Maitosokerin vaikutus verensokeritasoihin?

Minulla on tapana juoda 2-3 litraa plus-maitoa päivässä helpon ja halvan proteiinin vuoksi. Luin vasta hetki sitten verensokerin tokminnasta ja vaikutuksesta rasvanpolttoon, ja mietin nyt että miten esim. 3l plus-maitoa kannattaisi jaksottaa päivää kohden verensokerin kannalta optimaalisesti?

Entä mikä on maidon vaikutus verensokeriin verrattuna esim. lihaan? (0,5l maitoa vrt. 200g naudan jauhelihaa)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minulla on tapana juoda 2-3 litraa plus-maitoa päivässä helpon ja halvan proteiinin vuoksi. Luin vasta hetki sitten verensokerin tokminnasta ja vaikutuksesta rasvanpolttoon, ja mietin nyt että miten esim. 3l plus-maitoa kannattaisi jaksottaa päivää kohden verensokerin kannalta optimaalisesti?

Entä mikä on maidon vaikutus verensokeriin verrattuna esim. lihaan? (0,5l maitoa vrt. 200g naudan jauhelihaa)

Lähdetäänpä alkeista: Mitä olet lukenut verensokerin (toiminnasta ja) vaikutuksesta rasvanpolttoon?

Olen ymmärtänyt että jo pienehkö ateria nostaa verensokerin tasolle joka (en tiedä miksi) pysäyttää rasvan palamisen kehossa. Nopeammin ja korkeammalle verensokerin nostavat hiilarit, eritoten sokeri, ja mitä korkeammalle verensokeri nousee sitä kauemmin suhteessa siltä menee palautua normaalitasolle. Laihtumisen kannalta ihanteellinen ateriaväli olisi 3h, muttei koskaan yli 4h. Ton verran olen ymmärtänyt, toivon mukaan oikein.

Olen ymmärtänyt että jo pienehkö ateria nostaa verensokerin tasolle joka (en tiedä miksi) pysäyttää rasvan palamisen kehossa. Nopeammin ja korkeammalle verensokerin nostavat hiilarit, eritoten sokeri, ja mitä korkeammalle verensokeri nousee sitä kauemmin suhteessa siltä menee palautua normaalitasolle. Laihtumisen kannalta ihanteellinen ateriaväli olisi 3h, muttei koskaan yli 4h. Ton verran olen ymmärtänyt, toivon mukaan oikein.

Voi kuule kyllä sä laihdut ihan vaan sillä, että olet miinuskaloreilla. Älä nyt tee tästä niin hankalaa :D Ja by the way miksi helvetissä juot 3 litraa nimenomaan plus-maitoa? Jos vedät 3 litraa maitoa niin eikö tuollaiset ylimääräiset kalsiumit mene vähän hukkaan? Rahaakin säästyisi kun vaihtaisi normimaitoon.

Voi kuule kyllä sä laihdut ihan vaan sillä, että olet miinuskaloreilla. Älä nyt tee tästä niin hankalaa :D Ja by the way miksi helvetissä juot 3 litraa nimenomaan plus-maitoa? Jos vedät 3 litraa maitoa niin eikö tuollaiset ylimääräiset kalsiumit mene vähän hukkaan? Rahaakin säästyisi kun vaihtaisi normimaitoon.
Tuossahan lukee että helpon ja halvan proteiinin takia. 4.5 euroa 150g proteiinia. Ja herajauheet on halvempia jos joku haluaa niistä päteä eli niitä ei tarvitse ottaa keskusteluun mukaan.

Alkuperäseen kysymykseen voi sanoa että liha ei nosta läheskään niin paljon verensokeria sen sisältämän rasvan takia.

Se miten kannattaa jaksottaa riippuu ihan susta itsestä, miten se maito vaikuttaa. Itsellä maito tuppas aina täyttämään vatsan todella hyvin esim. puoli litraa niin seuraavat puoli tuntia tuntui että vatsa on aivan täysi.

Jep...insuliini blokkaa mm. hormonisensitiivisen lipaasin toimintaa, mikä inhiboi lipolyysiä. Kokonaisuuden kannalta tällä ole mitään merkitystä: kalori on kalori. Laihdut kun miinustat, lihot kun mässytät plussille.

Onko plus-maidossa halvemmat prodet kun tavallisessa? Nyt en kyllä purematta niele.
Riippuu toki merkistä mutta tavallisessa maitopurkissa on 30g proteiinia ja hintaa n. 80 senttiä. 150g proteiinia tarkoittaa viittä purkkia maitoa, eli n. 4 euroa. Plus maidolla on ainakin täällä prismassa hintaa 1.5 euroa ja proteiinia 50g, eli 150g proteiinia 4.5 euroa. Jos ajatellaan maitoa puhtaasti proteiinin lähteenä niin silloin plus maito on parempi vaihtoehto koska tavallisessa maidossa tulisi 100g hiilihydraatteja lisää.

Mutta halvempaa, ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom