Maito- ja soija-allergikon proteiininlähteet

Kertokaa jotakin hyviä ja mielellään halpoja proteiininlähteitä ottaen huomioon nuo em. allergiat. Aika yksipuolista alkaa olemaan kananmuna, tuna (kallista), kana (kallista), punainen liha-kombo. Pähkinät juu, mutta sisältävät ihan pirusti kaloreita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ainakin riisi- ja hamppuproteiini voisivat olla tarkastamisen arvoisia kohteita. Hinnasta en nyt osaa sanoa kuinka halpoja ovat, mutta eivät tietääkseni ainakaan paljon heraa kalliimpia ole.

Heran ei pitäisi aiheuttaa ongelmia. Jätä vain ne konsentraatit omaan arvoonsa ja valitse joku oikeasti rasvaton/hiilariton isolaatti. Massin Myprotein Impact Native Whey 95 sisältää vain 0,2% laktoosia (0,05g/annos). Toiminut monella kaverillani joilla on eriasteisia laktoosivaivoja. Hinta 63€/2,5kg aika kova, mutta annokselle se tekee vain ~0,6€

Jos kyseessä on "vain" maitoallergia, niin kaikkien isolaattien pitäisi riittää, koska käsittääkseni maitoallergiaa aiheuttaa maidon kaseiini, jota herassa ei nimensä mukaisesti ole.

Sen takia sanoinkin, että testaa laadukkaalla isolaatilla, eikä millään pieruheralla. Silloin maidon allergeenit on jo valmiiksi suodatettu pois ja voi rauhassa nauttia.

Hamppuproteiini on niin kamalaa tavaraa, että en koske oli allergiaa tai ei... :D

Maitoallergia ja laktoosi-intoleranssi on kaksi eri asiaa. Eli se isolaatti välttämättä auta, jos on maitoallergia. Ei se kaseiini ole (välttämättä) ainoa allergisoiva maitoprotsku.

Esitin asiani hieman epäselvästi tossa ekassa kommentissani.

Tarkoitin, että jokainen tietää itse mitä maha kestää ja mitä ei. Erään tuttuni maha ei kestä maitoa, mutta juustot menevät kuin tyhjää vaan, toinen ei voi kestää mitään maitotuotteita, mutta laadukas hera ei aiheuta muuta, kuin anaboliaa. :D

Ja itse en laske isolaatteja enää maitotuotteiksi, niin omalaatuinen niiden valmistusprosessi on. Vähän kuin sanoisi, että Etola edustaisi Suomalaista öljyteollisuutta. (Etola = muovikippofirma, muovi = öljyä)

Eli antaisin ainakin mahdollisuuden isolaatille, jos allergia ei ole ihan kuolemanvakava. Jos maha kestäisi sitä, niin pääset paljon helpommalla, niin rahallisesti, kuin muutenkin...

Itsellä on sama ongelma ettei vatsa kestä maito- tai soijaproteiinia. Toimivaksi omalla kohdalla oon todennu lihaproteiinin. Carnivor on ainakin hyvää tavaraa, mutta hinta tietty on suolanen

Carnivoria saa kohtuu edukkaasti myproteinista:

CarniPro

Tuo ei tosin sekoitu ihan perus ravistelulla vaan itse vedän tehosekoittimessa välipalat. Sinkkumieheltä menee varmasti parilla ranteen huitaisulla... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom