Makkaranpaistopaikkoja Oulusta/Oulun läheltä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mies847
  • Aloitettu Aloitettu
Google ei kerro mitään, Oulun sivut ei senkään vertaa.. Joten olisko Oululaisilla kertoa paikkoja missä tämä onnistuisi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Häh mitäs tuossa on ihmeellistä?
Tämmöselle joka on tullu pieneltä paikkakunnalta ja ikänsä kulkenu metsällä/kalalla tai muuten luonnossa liikkunu tuo on ihan parhaita asioita kesässä, tai no ihan yhtä hyvin talvella :)

no kai se nyt onnistuu missä vaan jos sulla on oma grilli mukana, vai etsitkö siis jotain leirintäalueen tapasta josta löytyy grillikatosta jne jne?
itse en kyllä oulusta

Jos on oma grilli niin Ainolanpuistossa rannan lähellä käy porukkaa grillailemassa. Pyöräile siellä niin löytyy monta hyvää paikkaa. Virpiniemessä on sitten ihan valmiita grillipaikkoja. Sitten omat suosikit: Aja moottoritietä 20km pohjoiseen päin ja oikealla on isoja hiekkamonttuja (haukiputaan kohdalla) Siellä on hyvä uida ja grillailla ja toinen paikka on, kun ajat 10km alakyläntietä Kiiminkiin päin niin oikealla näkyy jokin asfaltti/sorafirma niin käänny sinne päin ja aja pari kilsaa metsään päin niin siellä on keskellä metsää monta hiekkamonttua.

Häh mitäs tuossa on ihmeellistä?

Juu ei sinällään mitään.. repesin vaan ajatukselle googlettaa esim. Oulu+makkaranpaistopaikka :D

Vaikea selittää mutta se vaan jotenkin oli hauskaa. Toivottavasti paikka löytyy :thumbs:

Koitelinkosket on hieno paikka. Oulusta kuusamoon suuntaan n.20km jäälin shellin jälkeen kääntyy oikealle koitelinkoskille soratie jonka päästä kääntyy oikealle maantielle ja heti kohta vasemmalle ja näin saavuit koiteliin. Siellä on parikin grillipaikkaa kosken äärellä.

Annoin sitte vähän vajaat tiedot, eli haussa olis paikka mihin saa nuotion tehtyä. Mistään grillistä en niin perusta..

Wikke noilla grillipaikoilla tarkoitat jotain ihan nuotiopaikkaa? Jos näin niin pitäätä tuo paikka tarkistaa.

Saaks siellä Ainolassa sitä piirakkaherkkua johon laitetaan makkara sekä munavoita?

Annoin sitte vähän vajaat tiedot, eli haussa olis paikka mihin saa nuotion tehtyä. Mistään grillistä en niin perusta..

Wikke noilla grillipaikoilla tarkoitat jotain ihan nuotiopaikkaa? Jos näin niin pitäätä tuo paikka tarkistaa.

Noihin minun kertomiin paikkoihin olen nuotion monesti laittanut. Siis ne hiekkamontut. Tietenkin jos on metsäpalovaroitus voi joku jotain sanoa.

Siellä on nuotiopaikat tehtyinä, että niihin voi käydä tekeen tulet ja paistaa makkarat.

Noihin minun kertomiin paikkoihin olen nuotion monesti laittanut. Siis ne hiekkamontut. Tietenkin jos on metsäpalovaroitus voi joku jotain sanoa.

Sori eka kerralla huomasin sun viestistä vaan ne paikat mitkä vaatii oman grillin. Täytyypä nuoki kattella läpi, kiitti.

Siellä on nuotiopaikat tehtyinä, että niihin voi käydä tekeen tulet ja paistaa makkarat.

Tätä just ajoin takaa, kun ainaki itse miellän grillipaikan sellaseksi mihin lyödään hiilet ja sytytysnestettä perään. Ja nuotiopaikan sitte sellaseksi missä "joutuu" ihan ite ne puut sinne kasaamaan ja "pahimmassa" tapauksessa jopa pilkkomaan niitä :)

Mutta joo, ilman enempiä lätinöitä menee tämäki nuotiopaikka kesän aikana testiin, kiitti.

Tätä just ajoin takaa, kun ainaki itse miellän grillipaikan sellaseksi mihin lyödään hiilet ja sytytysnestettä perään. Ja nuotiopaikan sitte sellaseksi missä "joutuu" ihan ite ne puut sinne kasaamaan ja "pahimmassa" tapauksessa jopa pilkkomaan niitä :)

Mutta joo, ilman enempiä lätinöitä menee tämäki nuotiopaikka kesän aikana testiin, kiitti.

Eipä kestä. Jos olet kalamiehiä niin otahan kalastusvälineet mukaan. Koitelissa on erinomaiset kalastusmahdollisuudet ja saattaa sieltä joskus jotain saadakkin :)

Sanginjoelle Lemmenpolulle makkaran paistoon :thumbs:

Yksi varteenotettava on myös kun käyt metsähallituksen sivuilta katsomassa metsähallituksen kämppiä, mitä siis on useita Oulun alueellakin.

Ne ovat ilmaisia ja tarjoavat halukkaille myös yöpymismahdollisuuden jne.

Jos siis ei halua pelkästään makkaraa paistaa, vaan hieman isompaakin "elämystä". :) Hyviä mestoja, kunhan ei ala kaikenmaailma spuket niissä pesiytymään ja sotkemaan muuten usein loistokunnossa olevat kämpät.

Nuotiopaikkoja löytyy aika hyvin suht läheltä Oulua, mutta ne pitää vain tietää. Hyviä paikkoja on esim. Virpiniemen liikuntakeskuksessa (pääsee autolla viereen), sanginjoen ulkoilureittien varressa (jopa karttaan merkitty), Edenin ulkoilu reitti (autolla pääsee suht lähelle jos ajaa ns ponipihan ohi rantaan ja kävelee sitten vasemmalle päin ulkoilureittiä n 100m), lintulammenrannalla (ainakin ennen oli), sitten on noita muitakin reittejä kuten liminganlahti yms. Katseleppa siis netistä tai kartalta kaupungin reteilyreittejä yleensä on merkitty noin nuotipaikat...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom