä.

BTW: lidlistä saa hyviä (edullisia) purkki-papuja tomaattikastikkeessa :kuola: en kyl tiä kui edullisii ne sit on mut ainaki äippä niit lastailee mulle suht paljon, joten kaipa ne on. :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom