Maito lihottaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkas
  • Aloitettu Aloitettu
J_mp sanoi:
No niin, mutta nyt oli kyse maidon juomisesta!

Meikän mielestä menee jo vähän pitkälle jos jättää maidon juomatta sen takia kun tulee rasvaa. Tietenkään en mene kilpakehonrakentajia moittimaan, mutta tavalliselle punttaajalle aika turhaa kikkailua.
Dieetillä kalorien katsominen turhaa kikkailua? Selevä.

Jos rasvaton maitokin alkaa olla "huonoa" ravintoa, alkaa vaihtoehdot olla vähissä. Ihan turha tavisten jauhaa mistään indekseistä. Maito on varmasti kuntoilijalle ravintoaineena parhaasta päästä, sama millä mittarilla mitataan, oli sitten dieetti tai massukausi.

Janne sanoi:
Dieetillä kalorien katsominen turhaa kikkailua? Selevä.

Edelleen kyse on maidon juomisesta :hyper:

Totta kai dietillä pitää katsoa kaloireita, mutta hei c'mon MAITO :)
Se maidon juomatta jättäminen tuskin tekee susta yhtään tiukempaa, jos muuten dietti ruokavalio on kunnossa.

Eri asia on tietekin ihmiset jotka kilpailevat, niille pienikin on tärkeää.
Jätettään se hifisitely kuitenkin niille ja pidetään me asiat yksinkertaisina.

Maso sanoi:
Maito on varmasti kuntoilijalle ravintoaineena parhaasta päästä, sama millä mittarilla mitataan, oli sitten dieetti tai massukausi.

Juuri näin, ja lisäksi dieetillä on erinomaisen tärkeää että saadaan riittävästi kalsiumia. Jos ruokavalio ei kestä sitä että maidosta tulee 300-400 kcal niin sitten on jotain todella pahasti pielessä.

jukkas sanoi:
Siispä dieetillä voi ahmia kaikkea lihottavaa kunhan ollaan miinuksilla??? :hyper:

Haluaisin tähän tarkennusta, mi(t)kä ruoka-aine erityisesti mielestäsi lihottaa kun ollaan miinuskaloreilla? Tietäisin sitten itsekin välttää. Minä kun hölmönä luulin kokonaisenergiansaannin olevan ratkaisevassa asemassa. :david:

J_mp sanoi:
Edelleen kyse on maidon juomisesta :hyper:

Totta kai dietillä pitää katsoa kaloireita, mutta hei c'mon MAITO :)
Se maidon juomatta jättäminen tuskin tekee susta yhtään tiukempaa, jos muuten dietti ruokavalio on kunnossa.

Eri asia on tietekin ihmiset jotka kilpailevat, niille pienikin on tärkeää.
Jätettään se hifisitely kuitenkin niille ja pidetään me asiat yksinkertaisina.
No kyllähän se maito syö dieettiä, riippuu paljonko sitä napaansa vetää. Ihan niinkuin nyt lähinnä mikä tahansa. Mä vaan en tajua että mikä ihme siinä on että kun joku sitten haluaa hifistellä ja tehdä asiat pilkulleen niin tullaan pätemään. Ois vaan parempi kertoa kysymykseen vastaus ja antaa toisen hifistellä jos tykkää.

Janne sanoi:
No kyllähän se maito syö dieettiä, riippuu paljonko sitä napaansa vetää. Ihan niinkuin nyt lähinnä mikä tahansa.
Kerrotko vielä mikä oli sun pointti?

D.Yates sanoi:
Kerrotko vielä mikä oli sun pointti?
Se että esim. seuraavat kommentit on imo kohtuu turhia tälläisessä threadissä :

Mömmö sanoi:
Itse juon maitoa 8-10 desilitraa päivässä eikä näy missään linjoissa, eihän tässä sitäpaitsi mitään naisia olla. :rock: Hifistelyt sikseen ruokaa suuhun ja treenaamaan... :david:

J_mp sanoi:
No niin, mutta nyt oli kyse maidon juomisesta!

Meikän mielestä menee jo vähän pitkälle jos jättää maidon juomatta sen takia kun tulee rasvaa. Tietenkään en mene kilpakehonrakentajia moittimaan, mutta tavalliselle punttaajalle aika turhaa kikkailua.

Janne sanoi:
Se että esim. seuraavat kommentit on imo kohtuu turhia tälläisessä threadissä :

Minusta nuo ei ole sen turhempia kuin sinunkaan kommentit, jos topiccia katsotaan. Kyllähän se kanan rintafilekin lihottaa, jos liikaa mättää.

Maso sanoi:
Minusta nuo ei ole sen turhempia kuin sinunkaan kommentit, jos topiccia katsotaan. Kyllähän se kanan rintafilekin lihottaa, jos liikaa mättää.

kyllähän se näin menee...:thumbs:
:offtopic: vaikuttaa siltä, että tällä foorumilla,
ollaan aika kärkkäitä sanomaan/kiinnittämään huomiota toisten sanomisiin...
TARKOITAN, että keskustelua syntyy ja pitääkin syntyä, mutta ajatellaan aika monesti, että se "minun mielipide on ainoa oikea"

ja eritoten nuoriso (ei kaikki) monesti/joskus on omasta mielestään oikeita "tietotoimistoja" vaikkei ehkä kokemusta olekkaan muutamaa vuotta enempää..;)

ps. kestän kyllä vittuilut jotka tämä viesti aiheuttaa...
niissä "johon kalikka kalahtaa"....

Maso sanoi:
Jos rasvaton maitokin alkaa olla "huonoa" ravintoa, alkaa vaihtoehdot olla vähissä. Ihan turha tavisten jauhaa mistään indekseistä. Maito on varmasti kuntoilijalle ravintoaineena parhaasta päästä, sama millä mittarilla mitataan, oli sitten dieetti tai massukausi.

Turhaa tekstiä tulee kyllä multa, mutta kyllä minä ainakin, vaikka tavis olen, haluan tietää indekseistä ja biologisista arvoista sun muusta. Ja sitten kun soveltaa käytäntöön niin huomaa miten ne toimivat käytännössä. Miksi pitäisi sitten kun on salitreeniä takana 5 vuotta aloittaa vasta indeksien tuijottaminen sun muu "hifistely"?

:piis: :piis:

Janne sanoi:
No kyllähän se maito syö dieettiä, riippuu paljonko sitä napaansa vetää. Ihan niinkuin nyt lähinnä mikä tahansa. Mä vaan en tajua että mikä ihme siinä on että kun joku sitten haluaa hifistellä ja tehdä asiat pilkulleen niin tullaan pätemään. Ois vaan parempi kertoa kysymykseen vastaus ja antaa toisen hifistellä jos tykkää.

Samaa mieltä.

Doggoned sanoi:
Turhaa tekstiä tulee kyllä multa, mutta kyllä minä ainakin, vaikka tavis olen, haluan tietää indekseistä ja biologisista arvoista sun muusta. Ja sitten kun soveltaa käytäntöön niin huomaa miten ne toimivat käytännössä. Miksi pitäisi sitten kun on salitreeniä takana 5 vuotta aloittaa vasta indeksien tuijottaminen sun muu "hifistely"?

:piis: :piis:

Minä en ala "hifistelemään" vaikka on reilusti 5 vuotta treeniä takana. Tämä topicci on hyvä esimerkki siitä miksi se ei kannata. Aiheen aloittaja takertui siihen speksiin, että maito nostaisi insuliinitasoja ja sitä kautta lihottaisi dietillä. Kuten monessa muussa postissa on todettu, maidolla on paljon myös päinvastaisia ominaisuuksia. Hifistelyssä on huonona puolena monesti, että se ei johda mihinkään, ainakaan merkittäviin tuloksiin. Lähes jokaisesta ruoka-aineesta, lisäravinteesta, treenimetodista löytyy tutkimus tai mielipide joka osoittaa sen hyväksi, että huonoksi, oikeaksi ja vääräksi. Tietysti tässäkin asiassa kannattaa muistaa kehonrakennuksen pääperiaatteet. Ne tosin on todettu oikeiksi (hyviksi) jo silloin kun iso A oli pieni. Jos joku todella miettii MAIDON lihottavaa vaikutusta diettillä, on minusta jonkin verran treenauksen suhteen "hukassa".

Maso sanoi:
Minä en ala "hifistelemään" vaikka on reilusti 5 vuotta treeniä takana. Tämä topicci on hyvä esimerkki siitä miksi se ei kannata. Aiheen aloittaja takertui siihen speksiin, että maito nostaisi insuliinitasoja ja sitä kautta lihottaisi dietillä. Kuten monessa muussa postissa on todettu, maidolla on paljon myös päinvastaisia ominaisuuksia. Hifistelyssä on huonona puolena monesti, että se ei johda mihinkään, ainakaan merkittäviin tuloksiin. Lähes jokaisesta ruoka-aineesta, lisäravinteesta, treenimetodista löytyy tutkimus tai mielipide joka osoittaa sen hyväksi, että huonoksi, oikeaksi ja vääräksi. Tietysti tässäkin asiassa kannattaa muistaa kehonrakennuksen pääperiaatteet. Ne tosin on todettu oikeiksi (hyviksi) jo silloin kun iso A oli pieni. Jos joku todella miettii MAIDON lihottavaa vaikutusta diettillä, on minusta jonkin verran treenauksen suhteen "hukassa".

Juuh, totta. Lähinnä ajoin takaa (mikä tuli kieltämättä huonosti ilmi edellisessä postissani), että on hyvä tietää kaikenlaista hifiä, kuten perunan glykeeminen indeksi ja kypsymisaika. Mutta joo, kukin tekee tyylillään ja kukaan ei ole velvollinen arvostelemaan toisten tyylejä.

Petu80 sanoi:
Juokaa vaan maitoo ja syökää muutenki vitusti!! Ei rasvaton maito ketään lihota!! :kippis1:
Tottakai maito lihottaa! Oli se rasvatonta tai ei, sillä kyllähän kaurapuurostakin lihoaa, kun tarpeeksi mättää sitä suuhun, kaikesta lihoaa, jos sitä liika otettaan..

Valio valmistaa myös tuollaista vähäenergistä profeel-maitoa, jossa on vähemmän hiilareita kuin tavallisessa rasvattomassa maidossa. Proteiinia saman verran ja kalsiumia enemmän. Toki myös maksaa vähän enemmän. Vinkiksi vaan, jos ette ole huomanneet. :)

Laitetaan nyt vielä nuo arvot/100g:
profeel (norm.rasvaton)
20 kcal (33 kcal)
prot 3,3 g (3,3 g)
hh 1,8 g (4,9 g)
r 0 g (0 g)
kalsium 180 mg (120 mg)

jukkas sanoi:
Hifistelyt? Onko se hifistelyä jos ei halua vetää kakkuja ja suklaalevyjä kiinteytysvaiheessa?

Mikäs otsikon nimi on ja puhutaanko siinä kakuista ja suklaalevyistä? Älä juo maitoa, jos olet sitä mieltä, että maidon juominen tappaa kerta laakilla verensokerin noustessa, tai ainakin varmasti päästään tajusta.

Back
Ylös Bottom