Makrojen suhde?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jros
  • Aloitettu Aloitettu
Olen vuoden alusta pitänyt hinttimäisen tarkkaa kirjaa syömisistä jossa kirjaan ylös:

- aika
- ateria
- protskut
- hiilarit
- rasvat
- kalorit

Aterioita tulee kaikkineen 6-7. Makrot on välillä per päivä:

P: 210-240g
H: 150-200g
R: 40-70g
KCAL: 1800-2500kcal
H2O: 2-3,5 ltr

Salireeniä tulee 5-6 kertaa viikkoon ja strategiset mitat on 183cm/88kg (rasvat noin 20%). Onko ruokavaliossa makrojen perusteella jotain liikaa, liian vähän tai suhteet muuten vaan päin perseetä? (tavoitteena tietenkin saada lisää lihaa luiden ympärille...)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse lisäisin proteiinin määrää sinne 250 g paremmalle puolelle, oli sitten treenipäivä tai ei, ja rasvaa lisää niin, että kokonaiskalorit on +3000. Ennen sali treeniä hiilareita ja tasaisesti ruokaa koneeseen läpi päivän. Voi olla jopa, että tuo 3000 kcal on liian vähän. Helpoin tapa on lisätä ruuan määrää tasaisesti ja seurata peilikuvaa.

Itse lisäisin proteiinin määrää sinne 250 g paremmalle puolelle, oli sitten treenipäivä tai ei, ja rasvaa lisää niin, että kokonaiskalorit on +3000. Ennen sali treeniä hiilareita ja tasaisesti ruokaa koneeseen läpi päivän. Voi olla jopa, että tuo 3000 kcal on liian vähän. Helpoin tapa on lisätä ruuan määrää tasaisesti ja seurata peilikuvaa.

Varmaankin totta... Kesäksi ehtii sitten kehittyä kunnon Ridge Forresterin leuka kun jauhaa jatkuvasti jotain evästä :D Mutta joo, lepokulutus mittausten mukaan on noin 1950 kcal/vrk joten miinuksilla mennään.

siis kauppaan mars...!

- - - Updated - - -

Ja ehkä huvittavana sivuhuomautuksena että allaoleva Valion bannerin protskulaskuri sanoo että 135g/päivä riittää hyvin :face:

Mun mielestä makrot ainakin ihan kunnossa. Ja mitä aikasemmin joku sanoi, että proteiinia 250g paremmalle puolelle, niin miksi? Ite tähtäisin makrosuhteeseen p:40% h:30-40% ja rasva 20-30%. Luonnollisesti hiilareiden kulutus kannattaa ajottaa treenin ympärille ja vastaavasti rasvat ennen nukkumaanmenoa. Mitä tohon proteiinin mättämiseen tulee niin ei siitä haittaakaan ole, sillä kehohan pystyy muokkaamaan aminohapoista tarvittaessa energianlähteen eli hiilihydraatteja. Joka tapauksessa ihan turhaa se on lähteä vetämään hulluja määriä proteiinia, sillä 2g/painokilo riittää ainakin aivan varmasti.

Kun painat 88 kiloa ja tavoitteena on lihasmassan lisäys, niin suosittelisin että syöt: proteiinia: 2g/kg (176 g päivässä), hiilaria 4g/kg (352 g päivässä), rasvaa 1g/kg (88 g päivässä). Noilla aivan varmasti lihas kasvaa! Toki voit syödä enemmänkin, mutta toi on minimimäärä! Kaloreita tulee 3500+

Kun painat 88 kiloa ja tavoitteena on lihasmassan lisäys, niin suosittelisin että syöt: proteiinia: 2g/kg (176 g päivässä), hiilaria 4g/kg (352 g päivässä), rasvaa 1g/kg (88 g päivässä). Noilla aivan varmasti lihas kasvaa! Toki voit syödä enemmänkin, mutta toi on minimimäärä! Kaloreita tulee 3500+

Miten noista pystyy saamaan yli 3500kcal?
Itse laskin äsken omat makrot ja ne näytti tältä:

Rasvat,75g
Hh,505g
Pro,150g

Kaloreita tässä rapiat 3300.

Lepokulutuksesi noilla statseilla on about 2000kcal vrk. Siihen päälle liikunnat jne. niin ollaan noin 3500kcal ylläpitokaloreissa. Eli ruokaa koneeseen reilusti lisää, varsinkin hiilareita.

Jos jannu on pitkään naukkaillut alle 2k ja nyt pitäis yhtäkkiä nostaa 3,5k, niin tulee 100% varmuudella lihoamaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom