Maitorahkasta mahavaivoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jkp78
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla mahaa jomottaa ja polttaa varsinkin aamuisin kun en ole syönyt mitään. Kaikki vaivat viittaisivat mahakatarriin ja olenkin yrittänyt siivoota ruokavaliota. En juo kahvia, en polta enkä edes juopottelekkaan kovin usein tai syö mausteisia ruokia.

Joskus yölläkin on pakko mennä syömään kaurahiutaleita (ne tuntuvat auttavan) kun sattuu mahaan eikä pysty nukkumaan. Pari kuuria vatsahappoja neutraloivia lääkkeitäkin olen saanut muttei niistä ole ollut juurikaan hyötyä.

Maitorahkaa olen aikaisemmin vedellyt iloisesti vähintään lavallisen viikossa ja nyt kokeilin olla viikon ilman. Tämän viikon aikana vaivat ovat olleet poissa ja mietinkin totaalisen maitorahkalakon aloittamista. Tätä ennen haluaisin olla asiasta aivan varma eli en turhaan viitsisi lopettaa rahkan syömistä kun se vaan on niin kätevä tapa hankkia riittävästi proteiinia. Eli voiko rahka ärsyttää mahaa (onhan se hapanta) ja onko muille tullut ongelmia.

Tätä kirjottaessa tuli mieleen että pitää varmaan hakee pakkikselta kunnon satsi ProSlowta. Laskeskelin juuri että se tulee maksamaan ihan saman verran kuin maitorahka. Miksiköhän tota en oo aikasemmin tajunnut?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En tiedä mikä toi mahakatari on, mutta mulla alko kans maha oireilla kaikesta happamasta. Pitkän aikaa oli että varsinkin aamun jälkeen tuntu että hyvä kun ei laatta lennä. Sitte koetin sydä jotain avokin närästyslääkkeitä niin autto.

Sen jälkeen rupesin välttämään kaikkea hapanta tai ylipäätään mitään (hiilihappojuomAat jne..) mikä vois mahaa ärsyttää niin loppu "aamupahoinvoinnit".

Niin ja en polta, en juo kahvia, kaljakin maistuu aika harvoin sekä noita happamia tuotteita ehti vetää vuoden ennen kuin tuli tuommosia oireita.

Tuo mahakatarri kyllä täsmäis mullekin kun googlesta kattelin, tosin pitäs saada eka otettua helikobakteeritesti ennen kuin alan tähystykseen menemään..

Mulla tuota teki Valion jänkki-maitorahka.

lidlin Milbona ja ehrmanni ei ole niin happamia,niistä ei oireita lainkaan.

Mitä rahkaa olet vetäny?

Ehrmannia olen aina syönyt. Tuntuu ettei vatsa kestä nykyään mitään.

Meitsilläkin ollut aika paljon mahavaivoja ja veikkaisin itsellä olevan IBS-ärtyyntynyt paksusuoli, rahkan lopettaminenkin kyllä auttanut huomattavasti, joten osasyynä varmaankin laktoosi.

Mulla mahaa jomottaa ja polttaa varsinkin aamuisin kun en ole syönyt mitään. Kaikki vaivat viittaisivat mahakatarriin ja olenkin yrittänyt siivoota ruokavaliota. En juo kahvia, en polta enkä edes juopottelekkaan kovin usein tai syö mausteisia ruokia.

Joskus yölläkin on pakko mennä syömään kaurahiutaleita (ne tuntuvat auttavan) kun sattuu mahaan eikä pysty nukkumaan. Pari kuuria vatsahappoja neutraloivia lääkkeitäkin olen saanut muttei niistä ole ollut juurikaan hyötyä.

Maitorahkaa olen aikaisemmin vedellyt iloisesti vähintään lavallisen viikossa ja nyt kokeilin olla viikon ilman. Tämän viikon aikana vaivat ovat olleet poissa ja mietinkin totaalisen maitorahkalakon aloittamista. Tätä ennen haluaisin olla asiasta aivan varma eli en turhaan viitsisi lopettaa rahkan syömistä kun se vaan on niin kätevä tapa hankkia riittävästi proteiinia. Eli voiko rahka ärsyttää mahaa (onhan se hapanta) ja onko muille tullut ongelmia.

Tätä kirjottaessa tuli mieleen että pitää varmaan hakee pakkikselta kunnon satsi ProSlowta. Laskeskelin juuri että se tulee maksamaan ihan saman verran kuin maitorahka. Miksiköhän tota en oo aikasemmin tajunnut?

saattaa olla laktoosi-intoleranssia.

Suositut

Back
Ylös Bottom