maitorahka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja m82
  • Aloitettu Aloitettu
Paras aamupala on yks ehrmanni, läjä kaurahiutaleita, sokeritonta mustikkakeittoa ja loraus oliiviöljyä päälle. Ihan vitun hyvää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä sais rahkaa mahaystävällisemmäksi? Mulla kun 2 purkkia esim. ehrmannin rahkaa imasee, niin kummasti alkaa se paska löystymään, viive on joku 6-12 tuntia. Mulla ei ole laktoosi intoleranssia, maitoa voin juoda niin paljon kuin haluan. Millasia sörsseleitä arvon herrasväki itse tekee kenellä on samoja oireita?

Tämä on aika hjuva combo mielestäni, valmistukseen ei kulu aikaa minuuttia enempää:

Purkki rahkaa sekoitetaan seuraavien ainesten kanssa:
- Sydänystävän kuituinen kaurahiutale (sis. kaurahiutaleita ja kauraleseitä) n. 1/2dl
- Pro Slow (mansikka) tai vastaavaa protskujauhoa n. 1/2dl
- Pieni loraus rainbowin (vadelman- ja mansikanmakuista) light-juomatiivistettä (jos rahka on laastimaista köntsää à la Milbona niin joutuu ehkä laimentamaan ensin vähän vedellä ja laittamaan enemmän)

(ja jos haluaa oikein herkkuperseillä niin jotain hilloa vaan lisäksi sekaan)

Lassesa sanoi:
Millä sais rahkaa mahaystävällisemmäksi? Mulla kun 2 purkkia esim. ehrmannin rahkaa imasee, niin kummasti alkaa se paska löystymään, viive on joku 6-12 tuntia. Mulla ei ole laktoosi intoleranssia, maitoa voin juoda niin paljon kuin haluan. Millasia sörsseleitä arvon herrasväki itse tekee kenellä on samoja oireita?

Eilen tuli syötyä/juotua seuraava sörsseli: 4dl puurohiutaleita, 2prk Ehrmann, 4dl hyla-maito, 1 banaani. Ainekset tehosekoittimeen ja ääntä kohti. Pari tuntia ton jälkeen vielä yks prk rahkaa. Tosin tavallista maitoa en voi juoda litrakaupalla ilman ongelmia.
Tänään meni vastaava setti (Tot: 3prk), katsotaan ulosteen kiinteys iltapäivällä. :kakka:

funlight persikka-passionia loraus ja vähä makeutusainetta :kuola:

Onko kukaan laktoosi-intolerantikko kokeillut Ehrmannia esim. kerutabs-tabelttien kanssa? Mä en viitsisi ottaa sitä riskiä, että paskon housuun, jos se silti vaikuttaa liikaa niistä laktaastitableteista huolimatta.

Ja astrolle. Mulla on laktoosi-intoleranssi, mutta huomattavasti vaikuttaa silti se, että syökö jotain muutakin kuin pelkkää maitoa tai muuta laktoosia sisältävää. Täyteen mahaan voi juoda ja syödä huomattavasti enemmän laktoosia. Kun jostain tuollaisesta olit muistaakseni jossain kirjoittanut.

Onko sulla siis testattu laktoosi-intoleranssi? Se kun ei aina näy testeissäkään, vaikka muuten oirehtisikin.

Minun mielestä parasta kun se on juotavassa muodossa.
- 250 grammaa lidl:in rahkaa
- maitoa (en muista määrää mutta sopivasti jotta tulee juotavaa pirtelöä)
- loraus esim. pirkka vadelma-light mehutiivistettä
- jotain hedelmää tai pieni kourallinen hieman sulatettuja pakastemarjoja, esim. mansikoita
Sauvasekoittimella töräytetään muutamassa sekunnissa kuohkeaksi pirtelöksi ja rikkoutuneet kylmät pakastemarjat ovat samalle jäähdyttäneet juoman kylmäksi. Hyvää on! Yleensä tulee 2x 0,4L lasillista :kuola:

lej sanoi:
Ja astrolle. Mulla on laktoosi-intoleranssi, mutta huomattavasti vaikuttaa silti se, että syökö jotain muutakin kuin pelkkää maitoa tai muuta laktoosia sisältävää. Täyteen mahaan voi juoda ja syödä huomattavasti enemmän laktoosia. Kun jostain tuollaisesta olit muistaakseni jossain kirjoittanut.

Onko sulla siis testattu laktoosi-intoleranssi? Se kun ei aina näy testeissäkään, vaikka muuten oirehtisikin.

Joo pelkkää maitoa jos juon tyhjään vatsaan yli ½L niin johan ripulin lykkää. Tuo on toistunut sen verta monta kertaa että vaikuttaa aika selvältä tapaukselta. Sen sijaan ½L maitoa menee ihan hyvin puuron kanssa. Kerran söin 2L riisipuuroa muutaman tunnin sisään ongelmitta.
Hassuinta kuitnekin on että jos syön 4dl hiutaleita, 4dl hyla-maitoa+2prk ehrmannia niin ei mitään. Annas olla kun ainekset pyöräyttää tehosekoittimessa niin 6h päästä on pakko päästä vessaan. Huomenna lusikoin ainekset kiltisti taas lusikalla.
Semmosta vaan teoretisoin että olisiko vaikutusta tolla pureskelulla? Eli sylkeä jos sekoittuu kunnolla safkaan niin ei ongelmia. Sitten jos juo sörsselit nii pistää mahan kuralle. Tietääkö kukaan tämmösestä? Muutenkin oon ollu huomaavinani että kiinteä ruoka on paljon vatsaystävällisempää kuin esim. palkkari. Yksi palkkari menee vielä mutta jos toista yrittää laittaa perään niin plörinäks menee. Entäs jos lusikoisi pirtelön ja purkkaa päälle? Hmm, täytyy testailla eli komboja ja katsoa mitä vatsa sanoo. Ja kun alkuperäinen ripulikysymys koski rahkaa niin sitä kyllä lusikoimalla olen syönyt esim. 3prk ongelmitta.

Menthos sanoi:
Unohtui ihan, että IMO maitorahka on ihan jees ketsupin kanssa :D

Voittajan valinta.

Ei vaan, ehrmannia lusikan kera on ihan ok, ei siihen tarvi mitään sotkea. Mutta jos jotain "sotken", niin otan purkillisen ehrmannia ja lasiin 2dl karviais-boysenmarja mehukeittoa (4.4g per 2dl kuitua ja vähäkalorista) ja syön sitten vuorotellen noita. On hyvää :)

Kysymys "rahka-experteille"

Normaalisti valmistan päivittäisen rahka-annokseni tehosekoittimessa. Lisään 500g maitorahkaa ja 200-300g marjoja. Onko muut huomannut seuraavaa tilannetta, että jos pyöräytän tehosekoittimella sörsselit sekaisin ~30sekuntia, aineet on sekaisin ja maistuu suunnilleen siltä miltä pitääkin, kuitenkin maitorahkan lievä hapan maku maistuu läpi.

Jos taas lisään em. aineet ja annan tehosekoittimen käydä useita minuuttia ja rahkaa sekoitetaan kunnolla, rahkasta häviää tuo hapan maku kokonaan ja annos on huomattavasti paremman makuinen.

Onko tämä pelkkää kuvitelmaa, vai onko tässä jotain perää?

Itse syön rahkani näin:
Purkki Ehrmannia johon desi hera proteiinia ja loraus öljyä. Aamulla tuohon laitan vielä puol desiä leseitä joukkoon. Jos tulee liian "jööttiä" niin laitan hiukan maitoa joukkoon.

Minä yleensä syön rahkani näin:
Ehramia 250 grammaa tai Mildonaa 200 grammaa ja sitten loraus jotain Fun Light mehu tiivistettä ja pari tippaa makeutus ainetta ja välipäivinä saatan heittää joukoon kreatiinia ja glutamiinia.

Sitten joskus tulee kokeiltua tämmöistä:
250 grammaa Ehramia
80 grammaa Ananas murskaa
25 grammaa Kauraleseitä
Loraus Fun Light mehutiivistettä ja pari tippaa makeutus ainetta ja pojat on hyvää! :hyper:

rahkanaama sanoi:
Kysymys "rahka-experteille"

Normaalisti valmistan päivittäisen rahka-annokseni tehosekoittimessa. Lisään 500g maitorahkaa ja 200-300g marjoja. Onko muut huomannut seuraavaa tilannetta, että jos pyöräytän tehosekoittimella sörsselit sekaisin ~30sekuntia, aineet on sekaisin ja maistuu suunnilleen siltä miltä pitääkin, kuitenkin maitorahkan lievä hapan maku maistuu läpi.

Jos taas lisään em. aineet ja annan tehosekoittimen käydä useita minuuttia ja rahkaa sekoitetaan kunnolla, rahkasta häviää tuo hapan maku kokonaan ja annos on huomattavasti paremman makuinen.

Onko tämä pelkkää kuvitelmaa, vai onko tässä jotain perää?

Joo Noinhan se taitaa minunkin sekoittimessa mennä.. Mitä pidempään sössöttää sen "tasaisempi" maku. Mistähän johtuu?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom